Feature: Accepted answer *parse devvers?*

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Klippy

Still Game

Topicstarter
Nou wil ik toch eens een suggestie doen.

Ik ben nu vaak bezig met opzoeken van antwoorden op vragen op internet, dus dan kom je heel wat forums tegen.

Maar aangezien ik met programmeren bezig ben en de meeste fora waar dat besproken wordt van hoog nivo zijn, ben ik langer bezig met lezen van antwoorden dan het oplossen van mijn probleem.
Iemand stelt een vraag en krijgt 10 reply's met elk 20 regels code. Ik lees de vraag en denk 'hey dit is idd ook mijn probleem'. Daarna kan ik dus al die reply's gaan doornemen, maar helaas zijn meestal de 1e reply's een oplossing die niet werkt, dus ben je veel onnodige tijd kwijt met lezen van die code.

Maar gelukkig zijn er ook slimme mensen zoals op http://www.experts-exchange.com die de topicstarter de mogelijkheid geven om een antwoord als 'accepted' te markeren.
Komt een groen balkje bij en valt dus mooi op.
Enige dat ik nu hoef te doen ik op knopje "View accepted answer" te klikken ne daar staat de oplossing :)

Voorbeeld: http://www.experts-exchan...uages/MFC/Q_20383021.html
Antwoord: http://www.experts-exchan...ges/MFC/Q_20383021.html#1

Nou voelen jullie 'm al aankomen......
Is dit niet een idee voor GoT?

Zal wel niet van vandaag op morgen te bouwen zijn, maar misschien toch een leuk idee?

Natuurlijk zal dit dan maar alleen in een paar techfora nodig zijn en bijv. niet in HK oid.
Dus de topicstarter stelt een vraag en kan het antwoord accepteren.

Maakt zoekwerk een stuk makkelijker en laat meteen zien dat er een oplossing is.
Nu is het vaak zo dat iemand een vraag stelt en vervolgens komen er 5 oplossingen en daarna zie je topicstarter niet meer. Vraag ik me altijd af, wat was nu de oplossing? :)

Dan zou het misschien ook een goed idee zijn om het topic dat een goed antwoord heeft een andere status te geven, bijv een mapje met een duimpje omhoog ervoor ofzo.
Weet je meteen dat je daar niet meer hoeft te reageren en als je zoekt weet je dat daar een mogelijk antwoord staat.

Geen idee of iemand dit ooit al gezegd heeft, of misschien is het helemaal niet te implementeren, maar 't is maar en idee :)

Comments? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wel handig ja, niet alleen voor coding maar gewoon voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Leuk plan opzich :)

Maar als je zo'n groot topic hebt, staat meestal het antwoord onderaan, aangezien er vanaf dat moment weinig meer over valt te posten.. Dan is zo'n feature toch niet nodig toch? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
DataBeest schreef op 29 oktober 2002 @ 11:05:
Leuk plan opzich :)

Maar als je zo'n groot topic hebt, staat meestal het antwoord onderaan, aangezien er vanaf dat moment weinig meer over valt te posten.. Dan is zo'n feature toch niet nodig toch? :?
Was dat maar zo :)

Vaak komen daarna nog wat nutteloze opmerkingen of mensen die precies hetzelfde zeggen. Of een beetje offtopic gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:09
Is wel wat voor te zeggen idd......maar het goede antwoord voor de een hoeft het natuurlijk niet te zijn voor de andere. Mischien ligt jouw oplossing wel in het geen wat iemand daarvoor al gepost had. Daar zal dan wel snel overheen gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Supervisor schreef op 29 oktober 2002 @ 13:36:
Is wel wat voor te zeggen idd......maar het goede antwoord voor de een hoeft het natuurlijk niet te zijn voor de andere. Mischien ligt jouw oplossing wel in het geen wat iemand daarvoor al gepost had. Daar zal dan wel snel overheen gekeken worden.
Kan, maar dat zal niet heel vaak voorkomen.

Daarna kan je altijd nog de rest van het topic lezen als de gegeven oplossing niet werkt.
Nu doe je in principe hetzelfde, maar begin je bovenaan bij misschien een onzinreply en moet je altijd een heel topic doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

op zich een goed idee, maar er kleeft ook een groot nadeel aan, want anders krijg je straks users die het zien om iemand te bevoorrechten ofzo, en krijg je reacties als: "waarom is mijn antwoord niet goed genoeg voor je"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is mij daar ook al eens opgevallen, werkt best handig.

