Toon posts:

Harde schijven gaan steeds kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb problemen met mijn pc en ik weet niet wat het is. Telkens als ik een andere harde schijf insteek gaat hij een tijdje goed. Opstarten is dan geen probleem en de meest intensieve games draaien perfect. Maar na een tijdje krijg ik steeds de melding dat hij schijfproblemen heeft. Opnieuw opstarten gaat dan niet meer. Alle partities zijn verdwenen, geen c, geen e, enz...
Moederbord en voeding heb ik reeds vervangen en ik heb reeds verschillende harde schijven geprobeerd maar toch komt het probleem terug...
Ik ga geen nieuwe dingen meer kopen totdat ik weet wat het het probleem is. Kan iemand me raad geven?

groetjes

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:15
Klinkt als een hitteprobleem. Heeft die harde schijf ook enige vorm van koeling? En hoe warm (en klein) is het in jouw kast?

ow ja, en groeten hoeft hier niet ;)

Verwijderd

kast onder stroom? Vibraties? check iig of hij goed geaard is.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verschillende HD's, moederbrden en voedingen al geprobeert? Dat wijst er dus op dat het bijn ageen hardware probleem kan zijn. En wat gebeurt er als je nadat je partities wegzijn alle partities weggooit en nieuwe aanmaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen enkel idee ik heb een bigtower. Ik heb als laatste een maxtor 80Gb 7200toeren/min ata133 geprobeerd een degelijk merk dacht ik toch.
Ik ben nog nooit aan mijn pc blijven plakken (geëlektrokuteerd).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zulke problemen horen eerder in Opslagmedia & I/O Controllers ;)

[PMG] > [OM]

Wélke voedingen had je allemaal gebruikt? Wélke mobo's had je versleten? Wélke HDD's waren overleden?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:15
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:55:
Ik heb geen enkel idee ik heb een bigtower. Ik heb als laatste een maxtor 80Gb 7200toeren/min ata133 geprobeerd een degelijk merk dacht ik toch.
Ik ben nog nooit aan mijn pc blijven plakken (geëlektrokuteerd).
Je hoeft het ook niet echt te voelen hoor. Kunnen ook gewoon hele kleine schokjes zijn.
Heb je trouwens al een andere IDE kabel geprobeert? Klinkt misschien stom, maar misschien is hier wel storing in.

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Je kan in ieder geval Speedfan ff downloaden. Daarmee kun je de temp. van je hdd aflezen. Als je in de buurt van de 50 graden zit, moet je ff koeling regelen (80x80 Enermax fan @ 1000 rpm hoor je niet, koelt 15 graden bij mij).

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Pagina: 1