Toon posts:

Windows 2000 blijft maar bevriezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een systeem waarop ik Windows 2000 Professional wil hebben blijft dit maar bevriezen. Ik heb er Windows 98 en Windows XP op getest, daar doet het probleem zich niet mee voor.

Verder heb ik het BIOS geflasht naar de nieuwste versie en de nieuwste Intel chipset drivers gedownload: het blijft bevriezen.

De hardware bestaat uit een Asus P4B533 met 1.6a Northwood met voltmod. Het maakt niet uit of de processor default- of overgeclockt word. Het programmaatje Asus Probe geeft een processor temperatuur op welke rond de 35 ligt en nagenoeg niet boven de 40 uitkomt, dat lijkt me dus ook geen oorzaak.

Wat betreft het Infineon cas 2 geheugen hetzelfde: het bevriezen doet zich voor ongeacht de timing. De Memtest levert ook al geen aanwijzingen op.

Opmerkelijk is nog het volgende: Midtown Madness 2 doet er meestal zo'n 5 minuten over om op te starten. Midtown2.exe is dan als process zichtbaar, maar er zijn nog geen i/o en schijfacties in de taskmanager zichtbaar. Dat doet mij dan toch weer een driver probleem vermoeden. Dit fenomeen is er ook onder Windows 98 en Windows XP.
Andere programma's starten allemaal wel normaal.

Waar kan ik de oplossing verder nog zoeken?

Verwijderd

driver probleem waarschijnlijk.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

ACPI misschien?

Niet?
[Specs]

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
hoe zijn je voltages?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

welke geluidskaart/videokaart?
wanneer doet het probleem zich nog meer voor? random?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
De processor is 1,85volt gemod door Eynstein en het bios en Asus Probe geven de volgende volts:
12v = 12,16
5v = 5,13
3,3v = 3,34
vcore = 1,95
en die waarden verspringen steeds om enkele honderdsten.

de geluidskaart is on-board C-Media en de Videokaart een S3 Savage-4.

Enerzijds lijkt het probleem random te gebeuren, anderzijds ook al geregeld met het installeren vanaf de Asus driver CD-ROM. Er komt dan een flash-achtig schermpje in het beeld en het gaat dan op een bepaald moment mis tijdens het aanklikken.
Ook bij bijvoorbeeld een snelkoppeling aanklikken of een map selecteren in de verkenner kan het bevriezen.

edit:

Ik ben nu met een schone installatie bezig, heb de Intel drivers nog even achterwege gelaten. Hoe belangrijk zijn die eigenlijk, of welke invloed hebben die op het presteren?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2002 17:32 . Reden: Toegevoegde regels ]

Pagina: 1