Toon posts:

Soundblaster 5.1 player + Inspire 5300: Geen dolby digital?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soundblaster live 5.1 player! en een Creative inspire 5300 speakerset.
Als ik een DVD-film wil kijken met MSIDVD (DVD-player van MSI) en kijk bij de opties, staat de optie "Dolby Digital" in het grijs, deze optie kan ik dus niet kiezen.
Waar ligt dit aan, aan de speakers of aan de geluidskaart?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je speakers, die zijn niet digitaal,

ik heb dezelfde, de DTT5700 van creative zijn wel digitaal

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar op de site van creative staat het volgende:

Creative® Inspire 5.1 5300 speakers are the serious user's choice and a must for the intensive gamer. Consisting of 5 satellite speakers and a subwoofer, they are designed to complement Creative® Sound Blaster® Audigy™ or Live!™ 5.1 sound cards, delivering maximum Dolby® Digital 5.1 performance, and setting a new price-performance standard for gaming, music and home theatre. Inside the sleek new 'lifestyle' design, Creative has focused on acoustic performance, especially on the new satellite units. These achieve maximum sound dispersion and set new standards of sound staging and positioning. Used with EAX®-enabled games, the impact is explosive! And with additional features like a wired remote control and the ability to customise the colour of the grilles to suit any environment, these speakers are the sound choice … everywhere!

Ze hebben het wel degelijk over Dolby® Digital.

• Maarten
  • Niet online
Helaas zijn ze dat niet, als je nl. je digitale uitgang aanzet, dan krijg je totaal geen geluid,

probeer maar!
ik heb het gelezen, maar hoe ze dat doen wil ik dan wel weten, ze naaien je gewoon :(

suc6

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Creative mailen dus

Verwijderd

Topicstarter
Wat een oplichters :(

• Maarten
  • Niet online
goed gezien, lijkt me wel t beste, kan je wel vertellen dat ze je zeggen
dat je dan die set niet had moeten kopen,

• Maarten
  • Niet online
ben jer uit?

het spijt me voor je,
het is idd een naai streek, je mag eigenlijk dat niet op een site zetten
naar mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 29 oktober 2002 @ 10:29:
[...]
ben jer uit?

het spijt me voor je,
het is idd een naai streek, je mag eigenlijk dat niet op een site zetten
naar mijn mening
Ja daar ben ik het volledig mee eens.
Maar ik heb de speakerset voor €75 bij Mycom gekocht, dus echt een miskoop kan ik het niet noemen.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Ja dolby digital.. Dat wordt op de kaart weer om gezet. :P
Als je het goed doet werken de center speaker ook. Bij mij staat deze alleen aan bij DVD spelers. Je kunt er heus wel 5.1 er uit krijgen. Maardan moet je even bij het creative mixer (ofzo iets) het aantal boxen instellen!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dat er geen digitale ingang op de speakers zit betekend absoluut niet dat ze geen 5.1 (Dolby Digital) geluid weer kunnen geven. Als alle kanalen analoog op de SB Live 5.1 aangesloten zijn zal de Live het Dolby Digital signaal decoderen en via de analoge uitgang naar de speakers sturen.
Maar speel eens een DVD met andere software, PowerDVD oid.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 29 oktober 2002 @ 10:43:
Ja dolby digital.. Dat wordt op de kaart weer om gezet. :P
Als je het goed doet werken de center speaker ook. Bij mij staat deze alleen aan bij DVD spelers. Je kunt er heus wel 5.1 er uit krijgen. Maardan moet je even bij het creative mixer (ofzo iets) het aantal boxen instellen!
Bij mij doet de center speaker het dus NIET.
Hoe bedoel je "als je het goed doet"?

Is het trouwens nodig om een digitaal kabeltje tussen je DVD-speler en geluidskaart te hebben?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Even voor de duidelijkheid:
De inspire set heeft blijkbaar geen digitale ingang. Dat wil zeggen dat de boxen NIET digitaal aan te sturen zijn. Wat wel kan: stuur een DD signaal naar je geluidskaart en laat die het decoderen. Vervolgens stuurt je geluidskaart een 5.1 signaal ANALOOG naar je boxen. Heb je dus wel 5.1 geluid, maar DD loopt maar tot aan de geluidskaart, om het zo maar te zeggen. Voor EAX geldt het zelfde. De boxen moeten dus goed aangesloten worden om een juiste weergave te realiseren. Als het 5.1 geluid niet goed gedecodeerd lijkt te worden, dan moet je wellicht de settings in de multimedia eigenschappen nakijken in het control panel. Daar dient eveneens opgegeven te worden dat je gebruik maakt van een 5.1 geluids set.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op 29 oktober 2002 @ 11:10:
Als het 5.1 geluid niet goed gedecodeerd lijkt te worden, dan moet je wellicht de settings in de multimedia eigenschappen nakijken in het control panel. Daar dient eveneens opgegeven te worden dat je gebruik maakt van een 5.1 geluids set.
Dit heb ik al gedaan.
Kan iemand me op een duidelijke manier uitleggen hoe ik nou wel 5.1 geluid krijg???

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Welke uitgangen heb je in gebruik op je kaar en hoe heb je dit aangesloten op je boxenset? Zit er een versterker bij je boxen of gaan je boxen direct op de kaart?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen versterker bij mijn boxen, ik kan nu niet kijken welke ingangen ik in gebruik heb omdat ik momenteel niet thuis ben. :(

Verwijderd

Topicstarter
[quote]ElCondor schreef op 29 oktober 2002 @ 11:10:
Wat wel kan: stuur een DD signaal naar je geluidskaart en laat die het decoderen. Vervolgens stuurt je geluidskaart een 5.1 signaal ANALOOG naar je boxen. Heb je dus wel 5.1 geluid, maar DD loopt maar tot aan de geluidskaart, om het zo maar te zeggen.
En hoe doe ik dit???

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:43

Fed-Ex

Hakuna Matata

Ik heb een audigy met inspire 5300 en er zat laatst de optie dolby digital in een film (de film zelf dus) en als het niet word ondersteunt krijg je gewoon geen geluid maar hij deed het wel dus ik denk dat het aan de live kaart ligt :S anders weet ik het ook niet ( ik moet wel zeggen met inschakeling van DTS was het geluid wel een stuk zachter maar wel geluid en dolby)

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Fed-Ex schreef op 29 oktober 2002 @ 12:30:
Ik heb een audigy met inspire 5300 en er zat laatst de optie dolby digital in een film (de film zelf dus) en als het niet word ondersteunt krijg je gewoon geen geluid maar hij deed het wel dus ik denk dat het aan de live kaart ligt :S anders weet ik het ook niet ( ik moet wel zeggen met inschakeling van DTS was het geluid wel een stuk zachter maar wel geluid en dolby)
Wat voor geluidskaart heb je dan?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Zie de sticky.
Bovendien: de creative 5300 heeft gewoon analoge ingangen, dat is niet bepaald een geheim hoor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.