Hirschmann COAX kabel. Waar te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 870 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik ben zojuist even langs geweest bij High Quality in Amsterdam. Daar verkopen ze goeie COAX kabel van Hirschmann voor €2,- per meter. Is dat niet een beetje duur? Weet iemand een goedkoper adres in Amsterdam e.o.? Liever wel van Hirschmann.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

2 euro per meter is wel een beetje duur ja.
hier in groningen is ie te koop voor 1 euro per meter.

maarja, das een stukkie rijden.
of je moet een ov hebben dan is het gratis.

maar misschien dat dat een andere soort is.
degene die ik bedoel is Hirschmann Koka 799 digital
ook uitermate geschikt voor het verlengen van je kabelinternet

is het wel dezelfde dan zou ik nog maar even in wat andere winkels zoeken.

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Zijn er geen websites die deze kabel online verkopen?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De fixet verkoopt Hirschmann, kijk op www.fixet.nl

Alles kan stuk.

Verwijderd

Een prijs van 1 euro de meter is inderdaad een soort adviesprijs. Meestal moet je dan wel een rol van 100 meter afnemen. Het hangt een beetje van de winkel af of ze extreme prijzen berekenen voor andere lengtes. Maar 2 euro de meter is wel erg veel. Hirschmann COAX is overigens voor mij wel de kabel om mee te werken, evenals hun connectoren, versterkers, rijgdozen, einddozen, etc. Altijd duurder dan standaard spul, maar zeker het geld waard.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

RAF verkoopt het ooit, vroeger voor een knaak in elk geval :)(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Krijg je dan veel kwaliteits winst als je dit op je wandcontactdoosje aansluit?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:31
Ik heb het hele huis van goede Hirschman kabel voorzien (Fl. 2,-/meter, geen idee wat het nu kost). Er is absoluut te zien dat het beter is. Verder ook Hischman stekkers, aansluitpunten (weet naam ff niet ;)) en verdeeldoos gebruikt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
erm ik wilde hier al even een topic over openen
maar wat is de beste coax kabel ? met een redelijke prijs geen 24karaats dus :z

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 14:07
Ik werk als werkvoorbereider bij een elektrotechnisch installateur; en kan wel even voor je nazoeken wat een en ander via ons moet kosten....

Dat dan weer wel......

• job

job

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 21:22:
Krijg je dan veel kwaliteits winst als je dit op je wandcontactdoosje aansluit?
als je deze kabel alleen voor de laatste meters gebruik heeft het natuurlijk geen zin. dan merk je het nauwelijks.
sluit je direct vanaf het abonnee overname punt (de groene kabel meestal in de meterkast) deze kabel aan, zul je weldegelijk verschil merken.
ik heb het hier thuis ook. heb ik totaal zo'n 80 meter coax liggen en een kabelsplitser van hirschmann (en geen signaalversterker) en op alle tv's goed beeld. en ook mijn kabelmodem haalt de nog makkelijk de 400+ KB/sec
verder hangen er 3 tv's en 2 stereo's aan de kabel.
ernst schreef op 29 oktober 2002 @ 22:07:
erm ik wilde hier al even een topic over openen
maar wat is de beste coax kabel ? met een redelijke prijs geen 24karaats dus :z
hirschmann KOKA 799 is voor consumenten de beste keus. duurder is voor thuisgebruik echt overdreven. heb het nog even nagezocht kostte mij, paar maand geleden 1,05 euro de meter. en het maakte niet uit of je nou 1 meter koopt of 10 meter of 100.
wil je de kabels buiten leggen en moet het honderden meters lang zijn, dan hoef je pas te overwegen betere te nemen. dan ben je aangewezen op de groene kabels die de kabelmaatschappijen ook in de grond hebben liggen.

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Alternatief adresje voor Hirschmann spulletjes in Amsterdam? Winkelcentrum Bijlmerplein bij Amsterdam Arena. Weet zo gauw niet hoe die tent precies heet, maar is gevestigd recht tegenover een Hakkenbar, Boekenzaak (Schippers?) en een videotheek. Dit voor je orientatie. Het is een soort elektronica- en onderdelen voor huishoudelijke spullen winkel. Is officiele Hirschmann dealer.

Heb daar laatst zelf van alles en nog wat van Hirschmann gekocht: stekkers, signaal versterker, contactdozen en tig-meter coax. Meen dat ik voor de kabel iets in de orde van EUR 1,15 p/m heb betaald.

The desire to know is natural to all good people!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
www.elektroshop.nl verkoopt Hirschmann tegen goede prijzen!

