Toon posts:

Win XP schijf wordt niet meer gezien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb n groot probleem en als er iemand is die het op n elegante manier kan oplossen dan zal ik voor altijd dankbaar zijn. Dus hier komt
Ik heb 1 (nieuwe) HD opgedeeld in 2 partities C: met Win ME als primary partition onder FAT en E: met Win XP Proff. als extended DOS partition. Alles werkte al enige weken prima
Op deze laatste schijf E: heb ik de zg WinXP driver gedownload en ge-installeerd voor mijn Lifetec scanner LT9385. Na install werktte de scanner niet (naar behoren) Heb toen de PC uitgezet voor de nacht. De volgende dag had ik geen beschikking meer over de E schijf. Windows ziet de E: schijf niet meer.
Als ik in Safe mode opstart dan zegt het dat ik de file HAL.DLL opnieuw moet installeren in de system32 map. Dat kan echter niet zonder dan ik bij de E schijf kan komen.
Opstarten met floppy heeft ook geen zin want alhoewel DOS en FDISK de E schijf wel zien, krijg ik als foutmelding na n DIR; het mediumtype is ongeldig
Recovery via de WinXP CD rom kan ook niet omdat het de E: schijf niet wil erkennen.
Via de recovery diskettes van Partition Magic 7.0 heb ik gemerkt dat het format van de E: schijf op VFAT staat ipv FAT. M.i. geeft P.M. echter geen mogelijkheden tot reparatie en/of veranderingen.
Ik ben aan het einde van mijn latijn en zoek naar n mogelijkheid om de E partitie zodanig te herstellen dat het weer gelezen kan worden, ZONDER DE ZAAK OPNIEUW TE MOETEN FORMATTEREN.
Alvast dank voor enig ideetje dat naar de oplossing zal leiden.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 19:56

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 12:05

Tuinhark

Retro

‘ == '

:Y)

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53
Ik zou het ook niet weten wat ie daarmee bedoelt :)

Maar ga naar een maat van je en trek een kopie van WinXP, klaar.....!

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Wie draait er nu Windows ME?

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 19:56
Lijkt me toch niet verkeerd om even met een schone lij te beginnen (formateren en alles er opnieuw opzetten) Kost even wat tijd, maar dan heb je tenminste geen last van al die vage foutmeldingen. Succes :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hmmm formatter het maar, op een herstelde versie van XP zit je niet te wachten.

Schrijf duidelijk btw die tekens leest niet echt prettig.

Meh ...

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik denk dat hanstw er niet voor niets in CAPITAAL neer heeft gezet die hij niet wil formatteren. Dus het heeft weinig zin om een dergelijk antwoord te geven.

HALL.DLL is de Hardware Extraction Layer. Ik weet niet of deze per systeem verschilt, maar als je je email geeft dan wil ik hem wel sturen (is geen warez, slechts een hulpbestand van het systeem). Hij is 75,6 kb, dus is zo gefixt.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Hoe wil je die er naar toe kopieren? hij kan immers die partitie niet bereiken.
Misschien kan ie de schijf in een andere XP bak hangen en dan dat bestand kopieren? Al lijkt mij het best lasting met een ongeldig medium error. Lukt dit niet, dan toch een herinstallatie en voortaan backups maken.

Meh ...

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik denk dat de schijf in een andere bak wel moet werken. Probeer het maar eens.

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:26
[Effe Zeuren]
lavagiant schreef op 29 oktober 2002 @ 19:29:
HALL.DLL is de Hardware Extraction Layer.
Het is eigenlijk Hardware Abstraction Layer.....
[/Effe Zeuren]

Ik denk ook wel dat het moet lukken als de schijf in een andere bak zit. Gewoon proberen zou ik zeggen, wie niet waagt die niet wint.....

Verwijderd

Ik denk dat de schijf in een andere bak wel moet werken. Probeer het maar eens.
Misschien is dat dus het probleem niet, ik kan mij zo voorstellen dat als de e: schijf ook met de XP cd niet gezien word. dat bij het booten de HALL.DLL ook niet gevonden word... Dat betekent niet dat hij er niet is of kapot is.

Ik ben zelf bang dat je Partitie een opdonder heeft gekregen waardoor hij niet meer te herkennen is.
Misschien is "FDISK /MBR" een longshot, maar misschien werkt het
Pagina: 1