Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Plexiglas fanhouder... ideeën?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2x 5 1/4" bay hdkoelers (dus gewoon 2 fans in een zo'n 5 1/4" geval), en nou dacht ik gister 'dat ken toch veel mooier'? Dus ik wil der nu 1 grote plexiglas plaat van maken (dus ter grootte van 2 bays boven elkaar, is 15x8,5cm), als een soort glowpad, dus ook met zo'n patroon erin. Daar moeten dus 4 40mm fans in. En ik ben niet zo creatief, dus ik zou graag van creatieve tweakertjes allemaal ideetjes willen voor creatieve verdeling van de fannetjes en creatieve patroontjes om erin te graveren. Er moet natuurlijk wel een rand (of 2?) overblijven om 4 3mm leds in te proppen.
En iemand een idee hoe ik kan zorgen voor iets wat op een fingerguard lijkt of hoe ik er een echte fingerguard op vast moet maken?
Gewoon strookjes plexiglas laten zitten in de gaten voor de fans lijkt me erg lastig om te maken en ik denk ook nie dat daat gaat lukken.
Komop tweakers, wees creatief :D

PS Als deze post nie duidelijk is, zeg het maar, dan probeer ik in paint wel iets te maken :D

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 20:11
je zou van die fans met leds erin kunnen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/antecblu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/antecred.jpg

... moet volgens mij wel een leuk resultaat geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zijn van die zwaar lompe fans of nie?
Ik heb al 4 40mm fannetjes maar nu wil ik nog een mooi plexiglas patroontje om erin te graveren zodat ik een glowpadeffect krijg...
Nog een probleem, hoe maak ik dat plexiglas vast aan mun kast? Ik ga um nie lijmen!

• Eindbaas
dat zijn 80mm x 80mm fans... aan 1 zou je genoeg moeten hebben (2 zou ook lastig worden vanwege de afmetingen). Doe er zo'n mooi lasercut fanguard voor en klaar :? Veel plexiglas hou je dan niet meer in het zicht :)

• Eindbaas
zou ipv graveren van die raamplastic (zoals je ook wel op voordeurramen ziet) ook een optie zijn? scheelt veel werk imho en geeft een soortgelijk effect, alleen wel zorgen dat er geen luchtbelletjes onder komen...

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb ook zoiets gemaakt met een 80mm fan. (www.mycase.tk)
Dat plexiglas heb ik er gewoon tussen geklemt.
Ik weet niet wat voor fingerguards je in gedachten had, maar als je alleen uit het plexi zaagt wat niet bedekt word door de vingerguards houd je ruimte genoeg over om gaatjes te boren om de fans+fingerguards vast te schroeven.

• Eindbaas
dat ziet er fijn uit :)

Verwijderd

Topicstarter
volgende vraag: waar koop ik 40mm fingerguards :D

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39
Die Antec LEDfans van hierboven zijn errug 1337 8)

* Bezzerk heeft 2 van die blauwe in zn window hangen 8)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kejje die kope dan

• Eindbaas

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Gewone fanguards 40x40mm koop je bij Conrad (best.nr. 53 33 78-60).

Ik vind dit allemaal maar wat vaag, dus kom nu niet met nog meer vragen waar je zelf ook wel een antwoord op had kunnen vinden, want dan gaat je topic op slot.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

Je kunt natuurlijk ook 2 plaatjes plexi op mekaar lijmen en dat je dan in de achterste gaten boord voor de fans en in de voorste sleuven als fingerguard. dan kun je met creatief lijmen op die 2 platen met de fans vast nog wel een oplossing bedenken om hem in een drive bay vast te schroeven..

modse..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1