Toon posts:

[CD rom] Alles geprobeerd, niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een oud Pentium 60 bakkie weer aan de praat te krijgen om als server/firewall te gebruiken.

het probleem: Alles wordt goed herkend, de 1 GB HDD, floppy enz, maar zodra ik de CD rom speler in de PC hang , wil het systeem niet verder booten. Dan blijft ie "hangen" nadat de HDD alleen gedetecteerd is.

Ik heb de HDD als master ingesteld en op de primaire ide aangesloten. CD rom als slave op de secundaire ide. wordt niet gedetecteerd.

Stel de cd rom in als master op de sec. ide en HDD op master op primaire ide. weer niet herkend.

heb zelfs de CD rom al op de primaire aangesloten en de HDD op de secundaire ide met cd rom als master en hdd als slave. ook dit hielt niet :s.

Ik heb de CD rom speler getest in mijn huidige systeem, daar deed ie het prima in.

Weet iemand misschien nog iets om dit beestje weer aan de gang te krijgen?
In de Bios settings kan ik geen instellingen terugvinden voor de CD romspeler.
het betreft een PHOENIX BIOS

Specs:

Onbekend Intel pentium 60 Mobo
Processor: Pentium 60 mhz
40 MB ram
1,2 GB HDD
2x speed cd romspeler (wordt niet herkend :( )

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het betreft een oud AMI BIOS

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wist je dat we ook over een uiterst handig edit-functie beschikken? Check dat knopje

Terugkomend op het probleem: al andere kabels geprobeerd? Eventueel een BIOS update?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, met die oudere machines is het vaak dat de cdrom niet wordt herkend door de bios.
Meestal is dat wel op te lossen door in de bios het ding niet op autodetect te zetten, maar gewoon aan te geven dat er geen apparaat op die poort hangt, en gewoon een dos driver te gebruiken, of windows detecteerd het ding gewoon zelf. (ligt er een beetje aan welke versie)

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 10:19
windows kan zelf herkennen dus... in de BIOS op None zetten de drivers van windows zien het wel zelfs een boot floppy kan je hem toch lezen.

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Jumpers staan goed?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1