De Novellserver die bij ons gebruikt wordt is behalve file en printer server ook ingezet voor Internetdelen (protocols and routing) en voor elders in te kunnen bellen (remote access services).
Het interne netwerk werkt normaal, het internetdelen werkt ook normaal.
Er zijn al een tijd problemen met het inbellen vanaf elders naar de server toe.
De modem neemt wel op als er ingebeld wordt maar verbreekt gelijk weer de verbinding.
Er gaat dus blijkbaar iets fout met de PPP o.i.d.
We zijn al een flinke tijd bezig geweest om dit op orde te krijgen maar het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten.
Zomaar overdags proberen wordt een risico aangezien de server een keer vastliep.
Ik wil dus het NIAS geheel opnieuw gaan opzetten buiten werktijd.
Ik heb zoveel als mogelijk screendumps gemaakt en een collega tot mijn beschikking die het ooit na weken van uitzoeken heeft opgezet en dus ook weet hoe het een en ander moet werken.
Ik weet dat de instellingen van het deel protocols en routing wordt opgeslagen in de map sys/etc.
Hier kwam ik achter omdat het internetdelen op een gegeven moment ook niet meer werkte en ik de bestanden uit deze map (sys/etc)van een backup had teruggezet.
Het blijkt dat de configbestanden zich daar niet zouden moeten bevinden.
Mijn vraag is dus of iemand weet waar Novell deze configbestanden opslaat.
Ik weet niet of ik deze topic hier mag plaatsen.
Het interne netwerk werkt normaal, het internetdelen werkt ook normaal.
Er zijn al een tijd problemen met het inbellen vanaf elders naar de server toe.
De modem neemt wel op als er ingebeld wordt maar verbreekt gelijk weer de verbinding.
Er gaat dus blijkbaar iets fout met de PPP o.i.d.
We zijn al een flinke tijd bezig geweest om dit op orde te krijgen maar het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten.
Zomaar overdags proberen wordt een risico aangezien de server een keer vastliep.
Ik wil dus het NIAS geheel opnieuw gaan opzetten buiten werktijd.
Ik heb zoveel als mogelijk screendumps gemaakt en een collega tot mijn beschikking die het ooit na weken van uitzoeken heeft opgezet en dus ook weet hoe het een en ander moet werken.
Ik weet dat de instellingen van het deel protocols en routing wordt opgeslagen in de map sys/etc.
Hier kwam ik achter omdat het internetdelen op een gegeven moment ook niet meer werkte en ik de bestanden uit deze map (sys/etc)van een backup had teruggezet.
Het blijkt dat de configbestanden zich daar niet zouden moeten bevinden.
Mijn vraag is dus of iemand weet waar Novell deze configbestanden opslaat.
Ik weet niet of ik deze topic hier mag plaatsen.