[NT4] internet wil niet

Pagina: 1
Acties:

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Topicstarter
Na een recente format en reinstall van Wondows NT4 Workstation wil het internet niet meer werken. Inbellen (56k6 modem) gaat prima, dus het modem en de drivers zijn OK, maar de DNS kan niet gevonden worden (althans dat denk ik). Dus ik kan geen enkele pagina vinden :(
De DNS- en IP-adressen staan op "assigned by server" en dat moet ook volgens de provider (HCCnet). De bindingen met protocollen enzo staan goed (volgens mij): Server en Workstation (voor file-en printersharing) zijn niet aan het modem (Remote access WAN wrapper) gebonden. RAS is geinstallerd. Verder staat er SP6 en IE5.5 op. Voor de reinstall werkte het goed met precies dezelfde software.
Wie kan mij helpen? Ik ben na twee dagen experimenteren de wanhoop nabij...

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Kan je pingen naar de dns-server?
Waarom voer je de dns-servers niet handmatig in?

You thought your secrets were safe. You were wrong

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Nou... ik weet z'n adres niet :(
Nog ff een correctie op wat ik net zei: de DNS kan niet gevonden worden OF hij werkt niet naar behoren. Kan ik zien welke DNS-adressen momenteel gebruikt worden (door de server zijn toegewezen?) Ik heb al ipconfig /all geprobeerd, maar daar staat het niet bij.

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
62.251.0.6 ---> resolve1.hccnet.nl
62.251.0.7 ---> resolve2.hccnet.nl

You thought your secrets were safe. You were wrong

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Thanx! Ga ik thuis meteen proberen.

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Nieuwe info:
Internet wil dus wel, maar alleen webbrowsen schijnt niet te werken. E-mail (POP) wil dus wel. De DNS-server doet het dus ook, anders zou hij de mailserver niet kunnen vinden. ANdere browser (Mozilla) weigert wel dienst.
Verder staat (stond) er Norton Antivirus 2002 op de pc, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb het er inmiddels al afgegooid, maar dat hielp ook niets. Misschien heeft hij blijvend iets verkloot?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
probeer eens te browsen via ip´s
213.239.154.35 (www.tweakers.net) gewoon nummer intikken in IE oid

Als dat wel werkt zijn het dus wel je DNS-servers.

Volgens mij werkt popmail wel zonder dns.... (weet ik ook niet zeker hoor)

Strava

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Het gekke is dat ik de DNS ook niet kan pingen.
En pop werkt volgens mij niet zonder DNS, want hoe zou hij anders van pop.hccnet.nl naar een IP-adres moeten komen?

Verwijderd

ik heb dit een keer gehad met xs4all. bleek er een red alert virus op de lijn te zitten. hadden ze m'n internet geblokkeerd. zou dat het kunnen zijn? pingen en irc en al die andere dingen werkte toen ook gewoon, alleen kon ik geen webpagina's oproepen. heb je al contact gehad met je provider?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit lijkt mij meer voer voor Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Nou... onder WIn95 werkt het wel dus het lijkt mij toch echt een Windowsprobleem...

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Ik heb gisteren de hele zooi geformatteerd, en zelfs vlak na de installatie van puur Windows NT, zonder SP6 of IE, werkte het al niet (dat was dus met de meegeleverde IE 2.0, schattig dingetje :)). Het moet dus ergens in Windhoos zitten. Het gekke is alleen, toen ik voor het eerst NT op deze bak zette, ging het wel goed. Ik ben toen nog met Opera het web op geweest om SP6 te downloaden (want die brakke M$-site deed het niet in IE2 :(). Ik kan me niet herinneren wat er toen anders was, behalve misschien de modemdrivers (waar ik nu de Standard Modem-drivers voor heb geinstalleerd en toen waarschijnlijk die die bij het modem zaten). Maar daar kan nhet niet aan liggen toch, als hij goed inbelt en POPt :??

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Hoi hoi, hij doet het 8) :D !!! Vraak alleen niet waarom... 'k Heb ff de officiele Etech drivers geinstalleerd. Toen deed-ie het nog niet. Toen heb ik de beveiligingsinstellingen van IE eens op Zeer laag gezet en toen ging het wel. Toch kan het daar niet aan gelegen hebben, want Mozilla vertikte het ook :? :? :?
Nu de vervolgvraag:
Met de nieuwe drivers heb ik plots geen geluid meer uit het modemspeakertje. Bij Multimedia in Control panel staat ook geen modem wave device. Deze kan ik ook niet op de installatiecd vinden; toch ben ik er vrij zeker van dat hij ergens moet zijn. Wie weet een quick fix? Anders leef ik wel door zonder geruis, gekraak en gepiep, ben allang blij dat ik weer online kan _/-\o_

edit:
al opgelost, hij stond op disable modem speaker op een plek waar ik nog niet gezocht had |:(. Dank aan allen die mij geholpen hebben. Ik ben weer gelukkig!

Pagina: 1