Tekstopmaak behouden in ASP.NET van MS SQL server

Pagina: 1
Acties:

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 11:16
Misschien dat hij al in het forum staat, maar dan heb ik gewoon niet goed gezocht!

Mijn vraag is hoe je tekst in een MS SQL database upload en retrieved met behoud van opmaak.
De volgende mogelijkheden wil ik bekijken:
Of rechtreeks een .doc file uploaden en dan converteren en weergeven in ASP.NET
Of de text vanuit Word plakken in een asp:textbox en dan submitten in SQL Server (ik neem aan als ntext) en dan later weer weergeven op een pagina met behoud van opmaak ( lettertypes enzo. hoeft in principe niet, als de linebreakes maar herkent worden en dergelijke)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

En je probleem is wat precies?! je weet niet of je .docs weer kan geven in je browser? je weet niet hoe je een blob data in sql server zet? je weet niet hoe sql-server werkt? je weet niet hoe asp.net werkt? Wat heb je al gedaan? wat heb je niet gedaan? waarom niet? kortom wees es wat duidelijker ipv alleen wat steekwoorden te geven waarvan wij maar moeten gokken wat je hebt en wilt..

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Waarom wil je eigenlijk je opmaak aan een tekst vastklinken? Je kan beter je data scheiden van je opmaak, zodat deze later onafhankelijk te wijzigen is.
Zoek even op het MVC patroon voor meer info

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 10:58:
En je probleem is wat precies?! je weet niet of je .docs weer kan geven in je browser? je weet niet hoe je een blob data in sql server zet? je weet niet hoe sql-server werkt? je weet niet hoe asp.net werkt? Wat heb je al gedaan? wat heb je niet gedaan? waarom niet? kortom wees es wat duidelijker ipv alleen wat steekwoorden te geven waarvan wij maar moeten gokken wat je hebt en wilt..
Finish him!!!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dit soort reply's zitten mensen in P&W vaak niet te wachten. Laat de TS in z'n waarde ajb :) dank

• Scott_NL
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 10:58:
Ok ok ik zal proberen wat duidelijker te zijn :)
Ik ben inderdaad een newbie en ben bezig met een soort newssyteem waar mensen nieuws messages kunnen posten.
Nu heb ik met dreamweaver MX een Insertionform gemaakt en deze werkt naar behoren en schrijft alles netjes weg naar SQL server.
Nu moeten de mensen hun Word tekst eigenlijk kopiëren en plakken in een Textarea. Het belangrijkste eigenlijk is dat de newlines vervangen worden door html breaks (br), nu wordt alle text achter elkaar geplakt als ik het oproep. Ik heb gezocht, maar heb hier niks over kunnen vinden. Jullie zijn mijn laatste redding :P
Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben geweest!

• Scott_NL
Glimi schreef op 29 oktober 2002 @ 11:00:
Waarom wil je eigenlijk je opmaak aan een tekst vastklinken? Je kan beter je data scheiden van je opmaak, zodat deze later onafhankelijk te wijzigen is.
Zoek even op het MVC patroon voor meer info
Ben ook hier ook weer hard aan het leren uit het forum!
Tnx! _/-\o_

• Scott_NL
Verder nog iemand een idee?
Pagina: 1