Welke TV kaart kun je het beste nemen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Topicstarter
Beste mede tweakers.

Wil binnenkort een TV kaartje kopen. En vroeg me af welke ik het beste kan nemen.

het kaartje moet het volgende kunnen.

Uiteraard tv kijken.
PC gebruiken als video recorder.

Bij voorkeur een merk waar fatsoenlijke driver ondersteuning voor is.

Mijn config. Windows XP sp1 English. 1024 MB Ram Athlon XP 1800+ 3 HD's 40, 60 en 80 Gig. Geforce ti 4200 tv out. Sblive 5.1, midiland 7100 5.1 speaker set

_/-\o_

Verwijderd

Tja, ik heb zelf de cheap Pinnacle Studio PCTV Rave... op zich een aardig dingetje maar niet denderend qua kwaliteit, wel goed genoeg wat mij betreft. Misschien kan je het best eens in een lokale computerwinkel kijken, daar hebben ze in die pcs meestal ook wel van die kaartjes zitten... kun je meteen kijken hoe het er echt uitziet (en daarna goedkoper online kopen :P )

Verwijderd

die van de Aldi, hier in tilburg was iemand die er nog wat te koop had in de V&A. Echt een topunit, goed geluid extreem strak beeld (ivg tot pctv rave die ik eerst had) Prima kaartje voor een extreem lage prijs.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 08:57
Hauppauge heeft goede tv kaarten en nog aardig wat software/drivers. Heb dit kaartje niet meer ingebruik omdat ie overbodig is geworden ivm aanschaf echte tv :)

Interesse?

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Topicstarter
welke versie van hauppage heb je en wat moet ie kosten.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 20:29

Mud.Starrr

I shoot people for money

je moet voor, de Hauppauge win/tv theatre gaan, met zo'n zet, want die ondersteund namelijk dolby digital !!!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• C00KW4US
freezer777 schreef op 29 oktober 2002 @ 12:07:
welke versie van hauppage heb je en wat moet ie kosten.
Ik heb de Hauppauge WinTV/FM/teletext. Staat een advertentie bij vraag&aanbod op tweakers.net

Verwijderd

edit: Hier stond een domme vraag, ben er al achter

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 12:05

FastBunny

Give it the Works !

De Hauppauge PVR (peronal video recorder)
Onbaord hardware MPEG2 compressor, Diverse leuke functies als timeshifting.

199€ bij de Dynabyte in het krantje zag ik net

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 16:44
s3 virge

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 14:51
heb pinnacle pctv pro, werkt prima

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
Het is zwaar zonde om als je zo'n snelle pc hebt een kaart met hardware mpeg2 encoder te kopen. Alle/vrijwel alle tv-kaart fabrikanten leveren software mee voor time-shifting en doen daarbij prima de mpeg2 codering softwarematig.
Zelf zou ik kiezen voor n Pinnacle PCTV Pro of Terratec Cinergy 400 TV.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
C00KW4US schreef op 29 oktober 2002 @ 13:37:
[...]

Ik heb de Hauppauge WinTV/FM/teletext. Staat een advertentie bij vraag&aanbod op tweakers.net
Niet aan beginnen, Hauppauge ondersteunt geen VIA bij hun wat oudere produkten...
Vriend van mij heeft XP icm VIA chipset...hij wilde wat gaan opnemen...FAT corruption...als zijn data weg :D
En driver updates? Ho maar...hij moet nu gewoon DScaler gebruiken in XP (ook wel een veel beter programma dan dat gare winTV van Hauppauge)...en opnemen, dat doet hij in w98....speciaal daarvoor moest hij W98 installeren...

Beetje jammer...maar dat probleem is er dus niet meer bij recente produkten van Hauppauge

• C00KW4US
Heb nu toch ook m'n Hauppauge in m'n amd xp systeempie zitten? Geen problemen mee hoor, werkt best i.c.m. via chipset.

