Prestatieverschil/toename PC2100-pc2700 ddr

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb het mobo MSI KT3 Ultra met Raid en USB2.0 etc. Nu past er op dit mobo 333mhz PC2700 ddr ram. Ik gebruik momenteel 266mhz pc2100 ddr ram. Hiervan heb ik momenteel 768 mb. Ik zit erover te denken om 333mhz pc2700 ddr ram aan te schaffen en dan meteen 2 dimms van 512 mb (dus 1gb ram). Als ik dat doe, want het is een hele uitgave, heeft dit dan wel degelijk een toename in de prestaties van m'n systeem tot gevolg? En doen zich geen rare dingen voor, bv. mogelijke prestatieremmende factoren als ik van dat pc2700 meteen 1gb ddr ram plaats? Ik weet dat met sommige mobo's het plaatsen van meer dan 512 mb een teruggang in de prestaties tot gevolg kan hebben. Zou ik dat misschien ook kunnen ervaren op mijn KT3 Ultra mobo met raid?

Heel graag jullie deskundige reacties op deze veelheid aan vragen.

NB. Ik gebruik momenteel de laatste bios voor dit mobo die bij msi beschikbaar is gesteld. Hebben jullie nog overige tips voor de stabiliteit van dit mobo en de snelheid?

Alvast bedank ik jullie voor de te nemen moeite.

Groeten,

The Wizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Prestaties zullen weinig stijgen, verschil zal gewoonweg nihil zijn. Alleen als je gigantisch gaat overclocken dan kan het interessant zijn. Moet je gewoon maar even zoeken naar ervaringen ermee hier op GoT.

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hmmm daar had ik niet op gerekend als ik eerlijk moet zijn....iemand die bovenstaande bewering kan weerleggen?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 21:25

Smarron

The bend

Het is niet merkbaar sneller, slechts bij benchmarks zie je procentjes verschil. Ik zou het zeker NIET doen. Zonde van het geld.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je 1GB wil hebben? En nee, PC2700 zul je niet merken. Je zult moeten overklokken om het te merken.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Wat doe je met die doos? Internetten, renderen, DivXen, gamen, etc etc?

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1636&p=11

Begroeting onder posts & replies

Ik weet niet hoe snel je mem nu draait, maar als je nu CAS 2.5 mem hebt op slome timings, dan is een overstap naar een samsung reepje DDR333 CAS 2.5 overgeclockt naar 166Mhz CAS2@snelste timings mogelijk toch wel merkbaar.. Afhankelijk van wat je met die pc doet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is best wel vaak besproken, zowel op GoT als op de betere reviewsites. De eenduidige conclusie is dat je er alleen voordeel mee behaalt als je wilt overklokken en/of headroom wilt hebben voor toekomstige upgrades :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.