BalusC schreef op 29 oktober 2002 @ 10:28:
Sja, het heeft eerder gewerkt en de topicstarter had aangegeven dat de nieuwe Zalman niet helemaal goed was bevestigd. Daar kan zo'n AthlonXP niet echt goed tegen
Enig fatsoenlijk oplossing is om gewoon een nieuw CPU te nemen en in het vervolg
goed de koeler monteren en niet te enthousiast de startknop indrukken..
Zal hem dalijk eens bellen en vragen of ie al langs is geweest, we moeten allebei heel de dag werken

PhatFish schreef op 29 oktober 2002 @ 16:01:
Ffe over het warmte verhaal, mijn XP heeft op 2000+ nog gewoon 3 minuten passief gedraaid, tot hij bij 78°C vastliep

Maar ja, die heatsink moet er dan wel
op zitten.
Maar horen die L1 bruggen niet gebroken te zijn

Of lees ik nu over een post heen?
Er zat dus geen heatsink op, nou ja niet goed

En de L bruggen zijn als het goed is nog gewoon gebroken, aan overclocken doet ie niet...
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 18:01:
Hij reageerde niet meer na nieuwe koeling? Misschien is er een fan detection op. het kan zijn dat als hij de fan niet detect hij niet wil booten als veiligheid. Tevens is het idd mogelijk in je bios aan te geven de pc een shutdown uit te laten voeren bij een bepaalde temp. Check voor de gein of je socket nog lekker is (misschien dat ie niet goed connect). Tevens valt de cpu goed erin of moet je kracht zetten? Wat ik je aanraad cpu op een anderboardje testen (ik garandeer niets!). Probeer tevens eens een cmos reset misschien dat ie dan doorstart.

cmos reset had ik idd ook al geprobeerd, had niet geholpen...
Denk niet dat er een fan detection op zit, want het systeem gaat wel aan.
Daarmee bedoel ik, de
fans gaan draaien, en de
cpu wordt ook nog warm --> de inmiddels goed bevestigde Zalman wordt namelijk ook warm.