Toon posts:

PIII 800 133mhz of 100mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een slot 1 mobo en kan nog kiezen voor een 100 of 133 mhz versie.

Nu kan je de 100 mhz versie beter OC'en omdat die een hogere multiplier heeft.

Wat is nu slim als de rest van mijn systeem wel volledig op 133 mhz draait?

Oftewel wat levert de beste performance?

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Een 800E (100 fsb). Waarom omdat een 800E een multiplier van 8 heeft en, een 800EB (133 fsb) een multiplier van 6. Of te wel voor elke fsb die je hoger gaat krijg je 8 mhz met de 800E en maar 6 met de 800EB. Plus de kans dat je de 800E op 125 fsb krijgt is hoger dan een 800EB naar bv 150 krijgt.

http://specs.tweak.to/11052

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als de rest van jouw systeem goed op 133MHz fsb kan draaien moet je dus een 100MHz cpu kopen waarvan de kans het hoogst is dat die ook 133MHz fsb stabiel aankan. Meest voor de hand liggende blijven de P3-700/750E cpu's. Die draaien meestal wel 133MHz fsb zonder al te ingrijpende veranderingen kwa koeling en voltage.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met een 800 (100 Mhz) op een fsb van 133.

Zo ja wat heb je dan voor andere instellingen (voltage etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien handig om te weten:
Systeemconfig:
Asus P3V4x mobo
128 Mb 133 mhz geheugen
Creative Annihilator pro met ddr
Soundblaster Live
Golden Orb Cooler
IBM pluto 20 Gbite harde schijf UDMA 66 7200 T/M

Verwijderd

Topicstarter
Graag nog wat meer reacties.
Dan weet ik wat ik moet doen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik soms een rare vraag?

Waarom reageert er niemand.

Tweakers 4 all!

Verwijderd

heb zelf P3 600E 100MHZ op 133MHZ lopen dus 800 MHZ loopt super stabiel
dus moet die 800 ook kunnen zelfde mobo trouwens veel suxes verder

Verwijderd

Koop de 100mHz! die kan je veel beter Oc;en...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 16:58 schreef Kluun het volgende:
Misschien handig om te weten:
Systeemconfig:
Asus P3V4x mobo
128 Mb 133 mhz geheugen
Creative Annihilator pro met ddr
Soundblaster Live
Golden Orb Cooler
IBM pluto 20 Gbite harde schijf UDMA 66 7200 T/M[/quote]Die draait VLOT op 133mhz.. ik heb PRECIES hetzelfde, alleen dan met 550@733

Verwijderd

Voor hetzelfde geld kan je ook een duron 800 + msi K7T mobo kopen. Duron kan je net zo goed (of zelfs beter) overklokken.
Misschien is dit ook wel iets om in overweging te nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik tenminste wat aan.

Luitjes bedankt.

Ik ga dan toch maar voor de 100.

Ik zal wel laten weten hoe ver ik hem krijg.

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

C.U.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb nu een PIII 700E (cB0 stepping) op 980 MHz lopen (140 Mhz FSB) op standaard voltage en met de intel boxed koeler

Meer dan 1 GHz wil niet, dan is Windows niet stabiel...maar ik heb geen zin om er een ander moederbord in te hangen waarmee ik het voltage kan veranderen :)

Ik zou dus altijd voor de 100 MHz versie gaan...bij 133 MHz zit je veel te snel aan FSB's die het systeem niet leuk gaat vinden

Mijn PIII 733 draait nu op 825 MHz en dat is dus al een 150 MHz FSB...op hoger wil de processor wel maar het bord niet :(

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:25
Ik heb ook een 733 op 820 maar da's inderdaad de max van het mainboard (150 mhz fsb) Die 100 mhz is beter te oc-en omdat je dan met een relatief lage fsb toch een hoge snelheid kan halen :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor hetzelfde geld kan je ook een duron 800 + msi K7T mobo kopen. Duron kan je net zo goed (of zelfs beter) overklokken.
Misschien is dit ook wel iets om in overweging te nemen?[/quote]Betaalt AMD jou soms om AMD aan te prijzen met onterechte argumenten? Iedereen (behalve jij blijkbaar) weet toch dat de intel processoren beter te overclocken zijn? En hoe kom je erbij dat die combo goedkoper is? Blijkt niet uit de pricewatch... :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

100@133MHZ!!!

8*133=1066

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Waar heeft Kluun zijn Orb gehaalt?

Flickr

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

toch doen die 133 CPU's het ook leuk hoor!!

Hier draait ie op 158MHz!! Het systeem heb ik ook op 990MHz gehad stabiel, maar door de brakkere geheugentiming was er minder overall performance...he was wel leuke eye candy...ook op 1002 wilde hij posten alleen Windhoos wilde niet helemaal booten...dat was met 1,95v en geheugen op 3-3-3

Nu draait alles lekker snel op onderstaande configuratie...maar als ik alles wist wat ik nu weet dan had ik de P3700E ipc de 800EB gekocht, dan had ik nu waarschijnlijk een 1050CPU :(

Maarja as is verbrande turf en over die paar procent hoort je mij niet klagen....:)

reserveringshouder Tesla Model 3

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 20:05 schreef Esoteric het volgende:
Voor hetzelfde geld kan je ook een duron 800 + msi K7T mobo kopen. Duron kan je net zo goed (of zelfs beter) overklokken.
Misschien is dit ook wel iets om in overweging te nemen?[/quote]Die kan je alleen maar met de FSB overclocken dus dat is niet zo'n goede OC combi

Verwijderd

En die p3 dan?????
de duron kan het wel met potlood.

