Toon posts:

Zelf pluggen interconnect monterensolderen

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabel (interconnect) van VandenHul: de D102mkIII. Prima kabel, alleen de connectoren zuigen en zitten intussen helemaal los. Ik heb WBT-pluggen gekocht om zelf aan de kabel te zetten. Uit de kabel komen twee draden (met een witte en een gelige mantel), en wat isolatiemateriaal: zwart teflon-achtig, witte stof- of nylondraadjes en een zilverkleurige coax-mantel.
Ik neem aan dat de ene draad gewoon aan de kern van de connector moet. en de andere aan de massa.....maar wat doe ik met dat coax-isolatiemateriaal? Moet dat ook aan de massa? Of moeten juist allebei de draden aan de kern, en alleen het isolatiemateriaal aan de massa? 8)7

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ghehehe da's grappig... ik heb net zelf een stuk of 16 van den Hul mc102MkII kabels verkocht waaraan ik zelf stekkers had gesoldeerd.
Owkee dit is de truuk: witte mantel op kern connector, gele mantel op massa connector, mantel aan de ene kant WEL op de massa, aan de andere kant NIET op de massa. (aan de kant waar tie niet op de massa zit, netjes de mantal wegknippen tot de rand van je huls, er vervolgens de huls over de uitsteekseltjes heen schuiven zodat ze geen contact meer met de connector maken (huls=flexibel genoeg daarvoor).

Suc6!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het ligt vast aan mij, maar ik snap het niet helemaal: wit en geel snap ik: dat noem ik de twee kernen. Moet daarvan de witte op de kern van de connector, en de gele op de massa? Ik heb dat al gedaan, maar het klonk ECHT beroerd.

Maar dan de het coax-kabelspul dat om de kabel zit (ik noem dat mantel, maar dat is misschien niet terecht). Bedoel je dat ik aan de ene connector (cd) wel, en aan de andere (amp) niet dat coax-spul aan de massa moet verbinden?

Ow ja: nog wat: er zijn 2 coax-mantels: 1tje direct onder de gele huls, en eentje binnenin het zwarte isolatiemateriaal: moet ik die twee coax-mantels gewoon in elkaar draaien?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2002 00:36 . Reden: verduidelijking vraag ]

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Mijn VDH The Bay C5 ging ook al naar de kut eergister :( Die lui kenne echt nie solderen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op forum hifi.nl is iemand (henno appel) die goeie interconnects levert voor bizar weinig geld (ivh tot een siltech kabel bijvoorbeeld)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ja heb ik al eerder wel eens contact mee gehad voordat hij die Black line had hehe. Toch maar nog eens mailen. :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik neem zo een black ultimate kabel van em... moet je eens zien hoe mooi ze afgewerkt zijn :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.appel1/rca.jpg

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
gitaarwerk schreef op 29 oktober 2002 @ 12:35:
ik neem zo een black ultimate kabel van em... moet je eens zien hoe mooi ze afgewerkt zijn :9~
WOW! :9~

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

2 Mantels? Dat hadden mijn mc102MkII's niet. Het is inderdaad de bedoeling dat aan de ene plug de witte draad op de kern zit en de gele aan de plug, en aan de andere plug de mantel EN de gele kabel aan de plug zitten; en de witte aan de kern natuurlijk.

Ik vind de solderingen van van den Hul ook ronduit slecht; ik snap niet dat ze voor zulke relatief best prijzige kabels niet wat uitgebreider de tijd nemen maar ja...

Nogmaals: Suc6! ;-)

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 13:59

w00Dy

Make soap, not war

[afbeelding]
* w00Dy zweert bij zijn home-made zilverinterlinks _/-\o_

zijn die kabeltje voor de test vanop hifi.nl ?

Verwijderd

[afbeelding]
Haha, zelfs de richting aangegeven (pijl op kabel), hoe bepaalt hij de goede richting dan? Analyseert ie het metaalrooster ;).

Verwijderd

Topicstarter
Hey Greengras......thanks!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Taco: tja, de richting van kabels blijft voor mij ook behoorlijk verwarrend. Bovendien heb ik uitvoerig geprobeerd verschillen te vinden bij het beluisteren van beide richtingen en geen succes dus tja....... Kabels blijven sowieso een onderwerp voor discussie, ook voor audiofielen. Hoor je het verschil? Absoluut! Maar de richting van de kabel...

D500: graag gedaan mate, hopelijk krijg je het voor elkaar!

Trouwens wel grappig en absoluut geen flame intended, maar iemand (in dit geval D500) stelt een vraagje over solderen en meteen beginnen mensen totaal andere kabels aan te raden en over hun eigen spullekes te kletsen terwijl dit totaal geen helpende hand is voor de persoon die de vraag uiteindelijk stelde *grin* Ach, audiofielen praten gewoon te graag en hebben HEEEELE lange tenen, dus ik ga maar eens een keer niet provoceren ;-)

Luisterze en genietze allemaal!

Verwijderd

Het antwoord was al gegeven :)
Als iemand het verschil kan horen dan is die persoon er al mee geholpen, wie ben ik dan om het af te kraken. Maar ik bedoel hoe weten fabrikanten dan wat de juiste richting is ?
Pagina: 1