Toon posts:

Wil nieuwe pc maar kan het bos niet meer zien....

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er een site waar ik kan opgeven wat voor hardware ik in mijn PC wil en dat er dan opgegeven wordt welk moederbord en zo ik dan moet kopen?

Ik zit al heel jaartjes in de automatisering maar ik heb geen zin meer om uit te zoeken wat het beste moederbordje is.... Mijn kennis daarvan is dus zo een beetje gestopt bij de Pentium3... Daarna snap ik er niets meer van

Het enige wat ik wil is:
Een moederbord:
- met een goedkope processor maar wel uitbreidbaar naar sneller.
- zonder RAID (vind ik onzin voor een werkstation).
- Met USB2 en Firewire.
- eventueel met geintergeerde NIC.
- plaats voor genoeg geheugen.
- genoeg PCI sloten.

Een tijdje terug kon je bij een paar fabrikanten een upgrade setje kopen met geheugen, CPU en moederbord... Die zie ik ook nooit meer!

Enig advies? of een site waar ik dat zelf kan uitzoeken?

Groetjes, Tiemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je kunt beginnen om je eerst op de CPU en het chipset te oriënteren: Intel? AMD? VIA? SiS? etc..etc.. Zoek dan de moederborden daarvan op de websites van de mobofabrikanten (Asus, Abit, MSI, Epox, etc..). Vergelijk dan de specs, check wat reviews op tweakers.net, THG, Anandtech, etc.., weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak uiteindelijk zélf je eigen beslissing. Je komt er wel uit :)

Omdat het nog altijd niet de bedoeling is dat we hier een systeem voor jou gaan kiezen, gaat dit draadje dicht. Zoek eens de Tweakers.net Best Buy Guide op :)

Zie verder ook deze sticky in OH: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Dit topic is gesloten.