Maar aan de andere kant, leer je ook zat van oplossingen die net niet helmaal aan jouw vraag voldoen. Tenminste, * BreadFan wel. ik heb de laatste tijd erg veel gesearched binnen PW, en als je maar goede search termen opgeeft, met een max. aantal reply's, dan heb je niet eens last van die grote topics. Bovendien staan je search woorden gemarkeerd.
Erkens schreef op 29 oktober 2002 @ 16:13:
op zich een goed idee, maar er kleeft ook een groot nadeel aan, want anders krijg je straks users die het zien om iemand te bevoorrechten ofzo, en krijg je reacties als: "waarom is mijn antwoord niet goed genoeg voor je"
Mja, ik vind niet dat je daar een goede feature onder moet laten lijden. Dat soort reacties is goed tegen op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

zo'n systeem zou ook kunnen helpen met het eventueel sorteren van users, mensen die veel antwoord geven en dus veel accepts hebben zijn meestal users die niet lopen te flamen en te zeuren, hiermee kun je rekening houden als je bijvoorbeeld op iemand reageert, je kunt een beetje status aflezen aan de hand van het aantal accepts, z'n kennis niveau en wil van helpen zeg maar.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
killercow schreef op 29 oktober 2002 @ 16:49:
zo'n systeem zou ook kunnen helpen met het eventueel sorteren van users, mensen die veel antwoord geven en dus veel accepts hebben zijn meestal users die niet lopen te flamen en te zeuren, hiermee kun je rekening houden als je bijvoorbeeld op iemand reageert, je kunt een beetje status aflezen aan de hand van het aantal accepts, z'n kennis niveau en wil van helpen zeg maar.
Nee dat lijkt me net niet, je moet niet kunnen zien of iemand veel accepted answers heeft.

Geeft alleen gezeik/gezeur en mensen gaan opscheppen, zijn kwaad als hun antwoord niet gekozen is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BreadFan schreef op 29 oktober 2002 @ 16:46:
Mja, ik vind niet dat je daar een goede feature onder moet laten lijden. Dat soort reacties is goed tegen op te treden.
ik ook niet, vind het echt een goed idee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vind het idee goed Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif alleen moet je niet kunnen zoeken op hoeveel goede antwoorden iemand geeft of zo, tis geen statussymbool, maar voor de user een extra hulpmiddel om uit het oerwoud van reacties de juiste te vinden :). En "status" aflezen kun je ook wel door ff een paar tellen te kijken wat en waar de user post (buiten dat ik vind dat je reacties niet echt moet laten afhangen van op wie je reageert).

Maar uh voorlopig reageren er alleen maar usertjes, want vindt "de leiding" (:P) er van?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

offtopic:
Ik heb ff m'n temporary internet files doorgekeken:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.baar1/2.gif
Volgens mij niet de kwaliteit die je zoekt, wellicht dat anderen je nog verder kunnen helpen :P

Ontopic: Lijkt me niet zo'n goed idee, want als de topicstarter vergeet dat hij nog het juiste antwoord moet aanvinken, of gewoon helemaal niet terugkomt in het topic, staat daar wellicht de juiste oplossing wel, maar valt die helemaal niet op. Meestal reageert de topicstarter toch wel op het juiste antwoord, en ik kijk altijd eerst naar het laatste bericht van de topicstarter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Compubiter schreef op 29 oktober 2002 @ 22:26:
[...]
offtopic:
[afbeelding]
Volgens mij niet de kwaliteit die je zoekt, wellicht dat anderen je nog verder kunnen helpen :P
_/-\o_ HELD! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Compubiter schreef op 29 oktober 2002 @ 22:26:
[...]
offtopic:
[afbeelding]

Ontopic: Lijkt me niet zo'n goed idee, want als de topicstarter vergeet dat hij nog het juiste antwoord moet aanvinken, of gewoon helemaal niet terugkomt in het topic, staat daar wellicht de juiste oplossing wel, maar valt die helemaal niet op. Meestal reageert de topicstarter toch wel op het juiste antwoord, en ik kijk altijd eerst naar het laatste bericht van de topicstarter :).
Maar daar zie ik het probleem niet van :)
Is nu ook niet.

Kan alleen beter worden, als je zoekt en je ziet geen topic met goed antwoord kijk je daarna in die andere waar iemand het misschien vergeten is.
Zelfde als nu, maar dan nog steeds met meer kans het te vinden :)

En waarom vergeet je dat? :)
Je vergeet toch ook niet dat je een topic geopend hebt :P

Meeste mensen reageren nog altijd op een post zoals je zelf al zegt en dus kunnen ze dan meteen ff klikken dat 't goed is als ze toch bezig zijn.
Alleen is dan het antwoord veel sneller te vinden ipv die laatste post lezen en maar uitzoeken welke nou goed was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

LiquidSilver schreef op 29 oktober 2002 @ 23:02:
En waarom vergeet je dat? :)
Je vergeet toch ook niet dat je een topic geopend hebt :P
Ik niet, maar de mensen die die topics openen met (simpele n00b-) vragen wellicht wel.
Tja, ik heb er toch iets tegen (weet niet precies wat), maar misschien wordt het inderdaad wel een succes, als het maar geen kermis wordt :).
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik vind het een erg goed idee. Op het punt van "een topicstarter vinkt de oplossing niet aan" is ook wel wat te verzinnen: andere users met hetzelfde probleem kunnen aan een modje vertellen welke oplossing bij hun werkt, en dan kan een modje een vinkje zetten.

