nieuw domeinextensie maken

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik weet niet of het mag, kon weinig terug vinden in de serach en faq's
anders sluiten maar :) (en dan een exuus voor de overlast)

ehmz.. bij 'ons' bedrijf willen we een nieuw domeinextensie maken..
nou ben ik een 'klein beetje' aant kijken hoe dat allemaal in zijn werk gaat... (dit is geen schoolopdracht :Y) :z )

nu zou ik graag weten wat je er voor nodig hebt, en hoe je zoiets moet aanmelden.. en wat et een klein beetje gaat kosten.

Ik hoop dat mensen wat weten

tnx alvast! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet wordt dat wereldwijd geregeld m.b.v. het ICANN.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

zelf domeinextensies aanmaken zal niet gaan.
Dat wordt inderdaad geregeld en getoetst dor het ICANN.
Ga eens kijken bij www.icann.com en je komt al een hoop te weten over domeinen.
Zodat je dat in je huiswerkopdracht kunt verwerken.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Dat kan dmv DNS server deze kunnen deze domeinen gewoon doorsturen ook al zijn ze niet officieel je hebt alleen niet zoveel kans dat grote DNS servers mee willen werken. Hou er dus zoiezo rekening mee dat de sites dan niet overal bereikbaar zijn.

• Vunzz
  • Laatst online: 27-07 18:03
Ik neem aan dat je een toplevel domein bedoeld zoals .nl of .com
Toplevel domeinen kan je niet maken of aanvragen. Deze worden beheerd door een wereldwijd beheert door een organisatie (ik geloof idd de ICAN)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

maar een prive extensie (.mycompany ofzo) kan je zo maken. Ook zouden je werknemers (die jouw nameservers raadplegen) dan de extensie kunnen gebruiken. Alleen de rest van de wereld kan ze dan niet vinden op dat nieuwe adres.

Ik geloof dat vorig jaar (of was het al eerder) de ICANN vroeg om welke nieuwe Top Level Domains (TLD) er gewild waren. Je kon dan $50.000 overmaken naar hun en dan bekeken ze of die TLD okay was. Nu zijn er dus enkele bijgekomen: .aero, .info, .biz...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ah... ik begrijp et.. heb een beetje lopen rondneuzen.. om mee te doen aan de TLD's heb je een klein vermogen nodig

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1