[XP] Access denied naar System Volume Information

Pagina: 1
Acties:
  • 1.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 14:11
Ik weet dat er al voldoende topics over System Volume Information zijn geweest, maar mijn probleem is niet terug te vinden in de omega search, dus ik denk dat het bij niemand anders voorkomt.

Ik heb het programmatje TreeSize gevonden die jullie allemaal wel kennen en zat daarbij te kijken welke directory het meeste ruimte innam. Toen kreeg ik een error: Access Denied, bij de map System Volume Information (ik heb system restore wel aanstaan, misschien dat het gewoon daardoor komt? Maar ik wil het niet uitzetten anders kan ik die restore points niet meer gebruiken..).

Ik kan dus niet eens die map in, hoe vind ik nu uit hoe groot de map is? Properties ervan geven 0 bytes weer, maar dat is natuurlijk niet zo. :z

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021
jezelf toegang geven tot die map ;)

rechtmuisknop op de map en dan sharing and security aanklikken

de rest wijst zich vanzelf wel neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Security -> nieuwe prefs aanmaken voor jouw user en dan list contents aanzetten en de rest uit.

* Justice zucht
Stom dat je je eigen mappen niet in mag. :)
trouwens 5.5GB neemt die map in dude.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021
Justice schreef op 28 oktober 2002 @ 23:42:
Security -> nieuwe prefs aanmaken voor jouw user en dan list contents en read prefs aanzetten.

* Justice zucht
Stom dat je je eigen mappen niet in mag. :)
trouwens 5.5GB neemt die map in dude.
sow, dan heb je al aardig wat restore points neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Trancer schreef op 28 oktober 2002 @ 23:45:
[...]

sow, dan heb je al aardig wat restore points neem ik aan :D
Ja bewaar wel de eerste en 1 in het midden en de laatste 3 ofzo ;)
En dan staat de slider op max 15% (3500mb.. terwijl de dir daar gewoon overheen gaat..)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

* lavagiant heeft het even geprobeerd, maar als ik probeer om de map te sharen krijg ik onderstaande toespraak van Bill:
Fout tijdens het delen van System Volume Information. Toegang geweigerd.
De gedeelde bron is niet gemaakt.

Op deze manier zal Justice er dus ook niet bij kunnen...
Justice schreef op 28 oktober 2002 @ 23:42:
Security -> nieuwe prefs aanmaken voor jouw user en dan list contents aanzetten en de rest uit.
Oeps, dit volg ik ff niet, kan iemand dat ff uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38520

Tip: lees eerst onderaan bij "oeps2" voor het echte probleem, de rest is eigenlijk een inleiding geworden

Hier een kickje, 't is alweer 3 jaar geleden en niet eens mijn topic maar ik zit met een vergelijkbaar probleem. Mijn probleem is het volgende: ik heb gisteren mijn comp geheel opnieuw geïnstalleerd met XP prof., en ik heb al tijden een externe harde schijf (firewire). Daarop staat een map Afbeeldingen waar gewoon allerlei foto's instaan, maar die is opeens "niet toegankelijk" ("toegang geweigerd"). Aangezien ik exact dezelfde melding krijg bij System Volume Information (voortaan SVI), probeerde ik de rechten op dezelfde manier op te lossen als ik eerder met SVI deed (http://support.microsoft.com/kb/309531). Maar oeps! Geen enkele methode doet het: bij mijn eigenschappen-venstertje staat NERGENS een tab "beveiliging", en bij de tab "delen" staat wel iets over beveiliging maar dat gaat niet over mijn eigen rechten. Ook CACLS doet het niet. Vroeger had ik XP home, toen deed CACLS het nog wel. Wie weet waarom ik die tab "beveiliging" mis waar ze het overal over hebben, en waarom CACLS botweg meldt dat hij geen aanpassingen heeft gemaakt aan de rechten, zonder opgaaf van redenen?

(Melding bij CACLS: "Er is geen toewijzing uitgevoerd tussen accountnamen en beveiligings-ID's.")

Oeps: ik had eerst in veilige modus moeten opstarten. Daar kon ik inderdaad de SVI van de C-schijf openen omdat daar wel een beveiliging-tab is. Maar, ik heb nog steeds een probleem, want in veilige modus (ook inclusief netwerkmogelijkheden) kom ik niet op m'n firewire-schijf, dus ik kan daarvan niet de rechten aanpassen... iemand ideeën?

Oeps2: ik had "eenvoudig delen van bestanden" nog aanstaan, dat blijkt "beveiliging" in niet-veilige modus te deactiveren. Dat uitgezet, nu kon ik in de gewone modus de beveiliging aanpassen van de mappen op mijn externe schijf, maar de Afbeeldingen-map blijkt toch weer extra vreemd. Er is namelijk geen enkele eigenaar van de map (gevonden: tabblad "beveiliging" > geavanceerd > tabblad "eigenaar"). Ik krijg dan, als ik de beveiliging-tab open, de melding "U bent niet gemachtigd om de huidige machtiginginstellingen voor Afbeeldingen te bekijken of te bewerken, maar u kunt er wel de eigenaar van worden of de controle-instellingen ervan wijzigen". Er gebeurt echter nogal weinig, ik heb - geloof ik - "administrator" als extra gemachtigde ingevoerd en dat ga ik nu testen. (Sorry, had dit al helemaal getypt, dus ik submit het even)

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 38520 op 05-07-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt heel goed gezogd hoor - dat moet ik je nageven, maar jouw vraag staat gewoon letterlijk in onze met zorg samengestelde Windows Operating Systems FAQ :)

Mag ik je vragen die even goed door te lezen en als je daar niet uitkomt even een nieuw topic te openen? Door zo'n oud topic te kicken is de kans erg groot dat mensen gaan reageren op de originele vraag en dat zou verloren tijd en moeite zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.