Industriele PC

Pagina: 1
Acties:

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:11
Ik ben op dit moment bezig een soort van datalogger op onze diagnosesoftware aan te sluiten en nu ben ik op zoek naar een stukje hardware dat dit alles kan ondersteunen. De bedoeling is dat alle gegevens over een tijdsduur van X dagen worden opgenomen en daarna kunnen worden uitgelezen om te worden geanalyseerd.

De gegevens komen binnen over de seriele poort en het stukje software draait op win95/98. Nou heb ik een beetje rondgegekeken op google en bij bedrijven die me zouden kunnen helpen, maar echt duidelijk wordt het me niet.

Omdat de software op win95/98 draait dient de datalogger dat ook te draaien. Mijn vraag is nu, waar kan je bedrijven vinden die industriele pc's bouwen die gewoon win95/98 draaien? Heeft iemand hier ervaring mee?

De hardware kan een Pentium 1 zijn met 16 MB geheugen, want daar draait de software al prima op. Het gaat erom dat die PC het een X aantal dagen doet, zonder reboot of ander geneuzel (een laptop of standaard pc vallen al snel af omdat de inzet zwaar is >:))

Dus wie kan me helpen?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Ik denk dat je dan een beetje terrecht komt bij werkstations van bijvoorbeeld Compaq, HP of Dell o.i.d.

edit:

Ik denk dat ik in dat geval eerder zou keizen voor Windows 95 dan 98.

• Caspar
mlevd schreef op 29 oktober 2002 @ 08:02:
Ik denk dat je dan een beetje terrecht komt bij werkstations van bijvoorbeeld Compaq, HP of Dell o.i.d.

edit:

Ik denk dat ik in dat geval eerder zou keizen voor Windows 95 dan 98.
Bedankt voor je snelle antwoord, maar dat zijn dus geen industriele PC's, dat zijn vaak zakelijke PC's. ;)

Verwijderd

Kijk even op www.micropower.nl . Misschien vindt je daar wat je zoekt.

Ik vraag me af of Windows wel een juiste keuze is voor het besturingssysteem. Mij lijkt bij dit soort doeleinden Linux o.i.d. een betere keuze. (i.v.m. uptime)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2002 08:14 . Reden: typo's ]

• Caspar
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 08:13:
Ik vraag me af of Windows wel een juiste keuze is voor het besturingssysteem. Mij lijkt bij dit soort doeleinden Linux o.i.d. een betere keuze. (i.v.m. uptime)
Evt. zou DOS ook nog gewoon kunnen, uiteindelijk is het daarvoor ooit gemaakt. Maar dan wordt het waarschijnlijk lastig om de GPs aan de praat te krijgen. Zal eens zien.

Verwijderd

Moet deze industriele PC op een bepaald bussysteem draaien?

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18
Uhm, er schiet me zo maar één site in het geheugen. Maar het geeft je misschien een duwtje in de goede richting.

http://www.hermac.nl/

Maar, specifieker. Wat is er zwaar aan de omgeving? Buiten op land, op zee, stoffige omgeving, grote temperatuurverschillen? Heb je een bepaalde IP-rating in gedachten? En inderdaad een bepaalde busstruktuur (PC-104 ofzo).

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Caspar
Op dit moment doen we dit gewoon met een laptop die windows draait. Op de seriele poort sluiten we dan een kabel aan (Pegelumsetzer heet die) en die komt op de stuurelektronica waar de gegevens uitkomen. Deze elektronica kan gegevens over de eigen bus ontvangen, maar ook over CAN-bus. Dit is alleen niet nodig voor de datalogger, want die krijgt gewoon de gegevens binnen over de seriele poort.

• Caspar
The Lord schreef op 29 oktober 2002 @ 08:29:
Maar, specifieker. Wat is er zwaar aan de omgeving? .
Deze datalogger zou gedurende een maand mee moeten rijden in een openbaar vervoer bus. Dat betekent niet zo zeer zwaar met betrekking tot temperatuur als wel mbt schokbelasting. Ga jij maar eens maand in een bus zitten, word je ook niet vrolijk van ;)

Ik zal al die sites eens doorspitten en hun de lastige vragen stellen :)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Caspar schreef op 29 oktober 2002 @ 08:36:
[...]

Deze datalogger zou gedurende een maand mee moeten rijden in een openbaar vervoer bus. Dat betekent niet zo zeer zwaar met betrekking tot temperatuur als wel mbt schokbelasting. Ga jij maar eens maand in een bus zitten, word je ook niet vrolijk van ;)

Ik zal al die sites eens doorspitten en hun de lastige vragen stellen :)
In dat geval zou je misschien niet eens naar een 'standaard' industriele pc moeten kijken, maar naar een PC met solid state disks of een laptop-harddisk.

Misschien is een gewone stevige laptop zelfs al goed genoeg. Die zijn namelijk gemaakt om tegen schokken te kunnen.

Dato DUO synth voor twee

• Caspar
Heb net met Micropower en Hermac gesproken en ze hebben wel wat voorstellen. Inderdaad met solid-state en flash geheugen. Dus eens zien hoe dit verder loopt, want ze zouden me wat prijzen en info doorsturen. :)

Verwijderd

Hmmmz... misschien te laat, maar je zou t ook kunnen proberen bij http://www.troyan.nl
Is net zoiets als hermac/micropower... waren destijds erg vriendelijk en behulpzaam! :+

• Caspar
Uiteindelijk ben ik bij LOCAMATION uitgekomen. Moet zeggen dat alle bedrijven heel vriendelijk en behulpzaan zijn geweest (heb weleens anders meegemaakt ;)). Als het goed is krijg ik over 3 weken mijn spullen binnen en zal ik eens aan de tand voelen.
Pagina: 1