Toon posts:

Overlib javascript?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er echt niet uit, ben al tijden aan het kl*ten met dit scriptje. Wie helpt me even uit de brand, ik zit er namelijk dicht bij, dat voel ik ;-(

Het gaat om dit script: http://users.skynet.be/javascript/overlibvb.htm

Heel handig, maar op: http://members.ams.chello.nl/m.raanhuis1 krijg ik het niet werkend op het jpg'je.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 17:56
:?
Wat is probleem nou precies? Op jouw site kan ik ook zo snel niet vinden wat je nu eigenlijk wil.

Ik zit die voorbeelden door te kijken, maar daar kan toch echt heel weinig mee misgaan lijkt me? Gewoon ff de bron bekijken hoe hij het doet.

Verwijderd

Topicstarter
Marcj schreef op 28 oktober 2002 @ 21:17:
:?
Wat is probleem nou precies? Op jouw site kan ik ook zo snel niet vinden wat je nu eigenlijk wil.
Ik wil dat als ik op het plaatje van het huis sta, dat er zo'n overlib-venstertje verschijnt met bijvoorbeeld de tekst: het huis. Dat wil ik trouwens bij alle foto's op de site. Maar het lukt me maar niet (just a beginner...)

Uit de broncode kom ik niet echt. Toch moet ik vlak bij de oplossing zitten. Waar moet ik de code plaaten in mijn html-tekst, dat is wat me sowieso niet lukt.

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
kan je beter gewoon alt="Het huis" gebruiken, scheelt heel veel code en laadt tijd

www.dannyhiemstra.nl

• Marcj
dat ik dit doen, maar goed, ben in een goed bui vandaag

bovenaan de pagina import je de .js op deze manier:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="overlib.js"></SCRIPT>

Op zo'n plaatje kun je dan iets doen als:
<A HREF="#" onMouseOver="overlib('Zoals hier, links onder het handje.',FGCOLOR,'#FF9966',BGCOLOR, '#660000',BORDER,2, LEFT)" onMouseOut="nd()">[img]"plaatje.jpg"></img></A[/img]

Of één van de anders stijlen. Is dit echt zo lastig? (kan me niet voorstellen dat je hier na aan aantal uren kloten nog niet bent achter gekomen)

Verwijderd

Topicstarter
FireFoxx schreef op 28 oktober 2002 @ 21:20:
kan je beter gewoon alt="Het huis" gebruiken, scheelt heel veel code en laadt tijd
Ja, dat had ik eerst. Maar ik vind dit professioneler staan en bij sommige foto's verderop de site heb ik meer tekst en dan is zo'n ' balloneffect' wel cool

Verwijderd

Topicstarter
Marcj schreef op 28 oktober 2002 @ 21:21:
dat ik dit doen, maar goed, ben in een goed bui vandaag

bovenaan de pagina import je de .js op deze manier:
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="overlib.js"></SCRIPT>

Op zo'n plaatje kun je dan iets doen als:
<A HREF="#" onMouseOver="overlib('Zoals hier, links onder het handje.',FGCOLOR,'#FF9966',BGCOLOR, '#660000',BORDER,2, LEFT)" onMouseOut="nd()">[img]"plaatje.jpg"></img></A[/img]

Of één van de anders stijlen. Is dit echt zo lastig? (kan me niet voorstellen dat je hier na aan aantal uren kloten nog niet bent achter gekomen)
Hehehe :P Vraag m'n vriendin maar eens... Zit zich rot te ergeren aan m'n humeur. Nogmaals, alle begin is moeilijk toch 8)

Bedankt voor je hulp by the way (ik heb namelijk een iets mindere dag ;-)))
Maar waar precies zet ik die onderste code dan? Dat is namelijk m'n probleem...

• Marcj
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:23:
[...]

Hehehe :P Vraag m'n vriendin maar eens... Zit zich rot te ergeren aan m'n humeur. Nogmaals, alle begin is moeilijk toch 8)
ja, ok, maar heb je ook maar één keer in de bron van die voorbeeldpagina gekeken?? Want daar staat dit gewoon letterlijk in. De source-code van een ander begrijpen leer je ook vaak heel veel van :)

Verwijderd

Topicstarter
Marcj schreef op 28 oktober 2002 @ 21:25:
[...]

ja, ok, maar heb je ook maar één keer in de bron van die voorbeeldpagina gekeken?? Want daar staat dit gewoon letterlijk in. De source-code van een ander begrijpen leer je ook vaak heel veel van :)
Ja, echt gedaan. Zag 'm ook staan, maar kreeg 'm niet geimplementeerd in mijn html-brei.

• Marcj
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:26:
[...]

Ja, echt gedaan. Zag 'm ook staan, maar kreeg 'm niet geimplementeerd in mijn html-brei.
Daarom nog maals mijn vraag: wat heb je geprobeert en wat lukt er dan niet? Wat gaat er nu mis?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit bijvoorbeeld, kijk maar eens op: http://members.chello.nl/m.raanhuis1/

Ik begrijp gewoon niet hoe en waar ik die (tweede) code moet plaatsen in mijn bestaande html-codes.

Erg frustrerend :X :X :X

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
Ja in dat geval een enkele reis W3schools HTML tutorials.

Als je de basisbeginselen al niet onder de knie hebt, heeft het niet zoveel zin te je kop te gaan zitten breken op JavaScript. Zou als ik jou was e.e.a. aan lessen leren wb webdesign.

Succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.