Toon posts:

Problemen met Accu Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Liteline Notebook van Fujitsu-Siemens.
Nu doet zich het probleem voor dat de accu meter in windows constant op 100% blijft staan en op een gegeven moment valt de laptop uit omdat de accu leeg is.

Ik heb ook al de Accu Learning tool gedraaid maar dat mocht niet baten.
Hij blijft gewoon op 100% staan tot hij uitvalt

In de search stond een vergelijkbaar topic maar stond geen antwoord dus vandaar dat ik ff een nieuw topic open

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat voor type accu is het? Een Lithium-Ion ? Die zouden dit probleem niet mogen hebben (en dus terug moeten als het nog binnen de garantie valt).

Verwijderd

Topicstarter
|HunterPro| schreef op 28 oktober 2002 @ 21:15:
wat voor type accu is het? Een Lithium-Ion ? Die zouden dit probleem niet mogen hebben (en dus terug moeten als het nog binnen de garantie valt).
Ik weet zo niet wat vor accu erin zit, maar het valt toch niet binnen de garantie meer.
Is er geen oplossing voor?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 21:17:
[...]

Ik weet zo niet wat vor accu erin zit, maar het valt toch niet binnen de garantie meer.
Is er geen oplossing voor?
Ligt er aan; voor sommige accu's is het volledig ontladen de redding, maar voor andere accu's kan dát juist de dood betekenen. Als je niet weet wat voor accu het betreft, hoe kun je dan in godsnaam een diagnose stellen en/of het probleem fixen?

Verwijderd

Topicstarter
|HunterPro| schreef op 28 oktober 2002 @ 21:19:
[...]

Ligt er aan; voor sommige accu's is het volledig ontladen de redding, maar voor andere accu's kan dát juist de dood betekenen. Als je niet weet wat voor accu het betreft, hoe kun je dan in godsnaam een diagnose stellen en/of het probleem fixen?
Ik ga hem gewoon proberen volledig te ontladen,
hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderd

Topicstarter
|HunterPro| schreef op 28 oktober 2002 @ 21:19:
[...]

*dubbelpost*

Verwijderd

Welke Windows-versie gebruik je? Zoals in dat andere topic al staat: dit is een bekend probleem bij Windows (NT?)/2000/XP. Ik heb er ook last van. Als je zin/tijd hebt om Windows 98 erop te zetten, zul je zien dat het niet aan de accu ligt.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 11:16

rik

Een combinatie van die accu en Windows NT/2k/xp bedoel je dan?
Mijn Windows XP heeft er geen last van (Acer li-ion accu)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 2000 draaien, maar is er geen update ofzo voor dan?
En die accu is elke keer ook verdomd snel leeg

Het is niet mogelijk om Windows 98 te draaien ivm me werk
dus ik ben wel op zoek naar een andere oplossing

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb ook een liteline en bij mij geeft ie het goed aan onder zowel win xp als me. Maar ik heb een vraagje: hoe groot is die battery learning tool? Ik heb nl. geen cd meer en die tool kun je als enige niet downloaden van de fujitsu-siemens website omdat er copyright opzit. Net of je die voor een andere notebook kunt gebruiken :z .

Misschien zou je die tool naar mij willen mailen als ie niet te groot is?

Verwijderd

Topicstarter
JsB schreef op 28 oktober 2002 @ 21:38:
Ik heb ook een liteline en bij mij geeft ie het goed aan onder zowel win xp als me. Maar ik heb een vraagje: hoe groot is die battery learning tool? Ik heb nl. geen cd meer en die tool kun je als enige niet downloaden van de fujitsu-siemens website omdat er copyright opzit. Net of je die voor een andere notebook kunt gebruiken :z .

Misschien zou je die tool naar mij willen mailen als ie niet te groot is?
Hij past op een flop als hij gecompileerd is dus dat zal wel te mailen zijn.
Voeg me maar toe op msn zie me mailadres in mijn profile.

