Toon posts:

virtuele toetsenborden

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers ^_^

deze keer is het niet alleen hobby om te kijken naar gadgets, maar hebben ze zowaar een schoolproject van het dingetje gemaakt. studiepunten krijgen voor gadgets onderzoeken. Nah, kan leuk zijn. :) zitten leuke ontwerpen tussen, maar voor de duidelijkheid en aantrekkelijkheid op de markt maar even gekeken naar 3 gevorderde modelletjes :P

alleen nu moeten we dus met de hele groep weten wat nu de gemiddelde persoon op deze aardkloot van een gadget als een virtual keyboard vind. :?

je raad het al... een kleine enquete die iets van 1-2 minuten duurt. De resultaten en ander onderzoek wordt uiteindelijk gebruikt ivm de realisatie/verbetering van deze gadgets. Dus ff kijken hoe men erover denkt en wat men wil.

de URL: http://www.ardiendo.org/css/enquiry

hij is in het engels, anders wordt het lastig voor de lui buiten ons kikkerlandje. Zou erg tof zijn als jullie een minuutje uittrekken om de vraagjes ff aan te klikken.

Gegroet gij allen ^_^ _/-\o_
Lava

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Done

Dat keyboard lijkt me wel wat.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Astu... dat ene met die laser (laser dat keyboard voor je handjes projecteerd) :9~

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-02 21:10
Ready......

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Was daar geen sprookje van : "De nieuwe keyboards van de keizer"

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

mij ook wel :) mijn antwoorden heb je :)

Chriet Titulaer is de man

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
Mission completed.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf hoop ik echt dat die met die laser als absolute winnaar naar voren komt. :7

Zo'n pennetje vind ik op zich ook wel geinig, maar goed... voor zo'n laser ga ik dieper in de buidel graaien als het moet om em te krijgen >:) Maar goed, laat ik die nou niet helemaal gaan ophemelen anders kiest niemand meer voor de rest :P

thanks voor jullie posts... de enquete blijft nog poosje online staan (week of 2) om ff een goed beeld te krijgen, omdat helaas niet iedereen zo snel reageert als de mensen bij Tweakers :P

kent iemand toevallig nog een goed buitenlands tweakers achtig forum waar deze enquete zou passen?

Verwijderd

Questions answered ;)
Hebbie niet zoon laserTB om ff te testen ?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:40

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

done, dat geprojecteerde tb is vet :D

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
arikkert schreef op 29 oktober 2002 @ 15:12:
Was daar geen sprookje van : "De nieuwe keyboards van de keizer"
We vroegen een ander bedrijf die een model op de markt hebben gebracht om wat informatie, aangezien hun site echt totaal niks bood. Zelfs niet de opties of mogelijkheden fatsoenlijk en die vind je later toch terug op de verpakking als ie in de winkel ligt. Geen diepgaande bedrijfsgevoelige informatie dus. Dat konden ze niet ivm de huidige implementatie van hun ontwerp in andere apparaten. Klonk erg zwak :P Wat ze wel vroegen was of ze aan het einde van ons onderzoek al onze resultaten konden krijgen. 8)7

Kijk, dan geloof je dus in sprookjes :)

De projectgroep waar ik deel van uitmaak verricht gewoon een zo diepgaand mogelijk technisch en daarnaast commercieel onderzoek. De resultaten van ons onderzoek die zullen doorslaggevend gaan werken bij het ontwerp en realisatie van zo'n bord, tenzij ze totaal afzien van het project, maar goed ze hadden zelf al hun ideen over zo'n laserbord, dus als blijkt dat mensen en bedrijven interesse hebben in zo'n bord, dan zal het ook wel die kant opgaan. Tis overigens een internationaal opgezet project. Onze afdeling is gewoon "ingehuurd" om in het kader van afstudeerproject vooronderzoek te verrichten.

Op zich heb je wel gelijk dat er vaak niet geluisterd wordt naar de kiezers, maar d'r zijn uitzonderingen. In dit geval wil het bedrijf gewoon wat zekerheid, kijken wat kans van slagen heeft en daarbij speelt de technische kant een rol, maar toch vooral de markt die het uiteindelijk winstgevend moet maken.

Sow.... ik ga er even vandoor. Thanks voor de posts.

Verwijderd

Done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:20:
Questions answered ;)
Hebbie niet zoon laserTB om ff te testen ?
Het schijnt dat er bij Ce-Bit een modelletje gedemonstreerd werd. Deze scheen het heel aardig te doen. Registratie van je vingers op de toetsen ging goed en d'r waren nog extra snufjes aan toegevoegd om correctheid van invoer te waarborgen. Het vermelde Caneste bord is verder ontwikkeld en daar heb ik een link voor in de enquete gestopt. Krijg je een klein filmpje te zien wat van de site zelf afkomt. Die site ligt wel af en toe plat moet ik zeggen. Maar deze technologie kan nog allemaal uitgebreid worden en geoptimaliseerd worden, dus zeker.... het heeft wat te bieden. Vet spul :*) :*)

linkje: http://128.121.115.25/videos/keyboard.wmv

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:16
done! :)
bij opmerkingen even gezet dat GoT rules! :D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Shit zeg. Vul ik het aandachtig in, kan ik het niet submitten. En ja, ik had alles ingevuld/aangevinkt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
pff zo moeilijk :)

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Mhhh zon virtueel keyboard lijkt me niet fijn...

