Toon posts:

3 netwerk kaarten ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb eigenlijk een vraagje heb thuis een server draaien waarop internet is gedeeld.
Het netwerk thuis(6pc) draait op 10 mbit maar
nu dacht ik zo als ik er een 100 mbit kaartje bij zet bij de server en alleen mijn pc op die 100 mbit aansluit met cross kabel zal dit dan gaan werken.

Verwijderd

Ligt aan de software. Er is vast een internetsharing die dat kan. Maar waarom zou je dat willen. Het wordt er alleen maar trager van. Je stopt namelijk een derde netwerkkaart in je server (als ik het goed begrijp).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt er zitten dan drie netwerk kaarten in ik denk dat de server dat wel aan kan.
Er draait NT 4.0 Server op met Winroute PRO

Verwijderd

Waarom zou het niet werken? Kijk ff in de docs van die prog en je bent er achter of die het kan.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb het wel eens geprobeerd maar bij mij werkte het niet om 3 netwerkkaarten in 1 pc draaiend te krijgen. Dat was trouwens wel in de die dagen dat ik nog minder van netwerken wist dan nu :)

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Moet met gemak werken.
Zeker als je een serveros draait, linux of nt/2000, is dat geen probleem.
Al heb je er 6 inzitten dan is het nog geen probleem, als je maar genoeg sloten hebt.

Ik denk dat jij van het 100 mbit netwerk naar je 10 mbit netwerk wil, dan moet je nog ff routersoftware installeren...

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dan moet je nog ff routersoftware installeren...[/quote]Neuh, dat kan NT uit zichzelf wel. Zowel workstation als server. :)

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Past prima! ik heb er 5 in zitten waarvan 2 100 Mbit, Dit doe ik al vanaf 1997 zonder problemen vroeger NT4 en nu Win 2000 Prof.
64 Kb internet verbinding, max processorlast door internet 8% (128 meg ram pentium pro 200) gebruik winroute 4 , werkt super
Daarbij kan je gewoon games spelen met elkaar van het ene naar het andere segment (op basis van ip adres) computerbrowsing is een ander verhaal over verschillende segmenten

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
getest: 1 ne2000 comp. (pci, 10 Mbit), 1 ne2000 comp. (isa), 1 3com509 (isa) kan op 1 computer, tenminste onder linux.

• Daneel
OK :) toen ik het geprobeerd heb draaide ik overal nog win95 of win98 (weet het niet meer) en tegenwoordig win2k dus zou het wel moeten kunnen. Mooi :) alleen heb ik het niet direct meer nodig nu. Thanx anyway

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het werkt heb er nu dus 3 netwerk kaarten in zitten en het werkt heel goed moet ik zeggen, maar de snelheid van 100 mbit
waar ligt dat gemiddeld op haal nu ongeveer
4 MB

• Daneel
megabyte of megabit?
Ik haal nu tussen de 25 en ruim 35 megabit/s dat is dus ruim 3 tot ruim 4 megabyte/s met pieken naar 5 megabyte/s.
Volgens mij is de processorcapaciteit + schijfsnelheid de beperkende factor in mijn netwerk. Maar dat is slechts een vermoeden.
Pagina: 1