Toon posts:

Nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje.
Ik heb een kapotte PC thuis staan waar de voeding van naar de klote is omdat iemand (niet ikzelf) zo slim is geweest het rode voltage knopje te gebruiken terwijl de stecker erin zat. Althans dat denk ik omdat de zekering is doorgebrand.

Nu zit ik met een probleem want ik wil die PC gebruiken.
Ik heb 2 opties:

1. Ik vervang de zekering en hoop dat hij het dan weer doet, alleen wat voor een zekering is het en waarschijnlijk was die voeding voor de fatale zet al niet meer goed.

2. Ik plaats een nieuwe voeding. Nu is er echter een probleem het is een 145 W voeding met een 20 pins stecker (ook op het moederbord) en ik heb alleen een 200 W voeding liggen met 6 pins steckers.

Kortom wat moet ik doen??

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 08:53

cue

als het formaat van die 200w hetzelfde is kan je die er toch gewoon inzetten.

zekering vervangen kan je ook proberen..

suc6

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het blijft feest bij jou..................... heb je iets met voeding? Koop dan een zak patat.

Het is hier selfservice in dit geval lijkt me.

ARME AOW’er

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
1: Maak de voeding open, en kijk wat voor zekering het is. Staan meestal wel wat getalletjes op. Maar als het echt door een omschakeling naar 110V is geweest, dan is er zeer waarschijnlijk wel meer kapot dan alleen een zekering.

2: Je hebt zeer waarschijnlijk een bordje met een ATX-voeding en dus ook ATX aansluiting. Die 200W voeding is waarschijnlijk een AT voeding.. Da's dus een ander principe. Op zoek gaan dus naar een nieuwe voeding die wel geschikt is voor jouw moederbord :)

Dit topic is gesloten.