[gsm] hoe komt het dat ik me wel eens dubbel hoor

Pagina: 1
Acties:
  • 12.849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
ik vraag het me nu al jaren af maar heb nooit echt een antwoord kunnen vinden. Hoe komt het dat als je soms met iemand belt dat je dan jezelf ook nog terug hoort een seconde later ofzo? Ik vind dat echt SUPER irritant.

Maar het vreemde is dat ik dit lang niet altijd heb.. eerder bijna nooit zegmaar, maar het is volgens mij ook niet bij dezelfde mensen. Wel altijd alleen maar als ik met mijn mobiel bel, op mijn vaste telefoon heb ik er nooit last van.

Kan iemand mij eens vertellen hoe dat dit komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 14:58

Rival24

I'll Be Back

Als je belt gaat het geluid dat je inspreekt naar de andere gebruiker.... als die z'n telefoon hard heeft staan komt jouw stem weer in zijn "microfoon" en kun jij jezelf horen, dit gaat natuurlijk met een dubbele vertraging omdat het geluid heen en terug moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ligt aan de geluidssterkte van de ander. Als die zijn microfoon en gehoor ding heel hard heeft staan kan het dat de microfoon jouw stem opvangt en m dus weer terugstuurt, hierdoor krijg je die echo. Dus als je dat hebt moet je aan diegene vragen of ie zijn geluid wat zachter kan zetten, en dus minder gevoelig :)

edit:

k*t, te laat :(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

kamstra schreef op 29 oktober 2002 @ 12:34:
ligt aan de geluidssterkte van de ander. Als die zijn microfoon en gehoor ding heel hard heeft staan kan het dat de microfoon jouw stem opvangt en m dus weer terugstuurt, hierdoor krijg je die echo. Dus als je dat hebt moet je aan diegene vragen of ie zijn geluid wat zachter kan zetten, en dus minder gevoelig :)

edit:

k*t, te laat :(
rival24 schreef op 29 oktober 2002 @ 12:34:
Als je belt gaat het geluid dat je inspreekt naar de andere gebruiker.... als die z'n telefoon hard heeft staan komt jouw stem weer in zijn "microfoon" en kun jij jezelf horen, dit gaat natuurlijk met een dubbele vertraging omdat het geluid heen en terug moet. :)
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op! in theorie is het wel mogelijk, maar tegenwoordig hebben bijna alle telefoons de functie om de microfoon zachter te zetten als er geluid uit de speaker komt en andersom.
Dit voorval heeft zijn intrede gedaan bij de mobiele telefoon, en het ligt vast niet aan de een of ander zijn GSM maar aan het netwerk, er zal wel op 1 of andere manier iets fout gaan.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68017

Wel leuk dat iedereen een verhaal heeft waarom het zo is. Werkelijke reden is heel simpel. Mobiel bellen is namelijk alleen mobiel van jouw toestel tot aan het dichtsbijzijnde mast. Daarna gaat alles onder de grond verder (kpn lijnen). Als de lijn onder de grond wat ouder is en slecht van kwaliteit komt het voor dat je jezelf dubbel hoort. Sim-pel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
Ik heb het in het buitenland wel eens gehad (Duitsland). Als ik via de ene aanbieder belde had ik ook zo'n dubbele zooi, maar als ik via een andere aanbieder belde had ik het weer niet. Het zal dus wel idd iets met de masten of de bekabeling hebben te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Pindkaas schreef op 29 oktober 2002 @ 19:54:
[...]

[...]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op! in theorie is het wel mogelijk, maar tegenwoordig hebben bijna alle telefoons de functie om de microfoon zachter te zetten als er geluid uit de speaker komt en andersom.
Dit voorval heeft zijn intrede gedaan bij de mobiele telefoon, en het ligt vast niet aan de een of ander zijn GSM maar aan het netwerk, er zal wel op 1 of andere manier iets fout gaan.
tuurlijk :z , probeer het dan maar eens uit....en kom dan terug. Jouw verklaring is lekker onderbouwd zeg...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58287

ik heb het ook wel eens. Maar meestal bij mensen met een of andere ouwe koelkast, dus ik denk dat het ook aan het type ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 10:04