Enkele vragen:
Kun je er snel mee typen (is de software goed)
Zitten er veel bugs in die software?
Heb je geen last van het missen van toetsen induwen dus je weet niet of de letters er staan of niet.
Als je op de 2 toetsen tegelijk duwt wat gbeurt er dan?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 29 oktober 2002 @ 15:46:
Shit zeg. Vul ik het aandachtig in, kan ik het niet submitten. En ja, ik had alles ingevuld/aangevinkt
hmmmz, da's ook voor het eerst. Ik zal het script hier nog eens nalopen over er 1 situatie is waarbij hij het niet doet. hij loopt al paar dagen en had er nog niks fouts van gehoord. Hmmmz... excuses dan. Ik kijk er even naar.

ff gekeken. kan niet echt iets vinden hier. Je hebt javascript e.d. gewoon geactiveerd staan? Of wat voor melding krijg je?

Verwijderd

IkBenAlles schreef op 29 oktober 2002 @ 15:51:

Enkele vragen:
Heb je geen last van het missen van toetsen induwen dus je weet niet of de letters er staan of niet.
Ik denk dat je met zo'n toetsenbord echt niet goed kan typen, je voelt namenlijk bij een normaal toetsenbord of je de toetsen goed raakt, bij zo'n toetsenbord niet dus typ je veel sneller een verkeerde letter in.

Verwijderd

wow wat een gave dingen zeg. Ben zeker wel geinteresseerd. Wanneer denk je dat deze dingen echt een beetje verkrijgbaar zijn?

Verwijderd

Topicstarter
IkBenAlles schreef op 29 oktober 2002 @ 15:51:

Enkele vragen:
Met bijvoorbeeld het Canesta toetenbord, die afgebeeld is, blijkt dat je redelijk hoge typesnelheden kunt halen, precieze waarden heb ik even niet bij de hand. Maar de software is op zich dus wel goed.

Zowieso zit er naast de sensoren die je vingers e.d. detecteren, ook nog software ingebouwd die te maken hebben met Word Ambiguation. Dus er kan aan woord herkenning e.d. gedaan worden om in geval van uitersten toch te achterhalen wat je bedoelde. Maar de sensoren doen hun werk al goed. En als je met zo'n virtueel laser geprojecteerd bord werkt dan tik je op een tafel of wat dan ook en daarmee krijgt het toch een soort "touchscreen" gevoel. Feedback kan je wel doen aan de hand van de fysieke inslag op de tafel, een geluidje dat software matig wordt geregeld om het normale bord te simuleren, of gewoon door op het scherm te kijken.

met de Senseboard heb je wel gelijk. Je ziet het niet wat je tikt en al werkt deze, het komt vreemd over, want men is gewend om toch op een toets te drukken en dus zou je al met een papieren layout of zo moeten werken om dan toch het vertrouwde aspect van een "toets" terug te krijgen.

Met die pen..... tja je kan blindschrijven en dan wordt het opgeslagen en later verwerkt als je em met de PC of mobiel e.d. aansluit, of je kijkt naar het beeld terwijl je schrijft. Er zit blijkbaar goede software in om handschrift te herkennen. Zie het als een toekomstig model van het Tablet pennetje. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:58:
wow wat een gave dingen zeg. Ben zeker wel geinteresseerd. Wanneer denk je dat deze dingen echt een beetje verkrijgbaar zijn?
Nou die Anoto Pen, men verwacht dat die bij massaproduktie voor een HELE schappelijke prijs te krijgen zijn, dus ook voor de particulier met een niet zo'n grote beurs voor gadgets :) Deze laat volgens mij niet meer zolang op zich wachten, tenzij het bedrijf failliet gaat ghehe.

De Canesta, het virtuele bord dus.... die is momenteel nog niet verkrijgbaar los voor de particulier. Momenteel wordt ie geintegreerd met de komende generatie PDA's en mobiele telefoons en die komen eerst op de markt. En dit wordt gevolgd door apparaatjes die dan direct beschikbaar worden gesteld voor particulieren. Het is dus nog even geduld hebben. Maar dat worden leuke PDA's. Zag een stukje op CNN over wat nieuwe PDA's in Japan... of ze daar al in komen te zitten?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00
Zo. ingevuld.

Het wordt wel tijd dat dat laser-ding verkrijgbaar wordt. We worden hier al zeker 'n jaar lekker voor gemaakt.

