[PHP]GMP functies in PHP onder Windows

Pagina: 1
Acties:

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 09:49
Weet iemand hoe ik de GMP library voor PHP
op een webserver in Windows kan installeren ?

Ik zit me nu al 2 uur helemaal suf te zoeken in
nieuwsgroepen en documentatie.

het gaat mij met name om deze functie:
http://nl.php.net/manual/nl/function.gmp-invert.php

[ Voor 0% gewijzigd door rickiii op 28-10-2002 23:29 . Reden: link toegevoegd ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
kun je beter bij de buren of in NOS vragen

• rickiii
foutje ... kan een moderator deze topic naar Webscripting sturen ?

De reden waarom ik GMP wil gebruiken is omdat ik graag de Inverse van een modulo wil kunnen berekenen en naar mijn weten is gmp_inverse() de enige beschikbare functie die dat kan.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

moved.to/14

• rickiii
Is er iemand die de GMP functies uberhaupt gebruikt ?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Ik hoop dat er na een half jaar mensen zijn die het antwoord intussen wel hebben gevonden!

Ik wil ook graag gmp als php-module onder Windows draaien, maar het probleem is dat er alleen sourcecode te vinden is. Na een beetje rondzoeken kwam ik er wel achter hoe een dll te maken zou zijn (een downloadbare en werkende dll ben ik namelijk niet tegengekomen), maar na installeren van cygwin werkte dat ook niet, waarschijnlijk mede door mijn gebrek aan compile-kennis (en ja: ik doe informatica! :X).

Heeft iemand een werkende dll liggen, of weet iemand hoe die wel te downloaden cq te maken? Dan zou ik diegene erg erkentelijk zijn ;). (Want gezien bijvoorbeeld bovenstaande manier om een dll te maken ga ik ervan uit dat PHP's opmerking dat de 'extension is not available on Windows platforms' niet helemaal opgaat.)

Eventueel mag een (makkelijke) oplossing onder Linux ook, want daar zit ik op de standaard manier met een zo mogelijk nog groter probleem: je moet dan PHP opnieuw compileren met --with-gmp, en dit durf ik nog niet echt aan na net enige weken Linux te hebben draaien...

Dus als ik dit aan de praat zou kunnen krijgen onder Linux dan wel Windows: _/-\o_

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Aan jou de keus: 20 seconden Googlen of nog een half jaar wachten op antwoord.
I have attached a short manual written by me, which focuses in gmp building under win32 environments such as WinNT, Me, 98.
Gevonden op http://www.phpbuilder.com/mail/php-install/2002011/0059.php

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• sjroorda
Ik heb ongeveer een half uur gegoogled, dus als je mij je search terms wil geven, graag ;).

Daarbij (heb het artikel nog niet geheel gelezen, dus kan zijn dat er al een antwoord in staat) heb ik het al met cygwin geprobeerd, zoals ik al schreef, en daar kreeg ik errors. Maar ik zal even dit stuk uitgebreid doornemen, thx iig.

[edit]
Dit is zo mogelijk nog omslachtiger :) : je compileert onder Windows alsof je onder Linux zit m.b.v. cygwin, installeert geheel from scratch (source compilen) zowel Apache als PHP, en vervolgens run je apache onder cygwin... Ga toch maar eens onder Linux proberen te compileren en zo: niet geschoten is altijd mis :). Toch bedankt, en ik houd me altijd aanbevolen voor 'echte' Windows-workarounds!

[ Voor 39% gewijzigd door sjroorda op 21-05-2003 19:52 ]

• bigtree
sjroorda schreef op 21 mei 2003 @ 19:41:
Ik heb ongeveer een half uur gegoogled, dus als je mij je search terms wil geven, graag ;).
gmp php win32 :O ;)

• bigtree
Na er nog eens tien minuten tegenaan gegooid te hebben, heb ik zelfs een kant-en-klare dll gevonden. Zoek voor de grap maar eens op "gmp win32 binary", en volgens mij voel je je wel lucky. ;)

• sjroorda
Ik heb op Windows ipv win32 gezocht, denk dat daar een verschil zat.

Ik vind (gedeeltelijk dezelfde) dll's, maar zodra ik ze in de extension-directory van PHP zet, krijg ik de PHP-foutmelding 'Unknown(): Invalid library (maybe not a PHP library) libgmp.dll'.

• bigtree
Alternatief is dat je iemand zoekt die vc++ heeft en de dll's met behulp van de gmp-source zou kunnen maken.

Pagina: 1