Het is nu vaak dat je na een oplossing een hoop gezever hebt. De opmerkingen van "was mijn oplossing niet goed genoeg" duiden eerder op een gebrek bij die user, dan op een gebrek van het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Erkens schreef op 29 oktober 2002 @ 16:13:
Nou dat denk ik juist niet hoor, je kan altijd een behulpzame post doen die iemand in de goede richting stuurt maar er kan maar 1 post echt het antwoord zijn op de vraag.

Ik denk zelfs dat het mensen bewuster maakt van wat ze zelf posten, ze zullen misschien minder snel iets posten waarvan ze achteraf misschien denken "hm heel leuk dat ik hier post maar eigenlijk is het gelul dat ik net zo goed niet had kunnen posten".

En sorry, status :?
Dit forum draait toch überhaupt niet om status? (Doet me denken aan die ene Volkswagen Passat reclame; Ik bedoel, what the fuck is status??)
Goed, het zal je misschien een leuk gevoel geven als jij het "groene" antwoord geeft (en terecht natuurlijk) maar je hoeft je er echt niet minder om te voelen als jij dat antwoord niet gaf.

LiquidSilver: topidee! Het is gewoon een feit dat als je iets zoekt je het veel sneller vind als je alleen maar de vraag en het antwoord hoeft te lezen ipv. een heel topic. En natuurlijk gaat het niet voor alle topics op maar dat doet niks af van de "goedheid" van dit idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

buiten het feit dat het wel een leuk idee is, zit ik ook te kijken naar users die gaan searchen voor hun probleem (dan met name nieuwe (onervaren) users) ze vinden een topic, maar er is geen post aangevinkt (oud topic? of vergeten door topicstarter neer te zetten) die user opent dan een nieuw topic want die heeft GEEN antwoord gevonden :/
Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar het is mogelijk, uiteraard komt er dan een slotje op zijn/haar topic, maar toch, weer meer werk voor de modjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Door deze functie heb je natuurlijk een soortemet FAQ. Vraag -> antwoord.

Alleen ik zie 1 probleem! Wie gaat de topics langslopen die er nu allemaal zijn? :) .. of laten we die links liggen.

Modjes reactie graag!...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik vind het een goed idee en het kan wel eens gaan werken :)
Maar ik wil weten wat de modjes er van vinden :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 30 oktober 2002 @ 09:05:
Door deze functie heb je natuurlijk een soortemet FAQ. Vraag -> antwoord.

Alleen ik zie 1 probleem! Wie gaat de topics langslopen die er nu allemaal zijn? :) .. of laten we die links liggen.

Modjes reactie graag!...
Had ik ook al over nagedacht :)
Maar ik denk dat topics die al bestaan gewoon zo kunnen blijven. Over een half jaar ofzo heb je dan misschien er pas echt wat aan, maar dat moet niet echt een probleem zijn.

Of je moet natuurlijk zelf al je eigen topics ff nagaan en aangeven wat het goede antwoord was als je dat nog weet.
Maar dat zullen niet veel mensen doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo weinig eigen topics...

Maar als je vervolgens ook nog als zoekoptie in kunt stellen dat je alleen zoekt binnen resultaten met groene oplossings-post, vind je tenminste niet al die resultaten terug bij je zoekactie waar je zoekopdracht wel in voorkomt maar die gesloten zijn met standaardantwoord: SEARCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb ook een keer zoiets voorgesteld, ongeveer hetzelfde idee.

Alleen de vraag + het antwoord zouden dan in een database worden toegevoegd en wanneer je dan zoekt krijg je alleen de vraag + het antwoord en niet de rest van het topic erom heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:03

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat het nuttiger kan zijn dat je als topicstarter kan aangeven aan welke replies je echt wat gehad hebt. Dus niet alleen de replies die je een werkbaar antwoord gaven, maar ook de replies die je een douw in de goude richting geven.

Moderators / Regulars / enzo zouden dat eventueel ook kunnen doen, maar dan de "echt nuttige replies" kunnen markeren.

De "percentage of usefull replies" kun je dan ook weer terug laten komen in de searchresultaten.

Hoewel aan de andere kant het van de gekke is dat je uberhaupt met zoiets moet gaan werken. Het zou zo moeten zijn dat elke reply er één is waar je wat aan hebt (als topicstarter of "searcher") (zuchtte opa Jaymz.....)

Nadeel is sowieso dat je weer "iets moet gaan bijhouden". Iets wat het gevaar van 'verwatering' met zich meebrengt (in het begin is iedereen enthausiast, maar na verloop van tijd is niemand er meer actief mee bezig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat is een kwestie van een goede FAQ, mensen er opwijzen en misschien nog een aantal lite modjes aanstellen. Of misschien is het een idee om dan een speciaal onderdeel/team opstellen die dit na loopt en dus geen onderdeel maken van de functie modjes?

