Toon posts:

printer op Win2k delen met WinNT

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort "mogen" we hier op workstations Win2k installeren; dus bij een gebruiker waar een schone install nodig was Win2k pro geïnstalleerd. Nu komen we niet uit het volgende probleem:

Aan de Win2k machine hangt een HP Deskjet 1120C. Deze moet gedeeld met een WInNTmachine en dit lukt voor geen meter |:(

We zien ongetwijfeld iets simpels over het hoofd.
Ik heb al de winntdriver op de Win2kmachine geïnstalleerd; maar als ik bij delen -> extra stuurprogramma's -> winnt 4.0 aanvink, vraagt-ie om de Win2k Server CDrom?
Als ik vanaf de winnt machine probeer toe te voegen, krijg ik de melding: geen passend stuurprogramma op servermachine geïnstalleerd; als ik dan blader naar de C: (die ik als share heb ingesteld) ziet-ie daar niet de zojuist geïnstalleerde driver?
Ben er al een dag of wat mee bezig en kom er niet uit. Wie wijst de goeie richting aan?

Verwijderd

mijn ervaringen zijn printer lokaal installeren op win2k server/WS, vervolgens certified drivers daarmee installeren.
NT4. client dmv network naar server, dubbelklikken op de printer, en hij installeert hem automatisch (mits de rechten goed zijn)

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 09:37:
Ik heb al de winntdriver op de Win2kmachine geïnstalleerd; maar als ik bij delen -> extra stuurprogramma's -> winnt 4.0 aanvink, vraagt-ie om de Win2k Server CDrom?
Dit klopt, heb ik laatst ook gehad, op ook een 2k server
Dus gewoon cd tje erin, installed ie de NT drivers erbij, en Andina kan weer vooruit :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36

Tylen

Neem mij niet te serieus

Of printer eerst lokaal (LPT1) installeren en daarna poort veranderen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Andina kan nog steeds niet vooruit :{

Ff gezocht naar de Win2k Server cd (ben maar decentraal systeembeheerder, mag "zomaar" niet bij die software komen ;)) maar dan meldt-ie vrolijk dat er geen passend stuurprogramma beschikbaar is.
Dus doe ik de drivercd er in van hp, die-ie dus ook niet pikt (niet compatible etc., terwijl dat gewoon de drivers zijn die we onder nt gebruikten)

De ervaring van arjo_kamp hàd ik ook ja, zo simpel zou het moeten zijn, maar het werkt dus niet. Nog meer suggesties? Word er ondertussen redelijk moe van....

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen_Tielen schreef op 29 oktober 2002 @ 11:00:
Of printer eerst lokaal (LPT1) installeren en daarna poort veranderen.
Blonde vraag: poort waarin veranderen?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36

Tylen

Neem mij niet te serieus

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 11:09:
[...]

Blonde vraag: poort waarin veranderen?
Oke. Installeer de printer lokaal op het nt4 wks. Zeg gewoon dat hij aan de LPT1 poort hangt. (LET OP GEEN TEST PAGINA AFDRUKKEN)
Nadat je dat gedaan hebt vraag je de eigenschappen op en ga je naar het tabblad PORTS. Add een port die verwijst naar de juiste printer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, en dàt stuk snapte ik nou nog wel...
Maar bij poort toevoegen krijg ik onder Winnt 4 keuzemogelijkheden. Ik ga uit van tcp/ip port, dan vraagt-ie om de winntcd, die toevalligerwijs in de cdspeler van de Win2kmachine zit. En die weigert-ie te zien |:(

Ik word hier redelijk simpel van :{
(en de gebruiker van die pc ook van mij...)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Aaan welk station hangt die printer nu "lokaal" ?
Is dat de NT4 PC of de W2K PC.

NT4 kan niet met de 2000 driver overweg, maar 2000 kan wel met de NT4 driver overweg. (zij het wat mindere mate)
Dus installeer dat ding lokaal op de NT4 machine, en deel hem.
Doe hem nu toevoegen op de 2000 PC door middel van
Start >> Run >> \\NT4NAAM\Printernaam <enter>
en de 2000 machine maakt de koppeling.
LETOP: Windows 2000 hoeft daar niet een driver voor te hebben, want hij "spooled" zijn printopdracht naar de spooler van NT4, welke hem met zijn eigen driver uitprint..

Verwijderd

Topicstarter
Aan die optie hebben we al gedacht (uiteraard, zou ik bijna zeggen, want de tijd die het ondertussen heeft gekost kost bijna meer dan een nieuwe printer :{) maar dat is onpraktisch voor de gebruikers (afstand & locatie van printers en zo)

Een poort toevoegen moet dus simpel zijn, maar hij (nt workstation zonder cdromspeler) weigert tijdens toevoegen van nieuwe poort cdspeler in andere pc te zien.

[aanvulling]
Dus op ander workstation zelfde procedure proberen uit te voeren. Ergens gaat er iets goed mis. Op het moment dat ik de poort wil toevoegen krijg ik de melding: "Searching adapters on the network"; ik add een ipnr + computernaam van betreffend workstation, en krijg geen verbinding (no tcp/ip ports available)
*zucht*
Pagina: 1