Toon posts:

Asus P4S8X Raid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net m'n pc een flinke upgrade gegevens:
Asus P4S8X mobo
P4 2.53 533
512mb PC2700 samsung
Ati 9700 pro
2x WD800JB 8 MB cahe HD's
enermax 350Watt

Maar nu komt het probleem, ik heb 1 HD op de PRI_ATA133 en 1 op de PRI_IDE. (als master, jumpers oke :::::)

Maar in de Raid bios ziet hij maar 1 schijf, terwijl hij in de bios wel de PRI_IDE schijf ziet en als de PRI_ATA133 schijf er af haal kan ik niet in raid bios komen.

Nu ben ik bang dat je alleen een raid config kunt creëren met 1 hd achter de PRI_ATA133 controller en 1of2 achter de sata aansluitingen.

Is dit zo en zijn er ook SATA converters op de markt aangezien ik net 2 nieuwe IDE schijven heb gekocht.

Alvast Bedankt, en ik heb me al rot gezocht op forums enz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I/O controller en RAID kwesties horen in Opslagmedia & I/O Controllers :)

Dat wordt dus een move [PMG] > [OM]

Maar als ik het goed begrijp wil je een RAID config (RAID0/RAID1/RAID01) maken van een schijf op de 1e kanaal van de PDC20376 controller (PRI_ATA133) en een schijf op de onboard controller van de southbridge (PRI_IDE)? Dat gaat je no-way lukken. Je zult een IDE-SATA converter moeten gebruiken en de tweede schijf op één van de SATA kanalen van diezelfde PDC20376 controller aansluiten. Check de mobo handleiding voor details.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al een Ide-sata converter, want ik kan em nergens vinden :( . winkel ofzo

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik wilde ook dit mobo kopen, maar juist niet gedaan vanwege dit probleem. Je kunt inderdaad maar een schijf aansluiten op de ATA. Dus wachten op convertors (moeilijk te krijgen!) of SATA schijven...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel slecht dat Femme juist deze mobo dan opneemt in z'n best buy guide, met twee WD800JB schijven (in array) Wat dus niet kan!! :(

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als er in de specificaties staat "Support RAID 0 or RAID 1 through one ATA133 and/or two serial ATA connectors" dan ga ik er vanuit dat het werkt zoals bij elk ander moederbord.

Je kunt overigens altijd nog software RAID draaien. Dat is net zo snel, je kunt er alleen niet van booten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarnaast, er loopt momenteel ook al een topic waar je SATA converters kan kopen :)

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Junkles, Ik ben het volkomen meet je eens. Temeer daar ten tijde van het uitbrengen van de guide het simpelweg ONMOGELIJK was om de RAID functionaliteit van dit bord te gebruiken en het dan ook nergens op slaat dat er twee ATA WD schijven bijgekocht worden. Ik had dus bijna dit moederboard gekocht, maar heb gelukkig zelf de handleiding gechecked. Het een en ander doet me vermoeden dat de Best Buy Guide van Tweakers alleen maar op papier wordt samengesteld en nooit daadwerkelijk wordt getest op stabiliteit, prestaties, e.d. van het 'aangeprijsde' systeem. Je kunt je dan afvragen wat dan nog de waarde is van zo'n Best Buy Guide. Toch wel een beetje jammer.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Femme schreef op 30 oktober 2002 @ 20:14:
Als er in de specificaties staat "Support RAID 0 or RAID 1 through one ATA133 and/or two serial ATA connectors" dan ga ik er vanuit dat het werkt zoals bij elk ander moederbord.
Suuport voor een PATA en een SATA schijf is toch geen support voor twee PATA schijven?
Je kunt overigens altijd nog software RAID draaien. Dat is net zo snel, je kunt er alleen niet van booten.
Het is ook niet OS onafhankelijk.

Verwijderd

Ja de raid werkt wel, maar je kunt geen 2 schijven op de ata133 aansluiten. slechts een per connector. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de fasttrackkaarten. Het is dus een uitgeklede raid versie.

Nu is het bij sommige moederborden wel weer mogelijk dit hardwarematig aan te passen (Dus van 2 harddisks naar 4) maar dat ben ik voor de p4s8x nog niet tegengekomen.
Pagina: 1