Software van hauppauge is wel oke, vind het niet lastig werken ofzo. Updates blijven gewoon nog komen.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Sinds wanneer is een s3 ViRGE een tv kaart ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

FatalError schreef op 29 oktober 2002 @ 14:34:
Het is zwaar zonde om als je zo'n snelle pc hebt een kaart met hardware mpeg2 encoder te kopen. Alle/vrijwel alle tv-kaart fabrikanten leveren software mee voor time-shifting en doen daarbij prima de mpeg2 codering softwarematig.
Zelf zou ik kiezen voor n Pinnacle PCTV Pro of Terratec Cinergy 400 TV.
hardware codec leverd nog altijd een mooier resultaat, aangezien die chip er voor gemaakt is. En het vreet minder cpu kracht. Zodat je koe meer heeft ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
FastBunny schreef op 29 oktober 2002 @ 15:28:
[...]

hardware codec leverd nog altijd een mooier resultaat, aangezien die chip er voor gemaakt is. En het vreet minder cpu kracht. Zodat je koe meer heeft ;)
Het vreet inderdaad minder CPU, maar als je softwarematig doet kan je soms zelf de codec en instellingen kiezen. Dus de kwaliteit die je wil kan je krijgen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

k heb een Pinnacle PCTV pro :? kaartje wat een klote ding vin ik het :(

k ga maar eens een Hauppauge ofzo halen want dit is niks

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 15:49:
k heb een Pinnacle PCTV pro :? kaartje wat een klote ding vin ik het :(

k ga maar eens een Hauppauge ofzo halen want dit is niks
En WAAROM vind je het een klote ding?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Mud starrr schreef op 29 oktober 2002 @ 12:19:
je moet voor, de Hauppauge win/tv theatre gaan, met zo'n zet, want die ondersteund namelijk dolby digital !!!
Dolby Prologic bedoel je.

Ik heb hem ook. Ik vraag me alleen af hoe het zit met Dolby Prologic (noem het ff DPL). Zit dit DPL-signaal nou verborgen in het stereo signaal? Of het het gewoon en stereo signaal waar altijd een DPL-signaal uit gehaald kan worden?
Sommige films, en bijv. de bij de serie X-Files, staat apart in de TVgids aangegeven dat het DPL is.

Verwijderd

Moartn schreef op 30 oktober 2002 @ 15:53:
[...]

Wegens het feit dat als ik hem gebruiken wil ik eerst die zooi kan reinstallen en tig keer rebooten om vervolgens nog een keer te reinstallen omdat die het weer niet snapt :(

( dit is ook zo in een andere pc )

Verwijderd

Moartn schreef op 30 oktober 2002 @ 15:53:
[...]

Stuurproggramma's.... Ik heb zelf de PCTV Studio (zonder pro) gehad. Die heb ik aan m'n overbuurman gekocht, zelfs in win98se is hij onstabiel, sterker nog, de nieuwe 5.01 drivers zijn nog instabieler dan de 4.02 drivers. (vind ik dan (8> ). Ik heb zelf een Hauppauge WinTV/Radio (dbx stereo + radio & teletekst) Werkt perfect met de standaard software, maar werkt nog beter met DScaler en uIce ;). Ik zou dus voor een hauppauge gaan. Terratec heeft ook best leuke kaartjes, maar als de drivers net zo bagger zijn als die van de geluidskaart zou ik die ook rechts laten liggen. Aldi/Lidl/Gericom kaarten, zijn leuk, want je hebben een Philips Chipset (is beter dan die van brooktree/conexant, die op de hauppauge/terratec/pinnacle zitten), maar deze werken niet met 3rd party software, en de drivers zijn ook bagger. Het enigste kaartje wat ik je dan zou kunnen aanraden, is een Leadtek XP tvkaarten, review staat op god. Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden. Dan nog 1 tip....

Gebruik de search, want er zijn al genoeg van dit soort toppicen langs gekomen!

Ok? :P :)
Pagina: 1