Het zal in het begin heel erg wennen zijn, maar goed daar is een opvoedcursus misschien handig voor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

ik denk niet dat je een modje de beoordelingen moet laten doen, zij zijn namenlijk niet te topic starten weten dus niet precies wat er loos is, een modje kan ook niet de thread gaan lezen zodat hij dat wel weet/begrijpt dat moet niet zijn verantwoordelijkheid zijn.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Maar is het te maken technisch gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25
technisch gezien kan het ongetwijfeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Ik vind het echt een super idee, had het ook nog nooit eerder gezien. Juist op een forum voor tweakers (doelgroep: mensen die veel van de dingen af weten en moeite doen voor de community) is dit een uitkomst, het zal voor mensen die nog niet veel van het onderwerp afweten een nieuw topic schelen, en voor de experts een knowledgebase zijn.

Wanneer het maar voldoende duidelijk voor iedereen is dat het helpt wanneer je dit aangeeft (bijvoorbeeld: oude topics kunnen worden beoordeeld worden wanneer er naar verwezen wordt door de topicstarter) zie ik ook geen probleem met het eventueel verwateren. De enige topics waarbij zoiets zou gebeuren zijn topics die zo onder het niveau liggen dat de topicstarter niet terug durft te komen of wanneer het antwoord zo duidelijk gegeven is dat het overbodig is.

Lijkt me dus goed voor het niveau.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn als de topicstarter gewoon als laatste de oplossing voor zijn probleem post, maarja dat doen de meeste niet, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Erkens schreef op 31 oktober 2002 @ 18:37:
eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn als de topicstarter gewoon als laatste de oplossing voor zijn probleem post, maarja dat doen de meeste niet, helaas :/
Misschien niet nodig, maar altijd nog gewenst, zo is het in een oog opslag duidelijk (zo kan je aan de hand van de oplossing snel de thread scannen en bekijken of jouw probleem hetzelfde is. Dit bij 5 topics en je weet welke kant je op moet met jouw probleem.
Dan los je je probleem toch wel 10x sneller op dan van achter terug lezen.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jaymz schreef op 31 oktober 2002 @ 01:54:
Moderators / Regulars / enzo zouden dat eventueel ook kunnen doen, maar dan de "echt nuttige replies" kunnen markeren.

.....

Nadeel is sowieso dat je weer "iets moet gaan bijhouden". Iets wat het gevaar van 'verwatering' met zich meebrengt (in het begin is iedereen enthausiast, maar na verloop van tijd is niemand er meer actief mee bezig...)
Allereerst ik vind het een goed idee. En dan de topicstarter die aan moet geven of iets usefull is geweest (dat scheelt ook het werk). Als je gewoon bij je eigen topic een aanvink-vakje krijgt per reply dan lijkt me dat een kleine moeite. Je kijkt je eigen topic toch wel vaker door en de meeste topics waar een oplossing gezocht wordt bevatten geen honderden replies.

En voor wat betreft de stats, ik zou deze alleen maar zichtbaar maken voor de mods. Hoewel, het kan ook motiverend werken voor sommige mensen die in de regel veel ouwehoeren maar weinig toevoegen.

Geen gek idee.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Eijgenlijk zou ik toch ietsje meer commentaar van modjes willen horen voordat dit idee wegzakt....
Dus bij deze een klein tikje omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

OzBoz schreef op 31 oktober 2002 @ 20:20:
En voor wat betreft de stats, ik zou deze alleen maar zichtbaar maken voor de mods. Hoewel, het kan ook motiverend werken voor sommige mensen die in de regel veel ouwehoeren maar weinig toevoegen.
Dat zou de onzin replyers misschien kunnen motiveren, maar ik denk dat het dan teveel prestige wordt, en dat het uitlokt om copy-pastebare antwoorden te posten, in plaats van duuwtjes in de goede richting (wat imho stukken zinvoller is dan een copy-paste antwoord). En in het ergste geval haal je daarmee een stuk van de fun weg, nl. het lullen over oplossingen in plaats van "hier heb je je antwoord, doei" :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001

Tarin

Just plain weird.

Jaymz schreef op 31 oktober 2002 @ 01:54:
[...]
Hoewel aan de andere kant het van de gekke is dat je uberhaupt met zoiets moet gaan werken. Het zou zo moeten zijn dat elke reply er één is waar je wat aan hebt (als topicstarter of "searcher") (zuchtte opa Jaymz.....)

Ik denk het niet.

Als je zelf een topic start, dan zal je toch de replies door moeten lezen, en in je achterhoofd moeten beoordelen. Anders ben je IMO behoorlijk stom bezig (het gaat hier om de techtopics). Dan kan je eenvoudig met een t.net-achtig beoordelingssysteem (alleen mogelijk bij je eigen topics) die reply een punt geven of niet.
Begin echter aub niet aan een karmasysteem: dan krijg je wel statussen, en dan kan fout gaan denk ik.
Gewoon je eigen topic modereren, dan rollen er vanzelf nuttige dingen uit.

