[js] onsubmit doet erg raar

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
ok ik heb een invoer veldje en een submitknop. voor de rest heb ik in het form een onsubmit staan.... nu is het toch zo dat als ik iets invul in het invoer veld, en erna op enter druk, het form gesubmit wordt?, bij mij is dit namelijk niet het geval...terwijl als ik op de button click hij het wel submit.... hij submit het op een pagina input.php hier staan checks in dat de value van de button gelijk moet zijn aan 'versturen' maar als ik op enter druk, dan submit hij toch het hele form en niet alleen de velden ... ??? ik vind het heel raar, mn form ziet er alsvolgt uit:

PHP:
1
2
3
4
<form action="input.php" method="post" onsubmit="top.output.messages.location.reload();">
<input type="text" name="bericht" class='inputchat'>
<input type="submit" name="versturen" value="Versturen" class='buttonchat'>
</form>

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13
hij submit toch juist alleen de namen en values van de velden, of ben ik nou gek?

Edit:
je hebt gelijk (zie onder), maar ik zou het niet weten, forms is mijn slechtste punt in JS.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• RSD
nou normaliter submit hij ook de value van de submit knop. Dus $versturen="Versturen" maar bij mij is die als ik op de knop zelf druk wel aanwezig en als ik op enter tik is die niet aanwezig, nu kan ik dit wel oplossen, maar ik vroeg me af of dat ook zo hoort.. ik kan makkelijk een extra veldje aanmaken en die als hidden meesturen, maar daar gaat het me niet om, het gaat me om de werking dat als ik enter druk hij dus ook die waarde moet meegeven

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

code:
1
<input type="text" name="bericht" class='inputchat' onUnfocus="submit()">

Wise enough to play the fool

• RSD
hmm ik heb het geprobeerd, maar dit werkt dus niet, misschien ; vergeten, ik zal ff kieken, maar dat is het ook niet :(