Welke DUAL mobo voor Socket 370?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo allemaal, ik wil graag een dual mobo kopen waar een PIII Coppermine 667 op kan.
Kan ik hiervoor een ABIT BP6 voor nemen? Er staat namelijk op de site van ABIT: "Supports Socket 370 processor (Based on 66/100MHz clock)", maar die van mij is toch 133 of beredeneer ik dit verkeerd?

Graag zou ik ook nog types van andere merken met Dual Socket 370 willen horen! en of deze goed zijn of niet!

20*350ZO45°

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Nou het BP6 bordje is wel de laatste die je moet kopen. Het bord ondersteund nl. geen coppermine processoren.

Je hebt een aantal opties als je een boardje voor dual coppermine wil.

Je kunt:
1. Een MSI 694D kopen, maar daar zijn wat probleempjes mee.( Tenminste dat heb ik begrepen)
2. Een Abit VP6 kopen maar dan moet je nog ff wachten.
3. Een Epox Dual (weet het type nr. niet)
4. Een Tyan Tiger 133 kopen, schijnt stabiel te zijn, maar je kunt niet overclocken.
5. In ieder geval ff rondneuzen op de forums van www.2cpu.com. Dat is zeker de moeite waard. Je kunt me daar onder hetzelfde alias terug vinden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Ik heb zelf de MSI 694D met 2x 733 ben er erg tevreden over.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
RWaC,

Wat heb je voor dat boardje betaald als ik vragen mag? (Zeg alsjeblieft nix over: "Kijk in de pricewatch, want ik wil een beetje een gemiddelde prijs!)

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb er F 489,- voor betaald 2 maanden geleden.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
En die werkt ook met 1 Proc. neem ik aan?, maar wel met win ME dan??? JA, ik weet dat ie met 2 procs alleen in 2000 werkt!

20*350ZO45°

Verwijderd

Yep werkt met 1 cpu alleen heb je wel een PGA bus terminator card nodig (MS-6916)voor 2e cpu socket

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, maar klopt dat nummer (MS-6916) voor die Terminator, want ik kan nix vinden hierover, en hoeveel kost zo'n ding anders kan ik net zo goed een xtra proc. kopen. Oh ja, kan je bijv, 2 verschillende procs. draaiend hebben op die MS MOBO??? (bijv. PIII 667 copp.mine + PIII 800 copp.mine)

20*350ZO45°

Verwijderd

Het nummer heb ik uit de handleiding

http://www.msicomputer.com/products/detail.asp?ProductID=149

CPU's zijn onafhankelijk van elkaar in te stellen en wat betreft de prijs geen idee

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Effe misschien een hele domme vraag, maar kan ik ook 1 Copp.Mine 667 en 1 Celeron erop prakken???

20*350ZO45°

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

Kijk vooraf wat je precies wilt. er zijn nu van die insteekboards waar je een celeron of coppermine in kunt zetten die weer in een slot 1 passen. Ik zelf bezit een Atrend 6280 moederbord met 2 celeron 466 erop (met slotconverters dus). Als je met scsi 2 of 3 uw wilt werken koop dan gewoon een kaart van adaptec of tekram erbij hoe meer shit er op het bord zit hoe minder ik het altijd vind. Zover ik weet kunnen WindowsNT4.0 windows2000 generatie os'en Linux Novell e.d met 2 of meerdere cpu's werken. Kijk vooral naar upgrade mogelijkheden voor in toekomst want zo'n dual board is snel achterhaald.

mutsje

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Mutsje Wrote:"Als je met scsi 2 of 3 uw wilt werken koop dan gewoon een kaart van adaptec of tekram erbij hoe meer shit er op het bord zit hoe minder ik het altijd vind"

Hè, hoe kom je op zie zin? Die mobo heeft toch helemaal géén scsi op het bord? Zover ik weet alleen een brak geluidskaartje, en wat doen we daar mee in de BIOS? Precies! Disable-len!

Een Dual Mobo snel achterhaald? Ik heb nu een Mobo dat pas snel achterhaald is, heb ik nog géén half jaar, en kan nu al géén ene kant meer op. (3 PCI sloten (allemaal vol), 1 AGP (vol), 1 socket 370 (zit ook vol :) ), 2 geheugenbankjes (vol), 2 IDE (vol))

20*350ZO45°

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ikzelf heb het moederbord ook samen met 2 Celly's 466@553....werkt voor mij als een tiet.

Als je nog maar 1 processor hebt dan kun je het moederbord ook gebruiken, want op het moederbord zit een terminator ingebouwd zodat je niet de terminator hoeft aan te schaffen.

Op je vraag of WinME/98 er op kunnen draaien, het antwoord is gewoon JA. Het zal alleen geen gebruik kunnen maken van je 2e proc, daarvoor heb je Win2K PRO of hoger of een ander besturingssysteem gebruiken die SMP ondersteunt.

Ik weet het verder niet zeker, maar volgens mij kun je wel 2 verschillende processoren gebruiken. Ze moeten dan wel dezelfde FSB hebben.
Maar ik zou gewoon voor de zekerheid 2 processoren nemen van hetzelfde type..dus 2*PIII 600.

Voor als je wilt gaan OC'en dan kun je het beste een proc kopen met een 100MHz FSB....

Succes bij het aanschaffen van je MOBO

-

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Erg bedankt voor jullie reacties, maar is het echt waar dat een Dual MoBo snel verouderd is? Ik heb een nieuw mobo nodig (niet direct een dual), maar volgens mij is een dual (in de toekomst gezien) beter uitbreidbaar dan een "gewone" MoBo.

Een Dual lijkt mij ook een echte uitdaging om aan te gaan. Ik doe de opleiding Systeembeheer MKB, dus het lijkt mij ook juist een wijze les!!!

20*350ZO45°

Verwijderd

Shuriken voor dat je begint te bitchen tegen die gast!!:
op een bp-6 celly mobo kan kunnen wel COPPERMINE'S en ook een fsb van 133!!!
kijk maar op www.bp6.com
er is een bios ontworpen door iemand waardoor er een coppermine op kan!
ik raad het niet aan want het is niet officieel die bios!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm.. ik zou toch liever voor ongeveer dezelfde prijs een bord kopen dat gewoon gemaakt is om CuMines te draaien.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Uh-duh,
Ik weet ook wel dat je met ene BP-6 en een rol soldeertin en een soldeerbout, coppermines kan draaien.

1.)Echt stabiel draait het niet
2.)Dit soldeerwerk is niet echt weggelegd voor de gemiddelde gebruiker
3.)Daar is ie nu niet echt naar opzoek denk ik. Eerst een nieuw board kopen en em daarna ombouwen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb net een VP6 besteld bij Narwal.nl
deze ondersteund wel coppermine
en kost 549

VP6 specificaties
Pagina: 1