Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Net een lekker lang topic [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml] door zitten struinen maar het was erg veel....
En alles wat ik wil weten is wanneer je een router neemt of je dan:
1- je firewall de deur uit kunt doen...
2- eindelijk kan UT'en en mailen op alle comp's...
3- je hub er nog op kan aansluiten... (lanparty..?)
4- je oude "server"computer nog nodig hebt...
5- gewoon alles nog kan doen wat in de vorige situatie kon doen... (1 server PC met 2 nic's en met 2 "werkstation" PC's, en Chello als ISP.)
Tot zover mijn vragen (en er zullen er nog vele volgen...).
En nu, om te kijken of ik het snap, de antwoorden:
1- ja omdat die nu in de router zit.
2- ja omdat het instellen een stuk makkelijker gaat. <hoopvolmodus>
3- ja omdat een hub niets meer is dan een zeer uitgeklede router met alleen de taak om de boel te verbinden en je hubs kan "doorlussen".
4- ja omdat de router die taak overneemt.
5- ja, zie antwoord "4".
Oftewel, een router is de oplossing om via een thuisnetwerk te internetten met alle functies, en naar ik hoop vele extra's
, als zat je er met 1 computer op?
Ik hoop dat het echt zo simpel is maar het me echt voorstellen......?
Waar ik ook nog mee zit, is hoe ik de boel zou moeten aansluiten...
Als een router aansluiten hetzelfde werkt als een hub aansluiten zou ik het wel snappen denk ik...
Kabel komt boven binnen (souterrain woning) in de uiterste hoek en de compen staat beneden in de tegenoverliggende hoek.
Dus de kabel in het modem, de utp naar de router en dan met 1 lange kabel naar beneden, daar in de hub en dan verdelen maar...
Zou imho moeten werken maar dan zit ik nog steeds met de collissions in mijn netwerk...
Dat is niet goede manier.
En er komt boven, in de "hifikast", een oude comp (drie keer raden welke...) als mp3 "server" te staan.
Dus als ik dit plan wil doorzetten dan zal ik het als volgt moeten doen...:
Kabel in modem, utp helemaal naar beneden de router in en dan de compen aansluiten, dan 1 lange kabel terug naar boven om ook de mp3"server" aan het netwerk te hangen...
Volgens mij kan ik de router en de mp3"server" niet samen aan die hub hangen en dan nog steeds toegang hebben tot de "benedenboel".
En welke router? Ik duik dat topic nog wel een keer in.... Maar nu even niet.
Net een lekker lang topic [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml] door zitten struinen maar het was erg veel....
En alles wat ik wil weten is wanneer je een router neemt of je dan:
1- je firewall de deur uit kunt doen...
2- eindelijk kan UT'en en mailen op alle comp's...
3- je hub er nog op kan aansluiten... (lanparty..?)
4- je oude "server"computer nog nodig hebt...
5- gewoon alles nog kan doen wat in de vorige situatie kon doen... (1 server PC met 2 nic's en met 2 "werkstation" PC's, en Chello als ISP.)
Tot zover mijn vragen (en er zullen er nog vele volgen...).
En nu, om te kijken of ik het snap, de antwoorden:
1- ja omdat die nu in de router zit.
2- ja omdat het instellen een stuk makkelijker gaat. <hoopvolmodus>
3- ja omdat een hub niets meer is dan een zeer uitgeklede router met alleen de taak om de boel te verbinden en je hubs kan "doorlussen".
4- ja omdat de router die taak overneemt.
5- ja, zie antwoord "4".
Oftewel, een router is de oplossing om via een thuisnetwerk te internetten met alle functies, en naar ik hoop vele extra's
Ik hoop dat het echt zo simpel is maar het me echt voorstellen......?
Waar ik ook nog mee zit, is hoe ik de boel zou moeten aansluiten...
Als een router aansluiten hetzelfde werkt als een hub aansluiten zou ik het wel snappen denk ik...
Kabel komt boven binnen (souterrain woning) in de uiterste hoek en de compen staat beneden in de tegenoverliggende hoek.
Dus de kabel in het modem, de utp naar de router en dan met 1 lange kabel naar beneden, daar in de hub en dan verdelen maar...
Zou imho moeten werken maar dan zit ik nog steeds met de collissions in mijn netwerk...
Dat is niet goede manier.
En er komt boven, in de "hifikast", een oude comp (drie keer raden welke...) als mp3 "server" te staan.
Dus als ik dit plan wil doorzetten dan zal ik het als volgt moeten doen...:
Kabel in modem, utp helemaal naar beneden de router in en dan de compen aansluiten, dan 1 lange kabel terug naar boven om ook de mp3"server" aan het netwerk te hangen...
Volgens mij kan ik de router en de mp3"server" niet samen aan die hub hangen en dan nog steeds toegang hebben tot de "benedenboel".
En welke router? Ik duik dat topic nog wel een keer in.... Maar nu even niet.
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...