• ernst
damster schreef op 30 oktober 2002 @ 00:11:
[...]

hirschmann KOKA 499 is voor consumenten de beste keus. duurder is voor thuisgebruik echt overdreven. heb het nog even nagezocht kostte mij, paar maand geleden 1,05 euro de meter. en het maakte niet uit of je nou 1 meter koopt of 10 meter of 100.
wil je de kabels buiten leggen en moet het honderden meters lang zijn, dan hoef je pas te overwegen betere te nemen. dan ben je aangewezen op de groene kabels die de kabelmaatschappijen ook in de grond hebben liggen.
Hoe zeker ben je er van dat KOKA 499 echt goed genoeg is voor in huis ? B)
en dan, waar koop ik die voordelig in Overijsel, omg Haarlem of on-line ?
en wat zijn de beste aansluit dozen, versterkers (2xTV, 5x Radio, 1x @home COM21/ Motorola) en natuurlijk welke stekkertjes
het gaat dus iid om kabels voor binneshuis en geen xtreme lengtes

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Kijk hier eens:
Hirschmann Aansluitschema's

Het lijkt misschien allemaal pure overkill om het volgens zo'n beschrijving inclusief de geadviseerde materialen aan te sluiten, maar ik leg het de volgende keer in ieder geval wel zo aan.

• job

job

ernst schreef op 30 oktober 2002 @ 13:59:
Hoe zeker ben je er van dat KOKA 499 echt goed genoeg is voor in huis ? B)
en dan, waar koop ik die voordelig in Overijsel, omg Haarlem of on-line ?
en wat zijn de beste aansluit dozen, versterkers (2xTV, 5x Radio, 1x @home COM21/ Motorola) en natuurlijk welke stekkertjes
het gaat dus iid om kabels voor binneshuis en geen xtreme lengtes
uit ervaring. en op advies van 2 verkopers van 2 verschillende winkels.

de KOKA 799 van hirschmann is gewoon de beste kabel die er te krijgen is voor een betaalbare prijs. het is natuurlijk maar net wat je er aan uit wilt geven. wat heb je over voor een goed sherp beeld. en hirschmann is goed beeld voor 1 euro de meter.

wat je dus moet hebben is koka 799.
f-connectoren die heb je nodig om de kabel op de kabelversterker en/of verdeelbox aantesluiten. en nog connectoren om de de kabel aantesluiten op de tv/radio.

let er op dat als je een kabelversterker gaat gebruik voor kabelinternet, je een speciale 2-weg versterker nodig hebt. maar deze zijn echt duur.

je kunt beter eerst kabel opsplitsen in internet en en de rest. en alleen de rest versterken. dan heb je een alleeen 1weg versterker nodig voor de radio/tv en dat is een stuk goedkoper.

ohja, trek dat @home splitterkastje, wat de kabel splitst in internet en tv/radio van de muur. hier zit in een weerstand in en maakt het signaal zwakker.
kan je beter vervangen door een verdeelblok dan dus kabelinternet op dat blokje schroeven. en andere apparaten op de ander aansluiting. eventueel met versterker. ik heb mijn @home internet werken met 20meter onversterkt coax. het gevaar is wel dat als je al een flut verbinding hebt. dat het slechter kan worden. en dus langzamer.
maar heb je gewoon een snelle verbinding van @home, dan is je signaal sterk genoeg.

en wielie wat er op die site staat is idd een beetje overkill. wel mooi spul allemaal.

maar laat je eens adviseren door een verkoper van een goede winkel.

Verwijderd

[ik heb mijn @home internet werken met 20meter onversterkt coax. het gevaar is wel dat als je al een flut verbinding hebt. dat het slechter kan worden. en dus langzamer.
maar heb je gewoon een snelle verbinding van @home, dan is je signaal sterk genoeg.
Maar waarom heb je er 20 meter coax tussen? Een stuk van een meter van de aansluiting naar het modem en daarna verder met UTP lijkt me een betere oplossing. Of zit de aansluiting op een ongelukkige plaats - bijv. woonkamer - en wilde je het modem op een bepaalde plek hebben?

Hier alles in de meterkast gepropt. :)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 14:07
Okee; zoals belooft even nagezocht:

Hirschmann Koka799 (wit of zwart*)
Coaxkabel, buigzaam, dubbel afgeschermd en HF afscherming volgens (EN50083) klassa A.
Geschikt voor schotel/antenne en CAI signalen.
Voorzien van meter aanduiding. NIET GESCHIKT als grondkabel.
Impedantie: 75ohm
Kabeltype: Sattelietkabel

* Zwarte buitenmantel is UV-bestendig.

EUR 60,00 per 100mtr.
Kan alleen op rol van 100mtr of haspel van 500mtr besteld worden bij groothandel.
Dussuh.. ik weet niet hoeveel je nodig hebt? :) :)

edit:
Ik kan natuurlijk ook Hirschmann connectors e.d. goedkoop bestellen, deze gaan meestel wel per stuk - hele kleine dingen per 10 of 12. Als iemand serieus interesse heeft, mail me dan typenummers enzow.... Ik ga overigens geen halve rollen bestellen, als iemand een inkoopactie wil organiseren, bij mij kun je alleen terecht voor stukken van 100mtr.