Natuurlijk zal niet iedereen het direct door hebben, maar uiteindelijk, als het maar prominent gebracht wordt, zal het best kunnen gaan werken.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Tarin schreef op 05 november 2002 @ 11:41:
[...]

Ik denk het niet.

Als je zelf een topic start, dan zal je toch de replies door moeten lezen, en in je achterhoofd moeten beoordelen. Anders ben je IMO behoorlijk stom bezig (het gaat hier om de techtopics). Dan kan je eenvoudig met een t.net-achtig beoordelingssysteem (alleen mogelijk bij je eigen topics) die reply een punt geven of niet.
Begin echter aub niet aan een karmasysteem: dan krijg je wel statussen, en dan kan fout gaan denk ik.
Gewoon je eigen topic modereren, dan rollen er vanzelf nuttige dingen uit.

Natuurlijk zal niet iedereen het direct door hebben, maar uiteindelijk, als het maar prominent gebracht wordt, zal het best kunnen gaan werken.
Idd en zo veel werk is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

LiquidSilver schreef op 06 November 2002 @ 13:33:
[...]

Idd en zo veel werk is het ook niet.
Alleen het invoeren (phpen) zal een leuke bezigheid zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:00
even een iets andere request, kan hier vast wel even bij:

Ik heb best wel vaak dat ik even wat tekst heb hie rop werk wat ik ook thuis wil hebben, kan er op got niet iets gemaakt worden (bvb voor de betalende mensen) dat je gewoon ergens tijdelijk wat tekst neerzet? dat gaat veel sneller als mailen, en je kunt er altijd en overal bijkomen.

ik heb best wel eens dat ik hier op mijn stage een tekst schrijf/bedenk voor iemand en dat ik thuis niet meer weet hoe het ging. in zo'n geval zal ik het makkelijk vinden als ik die tekst op een prive stukje op got kan zetten.

en zo zijn er wel meer toepassingen bedenkbaar. het moet niet moeilijk te maken zijn d8 ik zo.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Devian schreef op 08 November 2002 @ 09:47:
even een iets andere request, kan hier vast wel even bij:

Ik heb best wel vaak dat ik even wat tekst heb hie rop werk wat ik ook thuis wil hebben, kan er op got niet iets gemaakt worden (bvb voor de betalende mensen) dat je gewoon ergens tijdelijk wat tekst neerzet? dat gaat veel sneller als mailen, en je kunt er altijd en overal bijkomen.

ik heb best wel eens dat ik hier op mijn stage een tekst schrijf/bedenk voor iemand en dat ik thuis niet meer weet hoe het ging. in zo'n geval zal ik het makkelijk vinden als ik die tekst op een prive stukje op got kan zetten.

en zo zijn er wel meer toepassingen bedenkbaar. het moet niet moeilijk te maken zijn d8 ik zo.
Je krijgt bij een abonnement 10 of 40 MB tijdelijke opslagruimte voor kleine bestanden.. ik denk dat dat wel min of meer is wat je bedoelt?

Zie ook T.Net/GoT abo's -> reacties over de gevolgen op GoT en het .plan op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Tarin schreef op 08 November 2002 @ 10:34:
[...]

Je krijgt bij een abonnement 10 of 40 MB tijdelijke opslagruimte voor kleine bestanden.. ik denk dat dat wel min of meer is wat je bedoelt?

Zie ook T.Net/GoT abo's -> reacties over de gevolgen op GoT en het .plan op de frontpage.
nope, gewoon een tekstveldje waar je wat in kunt smijten.. en zodra je inlogt op got je met 1 klik die tekst kunt terughalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Devian schreef op 08 november 2002 @ 10:56:
[...]

nope, gewoon een tekstveldje waar je wat in kunt smijten.. en zodra je inlogt op got je met 1 klik die tekst kunt terughalen
heeft niet echt met GoT te maken imho, kan je dat niet op je eigen server maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Devian schreef op 08 November 2002 @ 10:56:
[...]

ik weet niet hoe die 10/40mb geregeld is, of je daar bij kan via ftp en/of webbased ;)
maar dan nog? je kan jezelf toch ook een mailtje sturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Nielsz schreef op 08 november 2002 @ 11:07:
[...]

heeft niet echt met GoT te maken imho, kan je dat niet op je eigen server maken?
die ik niet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
het kan ook makkelijk zijn voor als je bvb een oplossing gevonden hebt die je thuis nodig hebt, je die oplossing even in dat tekstvak van je neerzet... en zodra je thuiskomt je erbij kunt komen en het zo kunt copy pasten...

ik hoop dat iemand een beetje snapt wat ik presies bedoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Hallo in alle LA topics met minder goede ideeën komen 100 reply's en dan uiteindelijk gaat 't dicht en dan heb je eens een goed idee reageert niemand ;)

Dus ontopic maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Voor die personal pagina van devian: Als je iets wil dat nuttig is voor GoT, kun je beter een soort drafts/concept dingetje inbouwen: dat je als je je post nog niet meteen wil maken, maar eerst thuis/op school/werk gegevens erbij wil plakken, even je post tijdelijk kan opslaan.

anyway, ontopic: vindt deze ook geweldig. De precieze implementatie (1 post of meerdere als 'oplossing' aanvinken is misschien meer iets voor later. De basis vindt ik geweldig! Je ziet dit of een soortgelijk systeem idd bij een hoop andere techfora; meestal is dit echter beperkt tot 'de oplossing is gevonden, u hoeft niet meer te reageren' of de engelse variant.

