Geheugen NIET stabiel.. wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik heb PC100 siemens geheugen (2*32mb) en dat draaid nu op een bus van 112 Mhz, maar niet stabiel.
En ik denk dat het m'n geheugen is, want als ik de latencies op 2-2-2 zet loopt ie wel, maar veeel instabieler als eers (elke keer vastlopen.
Als ik bvb meerdere mappen ga verchuiven enzo) ik heb het nu op 3-3-3 staan en dat is wel veel stabieler, maar nog steeds veel vastlopen.

Dit probleem had ik niet toen het nog op 66 Mhz liep (PII-300 op ook een ander mobo, maar rest van de configuratie hetzelfde).
Wat kan ik nu het beste veranderen?
(dat ik ander en meer geheugen moet hebben weet ik, maar zoek eigenlijk een andere mogelijkheid :) ) Wat moet ik in de bios veranderen om toch stabiel te draaien?

trouwens op 100 Mhz bus is ie ook niet stabiel :(

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Dus jouw 100MHz geheugen voldoet eigenlijk geeneens aan zijn specs? Oorzaak ligt voor de hand lijkt me dan: Geheugen
Oplossing: ander geheugen of terugzetten naar 100MHz

Die-hard Brexiteer

• InterCC
Op 100 Mhz loopt het ook niet stabiel.. En ander geheugen wil ik eigenlijk niet, want over niet al te lange tijd wil ik TB+DDR+SCSI etc hebben :) Dus kan het geld dan goed gebruiken. Is er geen geheugen setting in de bios die ik wat trager kan zetten?

• InterCC
Helpt het niet als ik mijn geheugen ga koelen?

Verwijderd

Nee koelen zal geen nut hebben,, en weet je zeker dat het 100Mhz is want ik heb dit probleem ook gehad en dacht ook dat het 100 was maar het bleek maar 66 te zijn en die draaid soms net op 100 en ja als het echt 100 zal zijn dan had 112 ook wel gedaan,, ik zou gewoon voor zorgen dat je ander geheugen krijgt,,

Verwijderd

Hoe weet je precies dat het je geheugen kan zijn? In heet algemeen dan...
Is CAS2 nou sneller dan CAS3 of andersom? Wat betekent het eigenlijk?

Wat voor verschil zit er in geheugen.. als het bv. om PC133 gaat? Ik wil ook wat (128mb) maar ik geloof dat de goedkoopste kopen geen zin heeft.. toch?

• InterCC
MaXiMaL: 112 doet ie ook wel. Op 112 loopt ie niet instabieler al 100.. (en ik heb 1 of ander vaag programmatje wat zegt dat het PC100 is)

Santana: CAS 2 is sneller dan 3. wat het precies doet kan ik niet uitleggen. Het zijn in ieder geval de latencies. en ver schil in geheugen kan zijn dat bepaald geheugen dat gewoon 3-3-3 is op 2-2-2 wil lopen en goedkoop PC133 geheugen moet bvb op 100 Mhz lopen om 2-2-2 te halen (dit is best een groot verschil in de geheugen bandbreedte).

Maar ik weet bijna zeker dat eht het geheugen is, omdat als ik mijn geheugen verder overclock (cas, ras en ras to cas lager zet) hij op de zelfde manier vastloopt als eerst, maar dan veel sneller.
Pagina: 1