Sinds ongeveer 22 uur vandaag zit de pc speaker elke 40 seconden een kort piepje te geven. Ik heb geen programma's geinstalleerd die kunnen piepen (MBM bijv.). Op advies van #wos @ IRC heb ik in device manager de 'beep' device uitgezet. Het piepen is toen opgehouden.
Als tweaker wil je natuurlijk niet het symptoom verhelpen maar de oorzaak. Ik zet die beep device weer aan en hij piept elke 45 seconden weer. (Dat is wel vreemd - elk kwartier komt er ongeveer 5 seconden bij de 'stilte tijd'. Momenteel om 22:40 is de periode zelfs een minuut.)
Op het moment dat dit begon zat ik achter een andere pc, dus het kan niet door acties van mij komen. Virusscanner heb ik, geupdated en wel. Ik had wel vanmiddag een distributed computing proggie afgezet maar daar kan het niet door komen. Naast dat hij steeds piept heb ik er verder geen problemen mee.
Ik heb een Asus P2B-VM moederbord.
Weet iemand hoe ik de oorzaak van dit probleem kan oplossen?
Als tweaker wil je natuurlijk niet het symptoom verhelpen maar de oorzaak. Ik zet die beep device weer aan en hij piept elke 45 seconden weer. (Dat is wel vreemd - elk kwartier komt er ongeveer 5 seconden bij de 'stilte tijd'. Momenteel om 22:40 is de periode zelfs een minuut.)
Op het moment dat dit begon zat ik achter een andere pc, dus het kan niet door acties van mij komen. Virusscanner heb ik, geupdated en wel. Ik had wel vanmiddag een distributed computing proggie afgezet maar daar kan het niet door komen. Naast dat hij steeds piept heb ik er verder geen problemen mee.
Ik heb een Asus P2B-VM moederbord.
Weet iemand hoe ik de oorzaak van dit probleem kan oplossen?
edit:
Nu om 22:55 piept ie elke 6 minuten.
Nu om 22:55 piept ie elke 6 minuten.
[ Voor 0% gewijzigd door Zr40 op 28-10-2002 23:00 . Reden: Update piepstilte periode & typo ]