Toon posts:

LANmodem, wat vergeet ik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant heb ik een zog. LANmodem van 3com aangeschaft.
Het is een 4 ports HUB met een ingebouwd 56modem die in staat is om computers die via de HUB aan elkaar zijn geknoopt te kunnen laten internetten.
Het is dan ook een soort van router.
Als ik de LANmodem instel zoals het moet kan idd elke PC via deze LANmodem het internet op dus dat werkt goed.
Het is ook mogelijk om via een inbelverbinding van een computer in te kunnen bellen naar deze router.
De router stel ik in om remote dail-in mogelijk te maken. (de router geeft dan de remote computer een IPadres).
Vervolgens kun je via deze inbelverbinding ook de clienten benaderen die via de HUBaansluitingen met de router zijn verbonden.
Dit werkt idd.
De remote client kan de clienten pingen die zijn aangesloten aan de hub en zij kunnen de remote client ook pingen.
Ook de hostname wordt weergeven zodat het DNS in de router ook blijkbaar werkt.
Als ik via de netwerkomgeving van Windows zoek op de lokale client komt het icoontje van de remote client niet in beeld.
Ook niet als ik het IPadres van de remote client opgeef.
Wat vergeet ik?
Via b.v. VNCviewer kan ik wel verbinding maken vanaf de lokale client naar de remote client en andersom.
Ik kan dus een computer via VNC op afstand gewoon besturen.
De verbinding op zich moet dus werken maar het zichtbaar maken lukt nog niet.
Dat is jammer want het zou overdracht van bestanden makkelijk maken als je de remote client te zien zou krijgen.
Client voor MS netwerken en bestands en printerdeling staan geactiveerd.

Weet iemand wat ik nog vergeten ben?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Heb je netbios op alle bij de computers onder tcp/ip geactiveerd?
En misschien kun je een wins-server op 1 van de clients op dat lanmodem instellen en dan bij tcp/ip-properties van de inbellende pc aangeven dat ie het ip van die pc als wins-server gebruikt?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)