Toon posts:

Hoe laat ik Windows automatisch opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Kan iemand me vertellen of t mogelijk is om mijn pc vanzelf te laten opstarten.
Ik ken die progjes die je pc vanzelf kunnen uitzetten op een gewenst moment, maar kan t dus ook andersom....
Bijvoorbeeld dat 's ochtends om 09.00uur mijn pc automatisch gaat opstarten?

Mijn pc: PIII 1GHZ 256mb WinXP

Verwijderd

bedoel je helemaal opstarten, want als de pc helemaal uit is draait windows niet meer en is het automatisch opstarten moeilijk (mischien zelfs onmogenlijk)

als je de pc in slaap positie zet oid. zou een programma die lawaai gaat maken ofzow makkelijker zijn, is op google of download.com geen wekker proggy te vinden?

Verwijderd

Nergens een optie in je bios ervoor? Ik heb een paar ABit boardjes gehad die dit konden namelijk.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
pc aan modem hangen, en wake on call ofzo aanzetten en dan dat nummer draaien :)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:15
Als de computer helemaal uit is, dan kan het enkel via het moederbord. Lees de gebruiks aanwijzing.

Verwijderd

Eigenlijk maar 1. Ga naar een betere Electronicazaak en koop een tijdrelais. Zet deze parallel aan je uit/aan-knop en stel de gewenste tijd in. Overigens in de BIOS van zo'n Dell desktop zit deze functie ingebouwd. Ma.w. het zou op sommige mobo's mogelijk moeten zijn.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 15:35

xos

Dit zou je kunnen doen met een waku up on lan kaartje

Verwijderd

Optie in BIOS (Power Managment)

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 22:39

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

kun je niet op een of andere manier een kasje maken die een magic packet stuurt? met een tijdschakelaar dan! :+

"Luie mensen worden ook moe!"

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Als je ff wilt toelichten waarvoor dan hebben we misschien nog ander opties voor je, of eventueel beter als deze...

Verwijderd

Topicstarter
t liefst echt helemaal opnieuw starten (dus als pc uit is), vrees dat, t inderdaad op die manier niet zal lukken omdat windows dan niet meer draait. Had al op download.com gekeken maar helaas niets wat me interessant leek.
Overigens kun je via 'n netwerk met een wake-up lan card je pc wel laten booten, dus dat zo weer betekenen dat t wel op een of andere manier mogelijk moet zijn..?

Kan 'n bios instelling ook geen oplossing bieden? De tijd+datum van de pc blijven immers altijd lopen.

Anders alleen een slaap / stand-by modus, iemand die zo''n wekker prog kent?

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
voor rond de 75 euro een ecs k7s5a halen...daar kun je het in de bios instellen

Verwijderd

Topicstarter
pc staat heel de dag aan. behalve tijdens de nachtelijke uren. (wil zo'n optie graag oa vanwege dataverkeer met t internet.)
Wil graag dat wanneer ik niet in de mogelijkheid ben om m'n pc (vast) aan te zetten 'm toch aan hebben. dus ik opzoek naar zo'n optie.

Verwijderd

Heel simpel een tijd schakelaartje van de gamma oid

Verwijderd

Topicstarter
met 'n tijdschakelaar regel je bij mijn weten alleen de stroom-toevoer, daarmee start de pc dan toch nog niet automatsch?

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Met de juiste mobo's kan je gewoon in de bios angeven hoe laat je pc aanmoet. Geen progje extra nodig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 23:47:
met 'n tijdschakelaar regel je bij mijn weten alleen de stroom-toevoer, daarmee start de pc dan toch nog niet automatsch?
Wel als je de 'power on after power-faillure' in de bios aan hebt staan :)

Verwijderd

Probeer eens een 'scheduled task' (control panel) te maken. Met als extra eigenschap "wakeup computer for this task".
Werkt met mijn laptop & desktop (WOL-optie :9 )

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:43

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Euh... Dan moet Windows toch draaien om een Scheduled task uit te voeren ? Of op z'n minst in 'slaapstand' staan, en niet helemaal uit....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Ik zou zeggen probeer het. Bill zou zo'n optie er niet voor niets bijzetten.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
onze ouwe compaq kom dat, was optie in bios, maar tijd stond standaard op 00:00, gevolg--> 's nachts pc aan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 00:39:
Probeer eens een 'scheduled task' (control panel) te maken. Met als extra eigenschap "wakeup computer for this task".
Werkt met mijn laptop & desktop (WOL-optie :9 )
Welk programma moet je dan laten starten ?

Verwijderd

In het bios van mn asus a7v333 staat zo'n instelling die jij zoekt. heb je al goed in je bios bij power up gekeken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 23:36:
Eigenlijk maar 1. Ga naar een betere Electronicazaak en koop een tijdrelais. Zet deze parallel aan je uit/aan-knop en stel de gewenste tijd in. Overigens in de BIOS van zo'n Dell desktop zit deze functie ingebouwd. Ma.w. het zou op sommige mobo's mogelijk moeten zijn.
Wou ik net zeggen ja :D
Pagina: 1