Toon posts:

Video-Cd's branden

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend dacht ik een avi bestand over te branden tot een Video cd.
Ik had een 700 MB lege cd in de brander gedaan, terwijl de avi groter dan 700 Mb was. Ik dacht de brander zal wel vragen om een nieuwe cd en branden ie gewoon verder, maar dat was dus niet het geval.

Wie kan me tips geven om een video cd te maken en wat voor cdr 's en merk heb ik nodig om bijv op een schijf een VCD te maken ?

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

een vcd maken kun je het beste doen met behulp van tmpgenc. dat is de makkelijkste manier om een avi om te zetten naar vcd.
daarna kun je de losse mpg files via nero ofzo branden naar een vcd..
kijk anders op http://www.vcdhelper.com voor meer info

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor een Video CD heb je een mpeg1 bestand nodig. Het al genoemde tmpenc kan je avi omzetten in Mpeg. Voor je 700 mb avi omgezet in mpeg heb je waarschijnlijk 2 videocd's nodig. Je moet de avi dus na omzetting in 2 mpeg1 bestanden hakken.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor cdr 's raden jullie me aan dan?
Kan ik gewoon de normale 700 mb 80 minuten gebruiken want ik heb ook gezien dat ze inmiddels ook de 900 mb met 99 minuten op de markt hebben.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 10:15:
wat voor cdr 's raden jullie me aan dan?
Kan ik gewoon de normale 700 mb 80 minuten gebruiken want ik heb ook gezien dat ze inmiddels ook de 900 mb met 99 minuten op de markt hebben.
Ligt eraan of je brander die CD's ondersteund.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een Liteon 52 x

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

video cd's maak je normaal in "mode 2". Je verliest hierbij wat error correctie van de cd, maar er kan 14% meer op. vandaar dat je lijkt te kunne "overburnen" maar in werkelijkheid kan er in vcd formaat gewoon mmer bytes op 1 cd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
uhm, dvd2svcd is echt super handig in omzetten. Het werkt heel snel en makkelijk. ook van dvd naar (s)vcd.

www.dvd2svcd.org

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op 30 oktober 2002 @ 00:05:
uhm, dvd2svcd is echt super handig in omzetten. Het werkt heel snel en makkelijk. ook van dvd naar (s)vcd.

www.dvd2svcd.org
Maar je hebt het nu over omzetten van VCD naar DVD en andersom, maar mijn bestanden zijn avi en mpg.
En ik wil deze bestanden omzetten naar VCD in ieder geval dat ik de films kan bekijken op een dvd speler.

Aangezien Nero de optie heeft voor het branden van VCD's lukte dat echter niet.
Dus wie mij kan helpen hoe ik het beste en snelste een VCD kan maken hoor ik dat graag.

En een antwoord op de vraag wat voor CDR's ik het beste kan gebruiken zou ik ook graag willen weten. 80 minuten cd's 90 of 99 en welke merk.

Bedankt!
_/-\o_
Pagina: 1