Het lijkt erop dat het algemene idee (duidelijkheid geven over de posting met de goede oplossing) hier met open armen wordt ontvangen. Als er nu een aantal mods hun gedachte over kunnen uitspreken, kunnen we eventueel verder kijken voor de precieze implementatie.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat ik jammer vindt is dat van de Crew alleen Jaymz ( Faq-Man) een reactie geeft op dit zeker interessante voorstel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
i2Paq schreef op 12 November 2002 @ 08:51:
Wat ik jammer vindt is dat van de Crew alleen Jaymz ( Faq-Man) een reactie geeft op dit zeker interessante voorstel. :?
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Indeed, het lijkt mij ook een erg nuttige feature. Nuttiger iig als de naam van het logo, waar meer aandacht aan is besteed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

waarom de modjes niet reageren is mij echt een raadsel. Is er een keer een serieus topic in LA met goede ideëen... Wat dat betreft ben ik het helemaal met de topicstarter eens.
Trouwens, het idee is zelf ook erg goed. Vaak is het kaf nauwelijks van het koren te scheiden...

* Bluppy2 ziet dit wel zitten :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
bluppy2 schreef op 12 november 2002 @ 12:37:
waarom de modjes niet reageren is mij echt een raadsel. Is er een keer een serieus topic in LA met goede ideëen... Wat dat betreft ben ik het helemaal met de topicstarter eens.
Trouwens, het idee is zelf ook erg goed. Vaak is het kaf nauwelijks van het koren te scheiden...

* Bluppy2 ziet dit wel zitten :)
Misschien hebben ze geen zin om dit te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

LiquidSilver schreef op 12 november 2002 @ 12:45:
[...]

Misschien hebben ze geen zin om dit te maken :P
mja
* Bluppy2 vindt het maar laks

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou modjes? Waar blijven jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Laatst online: 13-09 22:09
Nog ff en je kan hier gewoon warez links plaatsen :) Toch niemand die kijkt jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

maar ff serieus :P

het lijkt mij een goed idee. Ook al vrees ik dat HEEL veel mensen (de nieuwe generatie mensen) tóch niks aanvinken. Ten eerste zullen ze het al niet eens weten dat zoiets gewenst is, ten tweede zijn de meesten gewoon te lui en zijn ze allang blij als ze snel antwoord hebben. De meesten zijn al te lui om even een bedankje te doen op de antwoorden :{

anyway, op zich klinkt het allemaal goed, nu is de vraag of de devvers het nut er van inzien, en of het haalbaar is voor GoT om het op een of andere manier te devven.

Kortom, ff de titel veranderd :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Maak je het toch zo dat alleen regulars (die met zo'n kruisje) een antwoord kunnen markeren als zijnde juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Hoe zou een regular nu moeten weten welke van de -soms- -tog oplossingen die gegeven zijn de juiste was? De enige die dit weet is de topicstarter zelf. Iemand anders (een regular of een mod) kan wel gokken, maar nooit zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

strlen schreef op 12 November 2002 @ 18:45:
Maak je het toch zo dat alleen regulars (die met zo'n kruisje) een antwoord kunnen markeren als zijnde juist?

ja als die regulars zich paranormaal via telekinesische krachten door de geest van de topicstarter kan bewegen mag het van mij :+ (of heb ik het topic dan verkeerd begrepen ;))

Het gaat er om dat uiteindelijk de topicstarter moet vertellen wat zn probleem heeft opgelost... in zekere mate kan een regular soms wel zeker weten wat dat is, maar niet in alle gevallen natuurlijk :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Nee dat moet die topicstarter dan wel ff melden ja.. maar hoe anders? Iedereen de mogelijkheid geven een antwoord 'juist' te markeren? Dat werkt nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Nee, je moet alleen de topicstarter dan de mogelijkheid geven om aan te geven welk antwoord hem heeft geholpen om zijn probleem op te lossen. Maar zoals LuNaTiC al eerder aangaf is het probleem dat een groot deel van de mensen het toch niet zal doen, omdat een simpel bedankje er al niet eens af kan; dus waarom dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

maar neemt niet weg dat het idee an sich wel goed is en best de moeite waard om te proberen (vind ik dan he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Volgens mij wordt het niks.
No offence, maar volgens mij gaat niemand die gegevens aankruizen. Daarnaast gaat het de rechten-boom erg opblazen qua GUI (maw een shitload aan pulldowns erbij).

iig komt het niet in React 1.7, en of het er verder inkomt valt ook te bezien. Als we een nieuwe onderdeel toevoegen, dan moeten we het 'goed' doen, en ik heb niet het idee dat de benodigde ontwikkeltijd opweegt tegen de voordelen.

