[LiteOn] Branders niet boven 4x met Nero?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:33
Een beetje gek: ik heb nu twee (:P) LiteOn CD-RW's: een 12x10x32x (LTR-12101B) een 48x48x12x (LTR-4812xx, weet ff niet precies). Beiden zijn steeds als secundary master aangesloten.
De eerste werkte niet meer onder NT, vervangen door de snellere. Nu is het geval dat de oude brander wel werkt onder win2k, maar dat Nero 5.5 hem niet sneller dan 4x laat branden (wordt wel goed gedetecteerd).
Ook de nieuwe (alsnog onder NT 4.0 SP5) wil niet sneller dan 4x, ondanks juiste detectie.

Wordt het tijd voor een firmware-update (zelfs bij de nieuwe :?) of zit het hem in WinNT/2000? Ik heb al het een en ander zitten prutsen, maar meer lijkt er nog niet in te zitten.

Zo scherp als een voetbal!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tuurlijk moet dat werken anders was je echt niet de eerste. Als je de search zou gebruiken kom je erachter dat hierover al veel topics zijn.

1 ) probeer firmware
2 ) ander merk cdr's proberen
3 ) brander testen op andere pc en kijken of 't daar wel werkt.

• Reptile209
Toink schreef op 29 oktober 2002 @ 08:14:
Tuurlijk moet dat werken anders was je echt niet de eerste. Als je de search zou gebruiken kom je erachter dat hierover al veel topics zijn.

1 ) probeer firmware
Dat kan ik me bij de oude nog voorstellen, maar bij een splinternieuwe? Het lijkt me zo op het oog iets meer dan toeval...
2 ) ander merk cdr's proberen
Zal eens een poging doen...
3 ) brander testen op andere pc en kijken of 't daar wel werkt.
Zelfde als bij 1, maar ik zal het proberen.

Verwijderd

Waarom zet je er geen xp op dan, daar doet Nero het goed bij mij hoor.(eigenlijk nog nooit geprobeerd met 2000/nt)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik kan soms ook niet sneller fikken dan 4x, maar dat komt omdat m'n cdrw's niet hogen gaan :)

specs

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
lijkt me typisch geval van DMA niet aan staan.
Volgens mij loopt alles nu op pio mode bij jou.

• Reptile209
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 08:32:
Waarom zet je er geen xp op dan, daar doet Nero het goed bij mij hoor.(eigenlijk nog nooit geprobeerd met 2000/nt)
Omdat ik 2000 / NT gebruik :P
Wat TMaster betreft: die DMA kwam ik net ook in de FAQ van OM tegen (hier dus |:( ) en ga ik nog ff nakijken... ik denk dat je gelijk hebt...

[edit]
* Reptile209 verdient een flinke OW aan z'n broek: 't was een maximaal 4x CD'tje... |:( |:( gedver. Alles werkt weer top... O, en DMA stond idd al aan.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dombo |:( :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.