Ik heb trouwens geen WinXp maar Windows 2000 en dat zou verschil kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem nu eens helemaal ontladen en dan opnieuw opladen, ff kijken of dat resultaat gaat gegeven...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gister helemaal leeg gemaakt en weer opgeladen
dit heeft niet morgen baten.

Zou het dan echt een bug zijn in Windows 2000?

Verwijderd

Ik heb dezelfde notebook en hetzelfdfde accu-probleem. Ik draai WinXP. De accu is gewoon stuk. Oorzaak is dat we de accu niet vaak genoeg hebben gebruikt, maar meestal op 220 hebben gewerkt. Heb al van alles geprobeerd, zelfs de accu in de vriezer gelegd, omdat volgens een kenner kon helpen. Jammer, niets werkt. Bij regenboog.net verkopen ze nieuwe accu's voor de liteline. Je wil niet weten wat die kosten. Ik blijf maar op 220 werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:26:
Ik heb dezelfde notebook en hetzelfdfde accu-probleem. Ik draai WinXP. De accu is gewoon stuk. Oorzaak is dat we de accu niet vaak genoeg hebben gebruikt, maar meestal op 220 hebben gewerkt. Heb al van alles geprobeerd, zelfs de accu in de vriezer gelegd, omdat volgens een kenner kon helpen. Jammer, niets werkt. Bij regenboog.net verkopen ze nieuwe accu's voor de liteline. Je wil niet weten wat die kosten. Ik blijf maar op 220 werken.
Hmm ik heb de accu eens helemaal ontladen en weer opgeladen
met het resultaat dat ik nu ongeveer 1,5uur op de accu kan werken.

Hij weergeeft de accu status echter nog steeds niet goed.
Is hij kapot dan denk je?

IK werk verder ook gewoon op 220 is even makkelijk voor me.

Verwijderd

Bij mij geeft XP aan dat de accu vol is. Binnen 10 minuten, meestal 5, gaattie in alarm en zegt dat je je werk heel snel moet saven, want hij moet zich uitschakelen omdat de accu leeg is. Daarom kwam ik tot de conclusie dat de accu stuk is. Ik kan m'n accu dus niet eens ontladen, dat gebeurt binnen 10 minuten. Wat versta jij onder de accu ontladen?

Verwijderd

Ben overigens heel tevreden met de Liteline. Heb er 128mb RAM en 20gb HDD van gemaakt. WinXP PRO draait als een zonnetje. Prik hem ook meestal via een router in m'n thuis-netwerk. Kan ik via de kabel Windows en Norton updaten en m'n data synchroniseren. Echt ideaal.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:05:
Ben overigens heel tevreden met de Liteline. Heb er 128mb RAM en 20gb HDD van gemaakt. WinXP PRO draait als een zonnetje. Prik hem ook meestal via een router in m'n thuis-netwerk. Kan ik via de kabel Windows en Norton updaten en m'n data synchroniseren. Echt ideaal.
Dit valt onder een onnutige, zelfs off-topic schop. Niet meer doen dus. Ontladen doe je door iets er op te zetten dat stroom verbruikt en dit ook blijft doen als de accu leeg is; een gloeilampje dat geschikt is voor het voltage dat de accu levert (meestal 9,6 of 12 volt) werkt meestal wel.

Verwijderd

Jij hebt niks te schoppen, HunterPro. Ik probeer iemand te helpen met het meest voorkomende probleem bij notebooks: batterijen die het vroegtijdig begeven. Gelukkig draaien verreweg de notebooks het meest op 220, zodat je niet meteen je notebook hoeft weg te doen omdat er nog tal van nuttige toepassingen overblijven. Normaal gesproken moet je de accu in de notebook kunnen ontladen en opladen. Ik was gewoon benieuwd hoe Infinity zijn batterij heeft ontladen.
Pagina: 1