Toon posts:

Mandrake 9.0 instalatie prob!!

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou gisteren mandrake installe en toen kreeg ik op een gegeven moment dit hdd- lost interupt
hcc-lost interupt

dat gaat een tijdje zo door en zegt ook nog iets over lost irq only=13
dan vind ie de mandrake cd-rom en dan komt dit could not load ramdisk image stage 2 helpppp

alvast bedankt :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verklaar je antwoord eens nader hier heb ik helemaal niets aan ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit soort opmerkingen heeft totaal geen nut of toegevoegde waarde aan het topic.. gelieve voortaan achterwege te laten.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

En hdd is je cdrom? Dat zou de slave op je secondary idecontroller moeten zijn.
Waarschijnlijk slikt hij geen dma op die cdrom. Er zal wel een bootoptie zijn om zonder dma te starten, al vergeet ik die altijd. Volgens mij, als je bij het booten de optie "ide1=nodma" meegeeft zou hij zonder dma moeten werken.
Is er iemand die dit kan bevestigen?

https://timelord.nl

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mpol schreef op 29 oktober 2002 @ 11:17:
Is er iemand die dit kan bevestigen?
met ide1=dma wordt ie juist wel op dma gezet, dus waarschijnlijk werkt nodma dan wel zoals jij bedoelt.
Zijn de cd's wel goed, dus gecontroleerd met md5sum? En bevat de hd geen bad sectors?

Verwijderd

Topicstarter
banaan-X schreef op 29 oktober 2002 @ 12:34:
[...]

met ide1=dma wordt ie juist wel op dma gezet, dus waarschijnlijk werkt nodma dan wel zoals jij bedoelt.
Zijn de cd's wel goed, dus gecontroleerd met md5sum? En bevat de hd geen bad sectors?
Nee als ik hm formateer dan is alles goed geen bad sector, en heb de cds niet gecontroleerd :o

Verwijderd

Topicstarter
waar kan je dat prog van daan halen want als ik hem bioj de ftp site eraf haal kan ik er niets mee doen

Verwijderd

Topicstarter
het is namelijk een 90 file????

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:38:
waar kan je dat prog van daan halen want als ik hem bioj de ftp site eraf haal kan ik er niets mee doen
Welke programma ? MD5SUM ? --> Hierrr

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:41:
het is namelijk een 90 file????
Een _wat_ voor file :?
MD5SUM is gewoon een ascii file met een aantal strings erin, waarmee je je gedownloade iso kunt controlleren, nothing more, nothing less..

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het enk ik al als ik memtest doe dan krijg ik na een tijdje een fout tezien vandaar denk ik dat hij zegt could not uncompress second ram disk ik heb een 128 mb en een 64 mb die 64 is nof pc66 dus oudd maakt het veel uit in snelheid als ik die eruit haal dan doet linux het mischien wel?!

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:20:
ik weet het enk ik al als ik memtest doe dan krijg ik na een tijdje een fout tezien vandaar denk ik dat hij zegt could not uncompress second ram disk ik heb een 128 mb en een 64 mb die 64 is nof pc66 dus oudd maakt het veel uit in snelheid als ik die eruit haal dan doet linux het mischien wel?!
En nu nog een keertje, maar dan met leestekens, Hoofdletters, etc. :?

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 30 oktober 2002 @ 21:35:
[...]

En nu nog een keertje, maar dan met leestekens, Hoofdletters, etc. :?
Shit he wat boei dat nou van plaats dat je let op hoe ik het schrijf, kan je beter proberen te helpen anders ga je maar lekker iemand anders afzijken.
:r

De mazzel

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:55:
Shit he wat boei dat nou van plaats dat je let op hoe ik het schrijf, kan je beter proberen te helpen anders ga je maar lekker iemand anders afzijken.

De mazzel

Zulk soort reacties willen we hier dus niet zien! Beschouw jezelf als gewaarschuwd.

Bovendien heeft hij gelijk. Ik kan ook maar ternauwernood iets van die post maken. In de FAQ staat dan ook:
Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 01 november 2002 @ 01:21:

[...]

Zulk soort reacties willen we hier dus niet zien! Beschouw jezelf als gewaarschuwd.

Bovendien heeft hij gelijk. Ik kan ook maar ternauwernood iets van die post maken. In de FAQ staat dan ook:

[...]
Tuurlijk had ik het DUIDELIJKER moeten schrijfen, maar i.p.v dat jullie me gaan vertelen hoe ik het moet schrijven, kan je beter proberen te helpen.

Want uiteindelijk heb ik nog een andwoord op me vraag :/

Maar laat nu maar volgende keer zal ik het DUIDELIJKER schrijven, dan krijg i mischien wel normale reacties.
want je komt wel met je FAQ dat ik duidelijk moet zijn, maar je doet nou net of ik een vette flame neeer zet }) .

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 08:21:
want je komt wel met je FAQ dat ik duidelijk moet zijn, maar je doet nou net of ik een vette flame neeer zet }) .
"lekker iemand anders afzijken." Dat is niet erg netjes hoor........ :/

Maar goed, uit je verhaal kon ik opmaken dat je geheugen niet helemaal goed was. Test dan het geheugen eens 1 voor 1. Dan moet je vast kunnen vinden welke niet goed is.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:55:
[...]

De mazzel

Dit is genoteerd, volgende keer krijg je voor dit soort uitlatingen een Officiële Waarschuwing. Maar mensen met zo'n instelling kunnen voor mijn part fijn naar de pomp lopen, dit topic gaat dicht. Jammer, maar helaas.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.