Toon posts:

[Davilex Business Installatie] SQL server installatie fout

Pagina: 1
Acties:
  • 2.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik probeer om Davilex Business 9.0.6 te installeren op Windows 2000 server sp3 krijg ik een foutmedling wanneer de installer de SQL Server wilt installeren.

De preciese melding is als volgt:

SQL Server Desktop Engine

There is a problem with this windows installer package.
A DLL required for this install to complete could not be run.
Contact your support personnal or package vendor.

Ik heb het al op 2 2000 server systemen proberen te installeren, maar kreeg steed dezelfde melding. ik kan hem wel wegklikken en verder installeren, maar dan werkt davilex niet aangezien er geen SQL server draait.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-05 10:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kijk even op de site van Davilex. Er is een update voor SQL server die je daar kan downloaden. Moet je wel geregistreerd zijn!

(Had je misschien zelf ook kunnen bedenken :))

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
:) had ik ook zelf aan gedacht, maar
Ten 1ste: ik kan hem niet vinden. bij de downloads staat enkel patchen
Ten 2de: aan een upgrade heb ik niets, want hij staat er niet op. hij installeert SQL Server
niet, dus er valt ook niets te upgraden.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-05 10:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij is het die op de 2e pagina met patches, onderaan:
De Microsoft Database Engine (MSDE) wordt niet geïnstalleerd. Hoe kan ik de MSDE alsnog installeren?
Bij mij loste dat de problemen met het installeren van de desktop engine op.

Anders moet je ze ff een mailtje sturen. Soms moet je ff wachten, maar je krijgt wel antwoord.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
die fixed alleen de installer 2.0 dus ik denk niet dat zal werken (hij installeert namnelijk wel gewoon davilex zelf, maar ik ga hem nu downloaden en proberen.

ik geef zo wel even een update.

Update:

Het ziet er goed uit, ik ken het programma niet, maar zover ik zie werkt het gewoon.

bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2002 14:08 . Reden: Update ]