Toon posts:

Cool idee, maar kan et niet uitvoeren :(

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn klas een soort PM functie zonder forum maken, dus een Private Message functie als in een PHPBB2 forum. Lekker in de mediatheek berichten sturen dus :) Jammer genoeg weet ik niet hoe dit werkt enzo.

Zou iemand me willen helpen of info geven? MSN/E-mail: niemand@mail.com

[ Voor 0% gewijzigd door whoami op 28-10-2002 22:21 ]

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Mischien kun je het beste het phpbb forum downloaden en dan eens kijken hoe hun dat gedaan hebben, daar kun je mischien wel wat uithalen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:? Basisprincipe is vrij simpel:

Twee tabellen:
Users
UserID
Naam
Wachtwoord

Aan
Van
Bericht
Datum

En de rest er om heen bouwen?

Maar ben wel benieuwd wat je verder in gedachten had, wat je verder zelf al hebt geprobeerd, wat je zelf al hebt gevonden, welke taal je denkt te gebruiken, etc.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Gewoon MSN'en is geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik kan dus voor geen meter PHP maar wil best oefenen als ik een nederlandse Tutorial zie.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Dit valt onder de noemer 'script-request' en is niet toegestaan.
Je komt zelf al wel een heel aardig in de buurt, om je probleem op te lossen, download phpbb2 eens en kijk hoe dat werkt.. succes!
als je dan nog specifieke problemen hebt, kan je eventueel terug komen! :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 28 oktober 2002 @ 21:48:
Gewoon MSN'en is geen optie?
Niet als ik op school dat wil doen enzo

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:49:
Tsja, ik kan dus voor geen meter PHP maar wil best oefenen als ik een nederlandse Tutorial zie.
Is dit dan niet een beetje te hoog gegrepen? (Ik heb namelijk een db-structuur beschreven?) Het principe is niet moeilijk te realiseren; het zal best lastig voor je zijn als je geen kennis hebt van PHP / MySQL / whatever.

Tutorials? Zijn wel te vinden op php.pagina.nl; kijk anders eens in de FAQ. Staan er ook een hoop. Anders blijft er gewoon www.hotmail.com over.. :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
gebruik webbased msn, werkt perfect :)

of zet je eigen pc neer als servertje, inloggen op je eigen pc en msnen maar, werkt nog beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil liever geen MSN oid. En vinnet gewoon cool om zoiets te doen, kan ik ook mensen bannen enzo :) en denk dat de klas et ook leuk vind :) En hotmail sux, bij mij kan ik mezelf niet eens inloggen

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:56:
Ik wil liever geen MSN oid. En vinnet gewoon cool om zoiets te doen, kan ik ook mensen bannen enzo :) en denk dat de klas et ook leuk vind :) En hotmail sux, bij mij kan ik mezelf niet eens inloggen
Heej, weer een nieuwe optie... :? (een banknopje?)

Als je het ECHT wil maken, zet dan eerst eens op papier WAT het moet kunnen en WAAROP het moet kunnen werken. En ga dan pas verder kijken...
Op deze manier schiet het niet echt op en kunnen we je niet helpen. Het enige advies wat ik je dus kan geven: Bedenk WAT je wilt en HOE het moet werken. Ga vervolgens eens kijken in tutorials, en vergeet niet bij het begin te beginnen... (in de trant van: Zet eens "Hello world" op je scherm..:P)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
met andere woorden: Ik heb een goed idee, wil beetje stoer doen bij klasgenoten dat ik uber stoer 1337 webscripter ben. ik donder mijn plan hier neer, julie prutsen het in elkaar. zodat ik een beetje met de eer kan strijken...

ik kan ernaast zitten...

wees slim, lees jezelf een taal aan (php ofzo), kost tijd, maar dan kan je ook wat :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

^^^^^^^^^^

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.