Toon posts:

Stukjes cappen van programma's, fragmenten posten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/policy#copyright

1 ding dat ik niet echt duidelijk op kan maken is of het mag om stukjes(fragmenten) uit tv-programma's hier te posten op GoT.

Ik heb gister bijvoorbeeld dat stukje met Winnie de Jong gecapped maar mag zoiets dan gepost worden :?

Of een ander actualiteits programma. Kort vraagje erachteraan: als een uitzending/fragment wel op het internet te zien is, mag iemand die dan bijvoorbeeld in een ander formaat zetten en hier posten op GoT :?

Het gaat met name om fragmenten niet complete programma's

Dat is mij iig niet helemaal duidelijk, b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 12:56:
Of een ander actualiteits programma. Kort vraagje erachteraan: als een uitzending/fragment wel op het internet te zien is, mag iemand die dan bijvoorbeeld in een ander formaat zetten en hier posten op GoT :?
Je dient daar toestemming voor te hebben van de eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

We hebben/hadden een soort ongeschreven regel waarin we maximaal 30(,0000) seconden materiaal soort van gedogen, maar toch liever niet :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 29 oktober 2002 @ 13:02:
We hebben/hadden een soort ongeschreven regel waarin we maximaal 30(,0000) seconden materiaal soort van gedogen, maar toch liever niet :P.
Ja maar dat was met mp3's dacht ik zo, dat wist/weet ik nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lighteye: alleen indien je schriftelijk toestemming krijgt van RTL4 cq. BvD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eh toestemming? vallen zulke korte fragmenten niet onder de citeerafdeling van de auteurswet (of iets als dat)?

* ArthurMorgan is lam en heeft geen zin om het nu na te zoeken....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Voor de duidelijkheid: citeerrecht is juridisch tussen jou en RTL4, of je het daarna op GoT mag posten - en of GoT het mag verwijderen - is contractrecht tussen jou en GoT.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MSalters schreef op 29 oktober 2002 @ 14:20:
Voor de duidelijkheid: citeerrecht is juridisch tussen jou en RTL4, of je het daarna op GoT mag posten - en of GoT het mag verwijderen - is contractrecht tussen jou en GoT.
Eh dat is zeker niet zo. Ik mag hier best een paragraaf uit een boek citeren, zolang ik de bron maar vermeld en het echt bij een passage hou. Ik weet dus alleen niet precies hoe dit bij TV zit, maar bij audio mag je ook samples laten horen. (Wat dus niet mag is het muziek nummer in zijn geheel in samples aanbieden :D Dat schijnt iemand in het verleden gedaan te hebben met een beroep op dat artikel :))

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSalters schreef op 29 oktober 2002 @ 14:20:

Helaas is dat niet zo :)

Alfredt: het viel te proberen lijkt me :D Gewoon 100 samples van 30 seconden. Liefst in zip formaat, he? :D
Pagina: 1