HD erg traag, haperende mp3's etc.

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Mijn topic over hetzelfde probleem werd hedenochtend erg snel gesloten met een opmerking dat het probleem met de VIA PCI Latency bugfix opgelost zou zijn.

Niet dus...

Ondertussen heb ik:
- de nieuwe via 4 in 1 geinstalleerd = probleem niet opgelost
- de latency bugfix eroverheen = probleem niet opgelost
- nieuwe audio drivers geinstallerd = probleem niet opgelost
- swap file vast op een andere partitie gezet = probleem niet opgelost

Het vreemde is dat ik geen problemen ondervind bij het afspelen van mp3's van andere partities die niet zo vol staan. De (maxtor 80 GB) die problemen geeft heeft nog 2% ruimte en staat vol met zo'n 15000 mp3 files. Dat is qua aantal files niet overdreven veel om een harde schijf mee te belasten. Ook het kopieren gaat supertraag terwijl dit tussen andere hd's in het systeem geen probleem is.

systeem:
asusa7v333, duron 1.3ghz, 256 mb
1 x 80 gb ibm pri master

1 x 80 gb maxtor sec master
1 x asus dvd sec slave

2 x 60 gb ibm stripeset op raidcontroller

ahum: hulp gezocht...

• -black-bird-
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-12-2021
Kan van alles verder wezen maar probeer de volgende dingen eens:

- Zet die HD eens alleen op een IDE poort
- Gooi eens tijdelijk wat gegevens van die HD af (B.V. 1GB)
- Staat DMA aan?

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:08
defrag???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Controleer evt de HDD met het tooltje van de HDD fabrikant :) (linkjes in OM FAQ)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

ik heb dus het zelfde probleem op een Asus K7M met een 40gb Maxtor. Niet vooruit te branden die HD. Gedefragged, 4in1 drivers, 5gb weggegooid, alle servers verplaatst (web, mail, myqsl) naar een andere PC, helpt allemaal niets. Ik draai W2K, welk OS gebruik jij?

* PowerFlower staat op het punt die hele HD te formatteren maar weet dat hij dan zeker een week bezig is voordat hij alles weer heeft draaien zoals het moet

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad met de onboard sound van abit at7 bordje.
Bleek dat ie altijd de sound en de raid controllers op hetzelfde irq wilde draaien.
Handmatig op ander irq gezet (weet niet zeker maar het was 5 of 7, geloof ik) en probleem weg.

• PowerFlower

PowerFlower

IRQ is het bij mij iig niet (heb ook geen raid). Staat gewoon op de standaard 14, 15. Heb nog een keer dat ding gedefragged, heb de CDROM die als slave op de primary zat naar de secondary gegooit, nog steeds traaaaaaaag.... iemand nog suggesties?

• PowerFlower

PowerFlower

Blij met weer een andere dooie mus: IDE driver van de laatste VIA terug naar de oude Microsoft. Nog steeds traaaaag.... ;(
Pagina: 1