Toon posts:

slechte beeldkwaliteit met nieuwe eizo t965

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe monitor, ééntje in formaat 21", type t965 (en dan kijk ik vandaag op de site van nvidia en zie ik dat de t966 al uit is..), nu dat terzijde.

Ik heb de monitor 75 minuten laten tot rust komen zodat alles optimaal zou warmt gedraaid zijn. maar als ik op een lichtgrijze achtergrond een kader open, dan zie ik aan de rechterkant van dat kader vertikale lijnen verschijnen, een soort duplicaat in lichtgrijs die twee centimeter verder reikt. Ook zie ik die vertikale lijnen aan de uiterst linkerzijde van mijn scherm over de gehele breedte.

Nu was mijn vraag hoe dit kwam? Ik heb ieder menu al bekeken en instellingen veranderd maar niks helpt.
Mijn videokaart is een Asus Gforce 4 ti4200 (128mb), met de nvidia 41.03 drivers. Ook heb ik de 30.84 al geprobeerd maar met zelfde resultaat.
Ook wanneer ik de resolutie aanpas heb ik weinig verbetering, de refreshrate staat op 100Hz op 1600*1200. Maar ook als ik beide naar beneden breng heb ik nog altijd hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? rond mijn scherm staan er cambridge soundworks boxen (20cm ernaast), erboven een stereo -installatie van technics (op 20cm). Maar ik kan me niet inbeelden dat dit daaraan kan liggen.
Of zou dit kunnen liggen aan het stopcontact die wel/niet geaard is?
Of zou het iets oplossen als ik mijn beeldscherm op een aparte verdeelstekker aansluit? Het probleem had ik eigenlijk wel ook op mijn vroeger beeldscherm een nokia 447xi (17" trinitron). Ik dacht dat dit uit ouderdom was, maar nu met mijn nieuw beeldscherm heb ik hetzelfde voor..

Hopend op enige hulp,
Alvast bedankt.

Lao

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:34:
Ik heb de monitor 75 minuten laten tot rust komen zodat alles optimaal zou warmt gedraaid zijn. maar als ik op een lichtgrijze achtergrond een kader open, dan zie ik aan de rechterkant van dat kader vertikale lijnen verschijnen, een soort duplicaat in lichtgrijs die twee centimeter verder reikt. Ook zie ik die vertikale lijnen aan de uiterst linkerzijde van mijn scherm over de gehele breedte.
Komt het probleem alleen voor als je iets opent, alleen als je iets opent op een grijze achtergrond of altijd :?
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? rond mijn scherm staan er cambridge soundworks boxen (20cm ernaast), erboven een stereo -installatie van technics (op 20cm). Maar ik kan me niet inbeelden dat dit daaraan kan liggen.
Of zou dit kunnen liggen aan het stopcontact die wel/niet geaard is?
Of zou het iets oplossen als ik mijn beeldscherm op een aparte verdeelstekker aansluit? Het probleem had ik eigenlijk wel ook op mijn vroeger beeldscherm een nokia 447xi (17" trinitron). Ik dacht dat dit uit ouderdom was, maar nu met mijn nieuw beeldscherm heb ik hetzelfde voor.
Je doet zelf nogal een sugesties die niet erg moeilijk uit te voeren zijn. ik zou zeggen, probeer het eens :D
Je zegt dat je oude monitor hetzelfde probleem heeft. Dat lijkt er op te duiden dat er iets is in de ongeving van je monitor wat voor flink wat storing zorgt. Dit kunnen magneten of andere monitoren zijn. suc6 :)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
speakers weg, degausen

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies, zal ik zeker eens proberen vanavond!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
al het goed is zijn speakers van die kwaliteit magnetisch afgeschermt. welk merk is die videokaart ? heb je toevallig wat anders liggen. daarnaast zou je nog wat verschillende refresh rates / resoluties kunnen proberen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Meestal veroorzaakt door slecht hoogfrequent gedrag van de verbinding tussen de videokaart en de monitor. Oorzaken hiervoor zijn bv:
* slechte verlengkabel
* slechte kvm-switch
Ik weet niet of bovenstaande bij jou van toepassing is maar om te testen of het daaraan ligt, monitor direct op video kaart aansluiten.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb daar op dit moment ook last van.
Asus GeForce2 GTS
IIyama VM 510 pro (22")

Bij mij is de kleur meer roze/grijs achtig. Hij heeft het op alle resoluties. Ik heb een goede BNC kabel daar kan het niet aan liggen. Toen heb ik de monitor op een andere pc getest en daar had hij het niet.

Conclusie: video kaart rip (vindt je het gek na 2 jaar continue op 1600*1200@100Hz)

nieuwe GeForce4 TI4200 is al onderweg ( PoV se :p )

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 11:56:
Meestal veroorzaakt door slecht hoogfrequent gedrag van de verbinding tussen de videokaart en de monitor. Oorzaken hiervoor zijn bv:
* slechte verlengkabel
* slechte kvm-switch
Ik weet niet of bovenstaande bij jou van toepassing is maar om te testen of het daaraan ligt, monitor direct op video kaart aansluiten.
idd zou een hoogwaardige afgeschermde vga kabel uitkomst kunnen bieden, maar ik acht de kwaliteit van Eizo dusdanig hoog dat ik er wel vanuit ga dat die kabel in orde is. Ik zou toch even een ander videokaart proberen en misschien even kijken of er in de pc zelf geen kaarten die ruis kunnen veroorzaken (zoals geluidskaarten en modems) niet te dicht op videokaart zitten.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb een 22" Iiyama, en vind geforce kaarten gewoon een slecht beeld geven op mijn monitor, de enige Videokaart die mij een bevredigend resultaat geeft is een van Matrox. Anderen geven allemaal vliegende pixels, of rare vliegende lijnen waar je het over hebt.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Topicstarter
thanx sterretje!

ik had zo'n video console viewer ertussen waar ik mijn scherm op aansloot (kon ik gewoon dan met remote control verzetten tussen PC-video (video die dan PS2 was).
Heb hem nu rechtstreeks op de videokaart aangesloten en alles is perfect!

Bedankt alvast voor alle reacties, dit is zowat het enigste Nederlandse-talige forum die enige waarde biedt ;)

groeten,
lao

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 29 oktober 2002 @ 12:15:
[...]

idd zou een hoogwaardige afgeschermde vga kabel uitkomst kunnen bieden, maar ik acht de kwaliteit van Eizo dusdanig hoog dat ik er wel vanuit ga dat die kabel in orde is. Ik zou toch even een ander videokaart proberen en misschien even kijken of er in de pc zelf geen kaarten die ruis kunnen veroorzaken (zoals geluidskaarten en modems) niet te dicht op videokaart zitten.
Ik had het dan ook over een verlengkabel. De standaard kabel die bij een monitor zit is over het algemeen berekend (en gemaakt) op het 'geweld' dat de monitor aankan.
Pagina: 1