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

MeKnowJack heeft gelijk. Het is zelfs zo dat door een of ander verschijnsel (ooit es gehad met DataCommunicatie & Netwerken) geluid dat lange afstanden aflegt door telefoonlijnen altijd echo'et. Omdat dit echter behoorlijk irritant is hebben ze daar een oplossing voor gevonden. Zal nog wel ff uitzoeken hoe het precies zit.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:48
Anoniem: 68017 schreef op 29 oktober 2002 @ 20:32:
Wel leuk dat iedereen een verhaal heeft waarom het zo is. Werkelijke reden is heel simpel. Mobiel bellen is namelijk alleen mobiel van jouw toestel tot aan het dichtsbijzijnde mast. Daarna gaat alles onder de grond verder (kpn lijnen). Als de lijn onder de grond wat ouder is en slecht van kwaliteit komt het voor dat je jezelf dubbel hoort. Sim-pel ;)
aleen heeft kpn een jaar geleden al z'n backbones vervangen, ik hou het nog op de echo-theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 06-06 10:04

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Heb al wat gevonden op http://www.sentrytelecom....ta-discrimination.asp?b=7
Echo: Telephone networks have echo's that are sometimes quite large. These come from mostly from devices called "Two to Four Wire Converters" that are distributed throughout the network and are sometimes old and in need of repair. This is a bigger problem for modems and fax machines, because they need to actually decode the signal. Nonetheless, you need to think about this when trying to determine whether traffic is one way or two way.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18654

Tsjipmanz schreef op 30 oktober 2002 @ 12:09:
MeKnowJack heeft gelijk. Het is zelfs zo dat door een of ander verschijnsel (ooit es gehad met DataCommunicatie & Netwerken) geluid dat lange afstanden aflegt door telefoonlijnen altijd echo'et. Omdat dit echter behoorlijk irritant is hebben ze daar een oplossing voor gevonden. Zal nog wel ff uitzoeken hoe het precies zit.
yeppe d.m.v een echo canceler

Buiten dit klopt de kpn rotte leidingen theorie ook een kleine gedeelte.

Ook is het mogelijk als je 2 masten hebt met dezelfde sterke / zwakte (vanaf je mobiel gezien)
dat deze gaat switchen daardoor kan je ook echo's horen.

Wat ook nog een optie is als een echo canceler verkeerd is ingeteld cq rot is etc.

Last but not least je signaal kan ook terug kaatsen die je mobiel wegstuurd denk aan flats stalen wanden etc. dit is nl heel goed mogelijk.

Het kan dus meerdere oorzaken hebben.

kortom pech gehad als je het heb

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 18654 op 30-10-2002 12:34 . Reden: veel meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
ok dus er is gewoon (bijna) nix aan te doen en iedereen heeft hier wel eens last van dus..

nou is dat voor mij ook weer opgehelderd. Het is dus gewoon een combinatie van oorzaken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18654

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68017

EnsconcE schreef op 30 oktober 2002 @ 12:10:
[...]

aleen heeft kpn een jaar geleden al z'n backbones vervangen, ik hou het nog op de echo-theorie
En jij gelooft dit? 8)7
Komt de kerstman ieder jaar bij jullie langs? :P
Het is namelijk niet alleen de backbones die het kwaliteit van een gesprek waarborgen. Ik zal maar niet vertellen wat mijn baan is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Rodyman schreef op 30 oktober 2002 @ 12:40:
ok dus er is gewoon (bijna) nix aan te doen en iedereen heeft hier wel eens last van dus..

nou is dat voor mij ook weer opgehelderd. Het is dus gewoon een combinatie van oorzaken ..
Er is wel degelijk wat aan te doen, als je hier last van heb dan moet je gewoon contact opnemen met je netwerkbeheerder.

Heb hier zelf ook wel eens last meegehad, had dit echter alleen bij mijn eigen thuis en heb hier toen contact over opgenomen met de klantenservice, en die zouden reageren op het probleem als er meerdere klachten binnenkwamen.

Heb toen mijn moeder/zus/vrouw/zoon en dochter ook even laten klagen (ja allemaal Dutchtone) en toen waren wij dezelfde dag van het probleem af.

Opgelost door de operator dus.

Gewoon even de klantenservice bellen.

[off-toppic]
Nu echter over op Ben maar dat is een ander verhaal
[/off-topic]

[ Voor 0% gewijzigd door Rocky op 30-10-2002 23:36 . Reden: off-topic aanvulling ]

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 13:52
Het komt denk ik niet omdat het signaal terug zou kaatsen, verzenden en ontvangen gaat op een andere frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69458

Kdenk dat het komt omdat je soms gedronken hebt en soms niet 8)7
Pagina: 1