[XP] reboot problemen

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:15
Een probleem dat ik niet met de search kon oplossen.

Elke keer als winXP moet rebooten (na een installatie oid) of handmatig, blijft XP hangen in 'Windows XP is shutting down'. Het is simpel om elke keer even een handje te helpen met de reset knop, maar dit moet nog beter kunnen. Afsluiten gaat wel goed.

Is dit op te lossen of niet?

Gegevens: verse installatie, XP Pro, SP1, Engelstalig.

Het lijkt op een bug waar MS nog geen oplossing voor heeft gevonden.

Alvast bedankt.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al in de WOS FAQ gekeken?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• honey
ja

• blackd
  • Niet online
En, wat waren je conclusies?
Welke van de aangedragen oplossingen heb je geprobeerd?

• honey
Eerlijk gezegd heb ik geen faq gezien die het probleem beschrijft. Dus ook geen aangedragen oplossingen geprobeerd. Er staat wel een afsluit probleem beschreven voor win98 en een oplossing (draaien patch), maar dit is XP en een reboot probleem.

(Wel weer geleerd hoe ik de prullebak verwijder van mijn desktop :) )

Ik zou hier echt niet weten waar het probleem zit. :?

[Edit: WACHT...toch iets gevonden (waar de find opdracht al niet goed voor is :) )

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm zal daar kijken. Sorry je hebt gelijk, ...slecht gekeken! |:( [/edit]

[ Voor 0% gewijzigd door honey op 28-10-2002 22:47 . Reden: foutje ]

• blackd
  • Niet online
Waar kan ik meer info vinden over afsluit problemen van XP?
Daar staat iets over XP en afsluitproblemen.

Verwijderd

probeer eens een andere versie van win xp ;)

• honey
[Edit: WACHT...toch iets gevonden (waar de find opdracht al niet goed voor is )

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm zal daar kijken. Sorry je hebt gelijk, ...slecht gekeken! [/edit]

Zoals boven getypt, moet sneller typen :P

Verwijderd

Hee Bekend probleem bij mij was het de virus scanner van Norton 2001 daardoor kon ik niet opnieuw opstarten nu heb ik 2002 en dat gaat wel dus mischien je virus scanner ff uitzetten
en zorgen dat die niet op start kan je doen met start--->uitvoeren--->msconfig------>startup en daar hem uitzetten off je kan bij start--->configuratiescherm------>administrative tools-----> event viewer------> en dan aplication of system kiezen en daar kijken of je van die rooie kruisen hebt of geele waarschuwings iconen
daar kan je dan ook precies zien wat het Probleem is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2002 22:59 . Reden: ff aanvullen ]

• honey
Op http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
SHUTDOWN HANGS ON 'SAVING YOUR SETTINGS'
During shutdown or reboot, Win XP may hang (stop responding) at the 'saving your setting' screen. During such a hang, there is no response to Ctrl+Alt+Del; the mouse may or may not work. The problem may be intermittent.

This is a known bug in Windows XP, for which Microsoft has a supported fix. To learn how to get this patch, see MSKB Q307274, 'Windows XP Stops Responding (Hangs) During Windows Shutdown'. The necessary patch is included in Windows XP Service Pack 1, and also is now available on the Windows Update site under 'Recommended Updates' for Win XP Professional, titled 'Restarting Windows XP'. However, to find it, you may need to reconfigure how Windows Update appears for you, by enabling the Windows Update Catalog as follows: At the Windows Update page, click Personalize Windows Update at the left, and then Enable the Windows Update Catalog. Save your settings. This adds the Windows Update Catalog link in the left box. Click this link, then click Find updates for Microsoft Windows systems. Pick Windows XP in the drop-down list, click Search, take Recommended Updates, and find the 'Restarting Windows XP' patch which references Q307274.
Het leek even leuk, maar heb SP1 al geinstalleerd. En de patch draait dus niet (meer). De virusscanner lijkt mij onwaarschijnlijk. Heb nooit problemen gehad, alleen nu na een clean install. (maar zal het toch proberen, bedankt)

[ Voor 0% gewijzigd door honey op 28-10-2002 23:06 . Reden: typo ]

• honey
Iemand nog een oplossing of suggestie?
Pagina: 1