Misschien in een later stadium, als berichten ook statussen kennen etc. zal dit mogelijk worden...

Op dit moment steek ik liever mijn tijd in sluitbare berichten (helaas, nog niet in 1.7), verbeteren van de search en de eerste beginselen van myReact :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Oke mooi, weten we iig waar we aan toe zijn :)

en je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk: dit werkt alleen in kleine communities waar iedereen elkaar redelijk kent en weten hoe het moet. Van de huidige strooms gebruikers kun je dat gewoon niet verwachten ;)

(en al deed je dat wel, dan doet het merendeel het toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Als er al aangegeven wordt dat het probleem opgelost is, staat er vaak ook bij welk antwoord de gouden tip was. Meestal is het dan iets in de trant van:

===========================================================
BreadFan schreef op 12 november 2002 @ 19:45:
Het goede antwoord :)
_/-\o_ Thanx man! :D

Dat was het idd! :)
===========================================================

^^^^
Zoiets dus. De mensen die dit posten zijn ook wel bereid om een reply als "de gouden tip" te markeren.

De mensen die niks meer van zich laten horen, tsja, da's een ander verhaal. In het begin zullen er veel topics ongemarkeerd blijven, maar op den duur raakt het ingeburgerd, en willen mensen deze l33t feature ook gebruiken (tweakers zijn nou eenmaal gek op features :P), en dan denk ik dat het best leuk gaat werken.

Ik vind het een idee dat absoluut geen kwaad kan, en dat GoT aleen maar ten goede kan komen. En waarom zou je het niet door laten gaan, omdat een aantal mensen het niet zouden gebruiken? Doe dan wat positiefs voor de mensen die wel netjes laten horen dat het ze gelukt is om die en die reden. :)

* BreadFan zegt: Give it a try :)

[ Voor 0% gewijzigd door BreadFan op 12-11-2002 19:49 . Reden: damn, toch nog een typo :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mja je kan het altijd proberen, maar ik kan me zeker in chem inleven als ie zegt dat andere dingen prioriteit hebben. Misschien iets voor op de lange baan, maar sowieso heb je aan dit idee weinig als je niet eens via de search bij dat soort topics kan komen :P

Maar het is iets om in het achterhoofd te houden voor het moment dat de parse devvers zich dood zitten te vervelen op hun kantoortje ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
chem schreef op 12 november 2002 @ 19:43:
No offence, maar volgens mij gaat niemand die gegevens aankruizen. Daarnaast gaat het de rechten-boom erg opblazen qua GUI (maw een shitload aan pulldowns erbij).

iig komt het niet in React 1.7, en of het er verder inkomt valt ook te bezien. Als we een nieuwe onderdeel toevoegen, dan moeten we het 'goed' doen, en ik heb niet het idee dat de benodigde ontwikkeltijd opweegt tegen de voordelen.

Misschien in een later stadium, als berichten ook statussen kennen etc. zal dit mogelijk worden...

Op dit moment steek ik liever mijn tijd in sluitbare berichten (helaas, nog niet in 1.7), verbeteren van de search en de eerste beginselen van myReact :)
Oeh een antwoord, snel ;)
Thx LuNa voor de titel :P

Alleen dat van die shitload pulldown menu's snap ik niet zo.
Zover ik kan inschatten heb je alleen een aanvink hokje nodig. Naast dat gezichtje ofzo of naast quote knopje oid.

Maarja voor de rest moeten jullie maar uitzoeken of jullie dat gaan doen ;)

Nog heel even over de opmerking van LuNaTiC: Het aanvinken kan je natuurlijk verplichten (niet letterlijk iemand bannen die het een keer vergeet natuurlijk ;) ) en als je het mapje voor een topic met goed antwoord veranderd kan je natuurlijk vrij snel zien bij een search op topicstarter of hij ze ook aanvinkt.
Kost maar 1 regeltje in een FAQ die toch al niemand leest :P

Chem: Wat bedoel je met 'als berichten statussen hebben'? Komt dat ofzo? Is iig niet nodig hiervoor lijkt me.
Maar goed, zet 't maar in de agenda voor als jullie niks te doen hebben. Soort OnIdle functie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

wbt die pulldowns: dat is een admin onderdeel :)

Ja, berichten krijgen uiteindelijk statussen (net zoals topics - open,closed,sticky).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
chem schreef op 12 november 2002 @ 22:18:
wbt die pulldowns: dat is een admin onderdeel :)
Ow oke dat zal wel :P
Geen verstand van ;)
Ja, berichten krijgen uiteindelijk statussen (net zoals topics - open,closed,sticky).
Uuh is daar een topic over?
Want dat snap ik niet :) Nu ik het zo lees lijkt me dat minder nuttig dan dit, maar goed ;)

jullie zullen er wel langer over hebben nagedacht dan mij (hoop ik iig) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonT
  • Laatst online: 05-09 19:18

AntonT

One Ton!

