Toon posts:

Printen van uit Mac OS X 10.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn windows 2000 server staan de twee printers (Epson Stylus Color 740 & Hp Laserjet 5L) geinstalleerd en geshared, ook via Appletalk. Nu ziet mijn iMac beide printers en wil hem ook installeren. Tot dus ver gaat alles goed. :)

Maar zodra ik uit een willekeurig help file of andere programma iets wil afdrukken krijg ik op de printer een leuk blaadje met de tekst SYSTEM ERROR :( :(, en dan de melding dat de printer de taak heeft geflushed. Print ik iets uit Appleworks 6 dan komt de tekst er perfect uit :), dus geen probleem.

Als ik wederom vanuit bijvoorbeeld Photoshop een print opdarcht verstuur naar de Epson (in kleur) dan krijg ik het in Zwart Wit uit de printer :(.

Ik heb alle nootzakelijke drivers van de cd geinstalleerd maar dit mocht niet baaten.

Heeft iemand suggesties over een mogelijke oplossing. :)

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 10:41
Een mogelijke oplossing is om de GIMP printer drivers te gebruiken. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar je kan ze vinden op Versiontracker.com

Wat misschien ook het probleem is, is dat de printers via USB aan je pc zijn aangesloten? Dit veroorzaakt geloof ik ook wat problemen. Je kan ook veel help vinden op de support / discussions gedeelte van de apple.com website.

-- I talk to planets, baby --

Verwijderd

Topicstarter
De Hp is aangesloten via de LPT1 poort (geen USB) de Epson wel maar ik heb ook vernomen dat op de Mac OS X 10.2 cd drivers staan van de nieuwe Epson 740 deze heb ik ook geinstalleerd (ook dit mocht niet baten)

Ik kijk wel even op die site die je aanrade en dan probeer ik het wel...

Bedankt tot dus ver

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 10:41
Er zijn volgens mij wel updates van de epson drivers.

-- I talk to planets, baby --

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van epson.com word gezegt dat de updates voor Mac Os op de cd staan, je kunt ze niet downloaden van de site, is er misschien een ander site dan die ze wel heeft

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:24

chem

Reist de wereld rond

Je hebt die laserjet toch niet via LPT aangesloten, maar via het netwerk?
Check eens op macupdate.com of versiontracker.com of je een update kan vinden.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Helaas heb je twee printers die geen postscript ondersteunen. Anders kon je door middel van een adobe ps driver de printer queque kunnen aanmaken en had het wel gewerkt. Volgens mij kun je heb beste rechtstreeks printen. Als je een beetje thuis bent in unix kun je ook de volgende link proberen om via smb naar een non-postscript printer te printen

http://www.xlr8yourmac.com/OSX/cups_printing_in_jaguar.html

Succes

Verwijderd

Je kunt de printers op een printserver(jetdirectbox) aansluiten, zodat je niet crossplatform hoeft te werken als de Epson ook een parallele poort heeft kun je een 3 poorts Jetdirect nemen(of een ander merk dan HP) en daar de 2 printers op aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Even een antwoord op beide personen.

Geloof me, het maakt niet uit of je hem nauw via een Jetdirect aansluit of via een Lpt poort direct op de computer, Het vershil is namelijk € 170,- (als je hem van HP koopt)

Beide printers zijn wel degelijk Postscript, dit leid in niet alleen af uit de handleiding van de printers maar zo staan ze ook geinstalleerd op de Windows 2000 Server.

En als hij geen Post Script was hoe verklaar je dan dat hij wel tekst print uit Appleworks 6..... Ook op de epson word tekst perfect uitgeprint. alleen zodra ik dus een kleure opdracht wil verwerken doet hij het niet (zwart wit dus)

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

Beste Drumstel. De hp laserhet 5l heeft absoluut GEEN postscipt ondersteuning aan boort.
Zie : http://www.hp.com/cposupp...support_doc/bpl11943.html

En zover ik weet de epson 740 ook niet. kijk naar vorige posting voor artikel om vanuit OS X 10.2 te printen naar NON-POSTSCIPT printers.

Wederom Succes

• freezer

freezer

er komt geen end 'an

En inderdaad ook de epson 740 heeft GEEN postscript.

Zie : http://www.uktsupport.co.uk/epson/Inkjet/sc740.htm

Bovenstaande link geeft verder nog meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik zeg niets meer...... Ik weet alleen dat het werkt op Windows 2000 en daar gaat het perslot van rekening om. Maar wat ik wel vreemd vind is dat hij (de mac) selectief omgaat met wat hij wil printen......

Ik heb diverse artikelen gelzen die door jullie als link werd aangeraden en ik heb een paar drivers gedownload ik ga het gewoon proberen en dan kijk ik of het werken wil.... In het uiterste geval kan ik altijd hem inderdaad nog aansturen via Unix.

Ik bedank iedere persoon voor in elk geval antwoord te geven op vragen. :)

Verwijderd

Precies, probeer de GIMP printer drivers. Ik heb een vergelijkbare setup behalve dat mijn HP LaserJet 6L Parallel en mijn Canon S600 USB vastzitten aan een XP box. Mijn Powerbook print keurig op beide printers (ook draadloos).
Pagina: 1