Inhoud van een TD via javascript veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
stel ik heb een tabel met een uniek id en ik wil via een functie de value van die TD veranderen, (bv als iemand link 1 clickt dat je in de td ziet 'je hebt link 1 geklikt')

Weet iemand met welke functie of method je dit kan doen?

www.dannyhiemstra.nl

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
een div in die tabel maken en daar in schrijven lijkt mij het makkelijkst

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
het probleem is dat het niet zeg maar link 1 link 2 en 3 zijn maar een stuk of 300 dus ik wil niet echt 300 div's gaan maken maar gewoon via de link (die via php wordt gegenereerd) op deze manier:

onclick="change_value(<? echo($MID); ?>)"

Dus dan wil ik via de functie change_value doen document.getElementById('DIV1').value = MID;

Ik weet niet of ik getElementById goed heb gedaan ik ben namelijk niet echt bedreven in javascript, DHTML

www.dannyhiemstra.nl

Verwijderd

FireFoxx schreef op 28 oktober 2002 @ 21:12:
het probleem is dat het niet zeg maar link 1 link 2 en 3 zijn maar een stuk of 300 dus ik wil niet echt 300 div's gaan maken maar gewoon via de link (die via php wordt gegenereerd) op deze manier:

onclick="change_value(<? echo($MID); ?>)"

Dus dan wil ik via de functie change_value doen document.getElementById('DIV1').value = MID;

Ik weet niet of ik getElementById goed heb gedaan ik ben namelijk niet echt bedreven in javascript, DHTML
als DIV1 de id is van de DIV waar de content in veranderd moet worden _en_ MID == $MID zou dat moeten werken ja.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Je kan dat doen door die TD een id te geven >>

<td id=tip>
<script language="JavaScript">
bepaalde functie
tip.innerHTML("tekst")
</script>

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

naar ik meen kent een TD eigenlijk geen onclick (enkel links en buttons).
enkel een onmousedown, verder kun je elk element gewoon via this aanspreken:

code:
1
<td onmousedown="alert(this.innerHTML)">blaat</td>

edit:
volgens html4.01 ( http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/tables.html#h-11.2.6 http://www.w3.org/TR/REC-...scripts.html#adef-onclick )mag onclick wel op een TD, toch kan dat (waarschnl. ns4x) soms tot problemen leiden waar onmousedown dat niet doet

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1