[..]

Hier sta ik ook achter. Ik zie meer in het stimuleren van topicopeners om uiteindelijk even te posten hoe het probleem is opgelost. Voorlopig staan er nog genoeg zaken op de wishlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
AntonT schreef op 12 November 2002 @ 22:34:

[...]

Hier sta ik ook achter. Ik zie meer in het stimuleren van topicopeners om uiteindelijk even te posten hoe het probleem is opgelost. [..]
Haha ja en dat lukt :P
Als iedereen dat deed was dit idd niet nodig, ging er meer om om dat net makkelijker te maken. omdat toch meer heeel weinig mensen dat doe. Iets waar ik me trouwens vaak aan erger, zeker als je een reply tikt waar je 10 minuten over doet en daarna niks meer ziet van iemand.
Dat was eigenlijk hoe ik op dit idee kwam.

Maar oke ik begrijp het, gaat voorlopig niet gebeuren.
Bedankt voor de aandacht dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi geeft chem een duw
Je doet het expres :'(
Nu moet ik helemaal speciaal een bericht tikken, omdat ik wil weten wat 'sluitbare berichten' en 'MyReact' inhouden :( ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

En als je nou in je eigen topics list ('als je op je naam klikt') een mooi groen vinkje krijgt voor alle topics die je al hebt 'gemodereerd/de oplossing aangevinkt' (afh van implementatie)? En evt zelfs ergens een knopje voor het zoeken van alle topics die je nog niet hebt 'groengevinkt'? Je hebt dan ten eerste makkelijk overzicht en ten tweede zullen al die featuregekke tweakers op zoek gaan hoe ze dit kunnen veranderen.

Je zou zelfs een soort 'rood-kruisje'-waarschuwing kunnen implementeren voor de topics die je nog niet hebt gedaan! (hier kun je dan alle topics voor een bep. datum van uitsluiten, zodat je niet enige tientallen/honderden/duizenden threads hoeft te doen als je hier al een tijdje rondloopt.

@reactie chem: Laten we het dan eerst even op de -wat langere- baan schuiven. Als jullie huidige punten zijn afgerond, lijkt me dit een hele mooie feature.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 09:42
Als iedereen die dit topic leest dat nou eens wel doet, of nog beter: Als iedereen zijn eerste posting nou eens aanpast en daarin een link vermeld naar de posting die het probleem heeft opgelost, dan nemen mensen dat misschien over.
Als mensen die moeite al niet willen nemen, dan denk ik dat mensen ook de moeite niet willen nemen om een of meerdere postings aan te wijzen welke voor een oplossing hebben gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Jasper schreef op 13 november 2002 @ 00:38:
[...]

Als iedereen die dit topic leest dat nou eens wel doet, of nog beter: Als iedereen zijn eerste posting nou eens aanpast en daarin een link vermeld naar de posting die het probleem heeft opgelost, dan nemen mensen dat misschien over.
Als mensen die moeite al niet willen nemen, dan denk ik dat mensen ook de moeite niet willen nemen om een of meerdere postings aan te wijzen welke voor een oplossing hebben gezorgd.
Mwah ik probeer dat latijd te doen, want ik erger me aan mensen die het niet doen. Maar na 2 jaar zie ik het steeds minder gebeuren.
Jullie klagen zelf over het niveau etc en dan verwachten jullie wel dat die n00bs dat doen?

Ik zie het niet gebeuren. Hoop het wel natuurlijk, maarja...

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 13:29
Ik vind dit wel een hele mooie oplossing eerlijk gezegd. Sluit perfect aan bij een topic dat ik gestart heb en dat momenteel ook loopt in LA.
Tweakers forum te druk?

• Arnout
  • Laatst online: 12-09 16:28
We zijn nu een behoorlijke tijd verder, ik hoop niet dat iemand zich eraan stoort dat deze discussie weer aangeslingerd wordt. Het toevoegen van extra informatie aan een topic zoals: probleem opgelost, evt. reply van oplossing zou heel waardevol zijn. Het systeem van expert exchange omvat meer dan dat, dat weet ik, maar elke keer als ik op google zoek en bij experts exchange uitkom, denk ik: "dit zit goed in elkaar".

Het gebeurt namelijk vaak genoeg dat een topicstarter post: "probleem opgelost, gooi er maar een slotje op!". Naast het feit dat hij niet begrijpt dat een slotje niet gezet wordt als het opgelost is ;), neemt hij wel wel degelijk moeite om aan te geven dat het probleem opgelost is.
Over de details van de implementatie hoeven we het niet te hebben, het gaat nu puur om het idee. Met als kern: een flag per topic of het probleem opgelost is. In combinatie met een goede en eenduidige topictitel zal dit de search een flinke toegevoegde waarde gaan geven.
Ok, gemist. Bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 12-02-2004 12:19 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie med?
Pagina: 1