[NW51] Spontane reset bij aanmaken NSS volume

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Meeste weirde probleem ooit :?

Na een weekend vol problemen met een RAID controller, eindelijk Netware 5.1 Sp4 weer kunnen restoren (mbv ServerImage).

Ik had alleen de SYS volume gebackup in een image, de rest op tape.
Dus SYS volume restoren, booten en ff de NSS volumes weer aanmaken om vervolgens de files van tape te restoren. Fluitje van een cent zou je zeggen ;)

Op het moment dat ik een NSS volume aanmaak en bij YES op enter druk, reset de server zich spontaan (of soms een complete freeze).
Het enige wat in principe gewijzigd is, zijn een BIOS flash van zowel de RAID controller, als die van het BIOS van de server zelf.

Het betreft een IBM ServeRAID2 controller in een IBM PC Server 704.
Deze config heeft altijd naar behoren gewerkt.
Het is me inmiddels gelukt om 1 volume te creeren (blijkbaar heeft 'ie die nog net weten te wegscrhijven voor een reset), echter daar files op bewerken en opslaan e.d. geeft geen problemen.

De driver van de RAID controller is van de versie die behoort tot bij de nieuwe BIOS flash.

Ik sta echt voor een raadsel :? :?

In principe ga ik tzt de server opnieuw installeren met NW6, maar ivm GroupWise is een herinstallatie op dit moment even geen optie.

Op dit moment ben ik iig ff SP5 aan het downloaden om te kijken of dat iets helpt , weinig vetrouwen in

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die IBM serveraid wordt standaard door netware 5.x ondersteund? of maak je gebruik van een nieuwere driver?

er stond in de KB van novell een artikeltje van iemand die een 8gb volume aanmaakte met de standaard drivers van novell, dan loopt de server vast, oplossing was nieuwere storage drivers (had wel betrekking op nw3/4.11 overigens, maar je weet het maar nooit)

quote: "The customer was using the new PCI Serveraid adapter by IBM. When he ceated a RAID array over 8GB, and tried to create a Netware partition, the server would lock up. "

kun je dat volume mischien wel aanmaken als je de tape driver ontkoppeld? (stond ook een artikeltje van in de KB...)

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hmmz .. daar zal ik eens naar kijken. (heb je een TID nummer ?)
Overigens heb ik het probleem zowel met de drivers die ik voorheen gebuikte, als met de drivers die bij deze BIOS versie hoort.

Maar ik draaide deze drivers met dezelfde controller al onder dezelfde NW versie.

Ga morgen eens ff die KB doorneuzen, proberen waard :Y)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Schopje ;)

Ik heb die TID gevonden, maar meer dan die ene regel was het idd niet.
Toch maar weer aan het testen geslagen e.d. , maar keer op keer freezes.
Dan toch maar eens de nieuwste drivers van IBM laden. Deze loaden zonder problemen, alleen merktie wel ff fijntjes op dat het BIOS niet de versie is die 'ie in deze driver versie zou verwachten.
Echter still freezes.

Ik had SP5 al uitgepakt en stond helemaal klaar om te installen. Hmmz .. toch eens in de SP5 dir neuzen.

He .. een drivers dir ;) He een storage dir ;)
He .. IPSRAID.DDI en IPSRAID.HAM

Ach, what the heck .. deze worden toch door SP5 zelf overschreven, dus ff met de hand testen kan geen kwaad.
Server down, files overschrijven, booten ...f ingers crossed en een NSS volume aanmaken.
Woei .. vreemde gewaarwording .. de server blijft draaien :o

Het werkt :Y)

=[EDIT]=
Misschien toch te vroeg gejuigd :(