Die pen wordt bij Logitech binnenkort leverbaar. In een duits computertijdschrift zag ik 'm al staan. Leverbaar vanaf medio november. Prijs: circa 250 euro.
Da's eigenlijk best wel duur...

Is nog niet op de het nederlandse deel van logitech.com te vinden. Als je duitsland kiest, met als taal engels krijg je deze: klik hier

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
250 Euro? Jups, wel Logitech en een pioniersprodukt, dus lijkt me dat die nog wel sterk in prijs gaat dalen zodra ie beetje in de markt ligt en er concurrenten zijn die minder naam hebben hebben en ook minder geld aan hun naam hebben hangen.

Ik zie die pen gewoon als een praktische variant op de tablet met pen. Hij heeft en inkt, hij kan informatie opslaan en later verwerken in een PC of ander toestel, geen tablet waar je door begrensd wordt en aangezien al verschillende mensen zijn overgestapt van de muis naar tablet, zie ik het met die nieuwe pen ook wel lukken.

maar voor 250 Euro ga ik em nog niet kopen.... ik wacht wel geduldig :):)

Verwijderd

Ingevuld :)

• Shockyboy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2025
Wat een brakke vragen. Hoe kun je mij nou vragen "Do you prefer working with a visible keyboard?" Dat weet ik toch helemaal niet?

AMD 1,4G; A7V333; 512 Mb V7700 Geforce2 Deluxe; 21" Philips Brilliance; 45+60Gb IBM7200; Plextor R412C, PX-32TS, Onstream SC30; Toshiba M1401; SbLive; Microsoft Internet KeyboardPro, Logitech Optical Wireless, HP950C, HP 4100C; WinXP Professional

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 14:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Klaar...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Je hebt mijn gegevens nu ook, succes met je project!

Verwijderd

Topicstarter
Shockyboy schreef op 29 oktober 2002 @ 16:48:
Wat een brakke vragen. Hoe kun je mij nou vragen "Do you prefer working with a visible keyboard?" Dat weet ik toch helemaal niet?
Tja... of je bekijkt het gewoon zo.... geen zichtbaar toetsenbord = blindtypen. En sommigen gruwelen daarvan omdat ze nu eenmaal moeten zien waar hun vingers op het toetsenbord landen :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:06:
[...]
Tja... of je bekijkt het gewoon zo.... geen zichtbaar toetsenbord = blindtypen. En sommigen gruwelen daarvan omdat ze nu eenmaal moeten zien waar hun vingers op het toetsenbord landen :P
Maar goed, excuses als sommige vragen niet geheel duidelijk zijn. Ik zal een kleine aanpassing maken. :)

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Done... klaar... Mission Complete... Ingevuld... Bla bla bla...
Best leuk...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
ghehe, bedankt voor het invullen en het succes wensen, met of zonder bla bla :)

ik kom iets later op de avond nog even binnen wandelen hier om wat te replyen. Mochten er vragen/suggesties/opmerkingen zijn over die 3 toetsenborden vanuit consumenten-standpunt dan zal ik ze van dit forum opnemen in de resultaten omdat het dan toch dingen zijn die eventueel aandacht moeten krijgen. Maar goed, als het niet om feedback vraagt hier dan laat die punten/opmerkingen maar weten bij de opmerkingen in de enquete.

keej.... etenstijd en jeez mina.... (8> <--- sprekend m'n frans leraar :P

Verwijderd

Ingevult.

Die met die banden om je hand, dat is gaaf! MOet je wel goed kunnen typen enzow. En moet je eerst op een normaal TB instuderen ofzo.. met dat device. Dat moet leren!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Done! :)
Leuke manier van enquete houden!

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 18:29:
Ingevult.

Die met die banden om je hand, dat is gaaf! MOet je wel goed kunnen typen enzow. En moet je eerst op een normaal TB instuderen ofzo.. met dat device. Dat moet leren!
Jups, dat met die pads van Senseboard is echt een compleet ander concept en het werkt, maar het is precies wat je zegt, je moet goed kunnen typen en ook zeker met 10 vingers typen. Voor bepaalde mensen/beroepen is het echt wel een geschikt alternatief op het toetsenbord. Maar goed, we laten de enquete maar aantonen hoe de drie ideen scoren :)

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
done. lijkt mij wel; heel handig een geprojecteerd toetsenbordje voor bv op mijn palm of met mijn tele. makkelijk smsen moet de unit niet te groot zijn en evt ook geschikt voor een pc als ik daar bv geen ruimte heb voor een keybordje. ook een intergrated keybord ik een pda of gsm lijkt me heeel handig

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 07:44

jvhaarst

Eendracht maakt macht

univerisity ?
wasda ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Ingevuld, leuk idee om zo te doen :)

Verwijderd

zo krijg je wel resultaten :)
persoonlijk zou ik gaan voor projectie dmv laser

kan eigenlijk wel een nieuw toetsenbordje gebruiken :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit doen we hier toch maar niet....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.