Ik probeer een oud Pentium 60 bakkie weer aan de praat te krijgen om als server/firewall te gebruiken.
het probleem: Alles wordt goed herkend, de 1 GB HDD, floppy enz, maar zodra ik de CD rom speler in de PC hang , wil het systeem niet verder booten. Dan blijft ie "hangen" nadat de HDD alleen gedetecteerd is.
Ik heb de HDD als master ingesteld en op de primaire ide aangesloten. CD rom als slave op de secundaire ide. wordt niet gedetecteerd.
Stel de cd rom in als master op de sec. ide en HDD op master op primaire ide. weer niet herkend.
heb zelfs de CD rom al op de primaire aangesloten en de HDD op de secundaire ide met cd rom als master en hdd als slave. ook dit hielt niet
.
Ik heb de CD rom speler getest in mijn huidige systeem, daar deed ie het prima in.
Weet iemand misschien nog iets om dit beestje weer aan de gang te krijgen?
In de Bios settings kan ik geen instellingen terugvinden voor de CD romspeler.
het betreft een PHOENIX BIOS
Specs:
Onbekend Intel pentium 60 Mobo
Processor: Pentium 60 mhz
40 MB ram
1,2 GB HDD
2x speed cd romspeler (wordt niet herkend
)
het probleem: Alles wordt goed herkend, de 1 GB HDD, floppy enz, maar zodra ik de CD rom speler in de PC hang , wil het systeem niet verder booten. Dan blijft ie "hangen" nadat de HDD alleen gedetecteerd is.
Ik heb de HDD als master ingesteld en op de primaire ide aangesloten. CD rom als slave op de secundaire ide. wordt niet gedetecteerd.
Stel de cd rom in als master op de sec. ide en HDD op master op primaire ide. weer niet herkend.
heb zelfs de CD rom al op de primaire aangesloten en de HDD op de secundaire ide met cd rom als master en hdd als slave. ook dit hielt niet
Ik heb de CD rom speler getest in mijn huidige systeem, daar deed ie het prima in.
Weet iemand misschien nog iets om dit beestje weer aan de gang te krijgen?
In de Bios settings kan ik geen instellingen terugvinden voor de CD romspeler.
het betreft een PHOENIX BIOS
Specs:
Onbekend Intel pentium 60 Mobo
Processor: Pentium 60 mhz
40 MB ram
1,2 GB HDD
2x speed cd romspeler (wordt niet herkend