Dat dan weer wel......

• job

job

Maar waarom heb je er 20 meter coax tussen? Een stuk van een meter van de aansluiting naar het modem en daarna verder met UTP lijkt me een betere oplossing. Of zit de aansluiting op een ongelukkige plaats - bijv. woonkamer - en wilde je het modem op een bepaalde plek hebben?

Hier alles in de meterkast gepropt. :)
die groene coax van essent komt binnen bij de voordeur.
omdat ik in een bovenhuis woon. en direct naast de voorduur begint de trap.
het modem hing daardoor naast de trap.
vond ik niet zo'n handige plek, vooral als ik dronken de trap op of afloop.
ik heb dus mijn modem nu op de 2e verdieping opgehangen.
en had daar ongeveer 20 meter coax voor nodig. het is niet ideaal. maar als je goede kabels gebruikt, zoals ik heb gedaan, behoud je gewoon de maximale snelheid.

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Weet mboots inmiddels voldoende? Kan hij dicht? Zo niet, laat de posters even weten wat je mist en/of nog meer op je lever hebt betreffende deze topic.

The desire to know is natural to all good people!

• job

job

roba schreef op 30 oktober 2002 @ 23:38:
Weet mboots inmiddels voldoende? Kan hij dicht? Zo niet, laat de posters even weten wat je mist en/of nog meer op je lever hebt betreffende deze topic.
waarom dicht. hij mag gewoon open blijven. hij zakt wel naar beneden als er niets meer mee gebeurt.

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Display verkoopt het ook. Heb daar 50 meter gekocht voor 1.10 - 1.20 per meter (dacht ik, zeker geen 2 iig). www.display.nl

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Tja... Mijn vader verkocht dat altijd voor fl. 1,50 (guldens dus) per meter. fl. 4,40 (die 2 euro dus) is dan wel wat aan de prijzige kant he :)

Verwijderd

damster schreef op 29 oktober 2002 @ 13:14:
2 euro per meter is wel een beetje duur ja.
hier in groningen is ie te koop voor 1 euro per meter.

maarja, das een stukkie rijden.
of je moet een ov hebben dan is het gratis.

maar misschien dat dat een andere soort is.
degene die ik bedoel is Hirschmann Koka 799 digital
ook uitermate geschikt voor het verlengen van je kabelinternet

is het wel dezelfde dan zou ik nog maar even in wat andere winkels zoeken.
AAHHH gij komt ui groningen??? 8)
Ik kom uit veendam dat boere gat waarvan je uit groningen niet meer gas hoeft te geven omdat je er zo inrolt :9

• ernst
damster schreef op 30 oktober 2002 @ 15:11:
[...]
uit ervaring. en op advies van 2 verkopers van 2 verschillende winkels.

de KOKA 799 van hirschmann is gewoon de beste kabel die er te krijgen is voor een betaalbare prijs. het is natuurlijk maar net wat je er aan uit wilt geven. wat heb je over voor een goed sherp beeld. en hirschmann is goed beeld voor 1 euro de meter.

wat je dus moet hebben is koka 799.
f-connectoren die heb je nodig om de kabel op de kabelversterker en/of verdeelbox aantesluiten. en nog connectoren om de de kabel aantesluiten op de tv/radio.

let er op dat als je een kabelversterker gaat gebruik voor kabelinternet, je een speciale 2-weg versterker nodig hebt. maar deze zijn echt duur.

je kunt beter eerst kabel opsplitsen in internet en en de rest. en alleen de rest versterken. dan heb je een alleeen 1weg versterker nodig voor de radio/tv en dat is een stuk goedkoper.

ohja, trek dat @home splitterkastje, wat de kabel splitst in internet en tv/radio van de muur. hier zit in een weerstand in en maakt het signaal zwakker.
kan je beter vervangen door een verdeelblok dan dus kabelinternet op dat blokje schroeven. en andere apparaten op de ander aansluiting. eventueel met versterker. ik heb mijn @home internet werken met 20meter onversterkt coax. het gevaar is wel dat als je al een flut verbinding hebt. dat het slechter kan worden. en dus langzamer.

en wielie wat er op die site staat is idd een beetje overkill. wel mooi spul allemaal.

maar laat je eens adviseren door een verkoper van een goede winkel.
ben ik nou gek of..
Voor mn kabel modem heb ik toch geen versterker nodig ?
waar de kabel het huis in komt zit de splitter, en dan de versterker toch pas plaatsen @ uitgang voor radio en TV ???

Pagina: 1