Toon posts:

Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net een PC van een vriend gekregen met de vraag of ik deze wilde repareren. Ik dacht dat het een software probleem was maar het aan/uit knopje blijkt niet lekker te werken.

Nou probeer ik gewoon de stecker erin te rammen en de twee draadjes met elkaar te verbinden maar dan doet hij niets. Het enige wat er gebeurt is dat de fan van de processor een poging doet om aan te slaan.

Ik weet niet wat er met de PC gebeurt is maar ik vind dit redelijk vreemd.
Het aan/uit knopje zit aangesloten op een roodzwarte draad die niet rechtstreeks naar de voeding loopt maar naar het moederbord gaat.

Iemand enig idee wat er zou kunnen zijn of tips die me in de richting kunnen brengen?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Dat is een ATX PC... (:P) je kan proberen de 2 pinnetjes die op het mobo zitten van de power on ff 1 of 2 seconden met een schroevendraaier kort te sluiten en kijken of ie het dan doet.

anders uit een andere kast een powerknop halen of een resetknop kan ook wel btw...

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
goeie topic titel :P

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik een hele tijd die schroevendraaier ertussen zet gebeurt er ook niets. Af en toe als ik het opnieuw probeer geeft die fan een korte draai en verder gebeurt er niets

Verwijderd

rotte voeding lijkt mij dan..

moet je ff meten

Verwijderd

Topicstarter
En over die topic titel, sorry maar als iemand een betere weet doe ik die wel

Verwijderd

Topicstarter
Maar als het een rotte voeding is waarom draait die fan dan af en toe gewoon een hele ronde

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:37:
Maar als het een rotte voeding is waarom draait die fan dan af en toe gewoon een hele ronde
LOL Omdat het een rotte voeding is dus...dat ding hoort constant te draaien...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe oke, maar ik heb nog wel een andere liggen alleen daar staat 200 W op en op deze 145 W.

Doen?? (PC moet heel blijven)

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 14:53
topic titel: Voeding Mol?

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je nou eens een gewoonte van maakt om de FAQ's en de sticky's door te nemen en dan de troubleshooter via Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics! had gecheckt, dan was je vast en zeker tot de conclusie gekomen dat het hier om een overbelaste/kapotte voeding en/of een kortsluiting ergens ging..

Edit: extrafriss, het is beslist niet de bedoeling om meer dan één topic over dit probleem te openen.. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.