Verwijderd

ik denk dat ik ff ga huilen ofzow :D

AMD = Beter voor ut OC'en dan INTEL WANT je kan de multiplier lock weghalen EN daardoor dus hogere snelheden ken bereiken op de normael fsb wat weer tot gevolg heeft dat je geen tering geintjes krijgt van een SB Live die ut klotuh doet of een videokaartje die kut werkt...

en tja moederborden zijn vaak ietjes duurder.....maar dat scheelt ERG weinig mensen ... verder ieder zijn eigen keus...

ik wil alleen duidelijk maken dat AMD ZEKER niet slechter is als INTEL

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

Floor-is

5.2

Neem wel in overweging dat een Duron zo'n 10% trager is dan een gelijk geklokte PIII

Het blijft toch een andere klasse proc :)

En dat gat wordt alleen maar groter als je de FSB van de PIII op gaat krikken...PIII 700 @ 933 is minstens zo snel als een Duron @ 1 GHz

Bericht hierboven

Verwijderd

10 % is ZWAAR overdreven

• Grrrrrene
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En die p3 dan?????
de duron kan het wel met potlood.[/quote]Hier ga ik dus van huilen he??!! Bij AMD hebben ze nu toch die pinnen eraf gehaald??!! Dus met potlood heeft ook geen zin meer (heb ik gehoord, dus "correct me if I'm wrong")

Verwijderd

En hier ga ik dus van huilen he!

Dat is een gerucht van enkele maanden geleden. Sinds die tijd heb ik 4 athlons en 3 durons geprobeerd en allemaal doen ze het gewoon na een potloodstreepje.

Oh ja: Voordat je het gaat vragen, ja de processors waren recent (week 27, week 32 35, week 37, week 40 etc.)

• Unico
  • Laatst online: 30-07-2025
ik heb twee p800e naar de 1100 zien gaan
dat waren een week 17 en een week 22
de nieuwere (22) ging nog hoger
doe er je voordeel mee
als je overweegt een amd te kopen kijk dan
eerst eens op got rond ik vind dat ze er toch wel veel problemen mee hebben
veel geluk

• Grrrrrene
  • Niet online
Helemaal niet omdat ik intel gebruik ofzo en omdat ik net ook een P3-800E heb gekocht, maar die AMD's die 2 berichten terug werden genoemd zijn ruim een maand tot 3 maanden oud, wat zeg ik? 4 Maanden! Daar moet je dus niet van uit gaan. Ik heb genoeg plaatjes gezien om te geloven dat die pinnen echt weg zijn, dit neemt niet weg dat je als je snel bent toch wel een unlockbare TBird kunt kopen hoor. Intels overclocken gewoon beter, laat je niets wijs maken, kijk maar eens op www.overclockers.com. Daarbij: je wilt toch niet serieus zo'n VIA chipset? Hebben hier bij ons thuis niets dan ellende op geleverd. Maar goed, bij anderen werkt het weer als een trein... Ik ga desondanks voor Intel en dus stabiliteit. Hoewel het wat meer kost haal je er met overclocken ook meer uit.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:35
kep een vraag

is een p3 800 (100 mhz) veel langzamer als een p3 800 (133 mhz) ?
je sys als die op 133 werkt zeker sneller..
commentaar?

PVoutput

• Wimo.
  • Laatst online: 16:42

Wimo.

Shake and Bake!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>... Ik ga desondanks voor Intel en dus stabiliteit. Hoewel het wat meer kost haal je er met overclocken ook meer uit.[/quote]Mijn duron met kt7 (is via) loopt perfect hoor... en als het niet goed bij jou loopt dan ligt het ergens anders aan... en maar niet te beginnen over de overklok mogelijkheden van m'n duron >:)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 23:08 schreef Grrrrrene het volgende:
Helemaal niet omdat ik intel gebruik ofzo en omdat ik net ook een P3-800E heb gekocht, maar die AMD's die 2 berichten terug werden genoemd zijn ruim een maand tot 3 maanden oud, wat zeg ik? 4 Maanden! Daar moet je dus niet van uit gaan. Ik heb genoeg plaatjes gezien om te geloven dat die pinnen echt weg zijn, dit neemt niet weg dat je als je snel bent toch wel een unlockbare TBird kunt kopen hoor. Intels overclocken gewoon beter, laat je niets wijs maken, kijk maar eens op www.overclockers.com. Daarbij: je wilt toch niet serieus zo'n VIA chipset? Hebben hier bij ons thuis niets dan ellende op geleverd. Maar goed, bij anderen werkt het weer als een trein... Ik ga desondanks voor Intel en dus stabiliteit. Hoewel het wat meer kost haal je er met overclocken ook meer uit.[/quote]**Feit Mijn T-bird 950 loopt op 1100MHz..
**Feit Jouw PIII 800e kost nu 720,-
mijn T-Bird kost nu 760,- = meer snelheid voor je geld..

ga nou niet lopen bleren dat pIII's beter overklokken dan AMD's,, vroeger wel ja met de K62's en 3'tjes maar nu echt niet meer ;)

menig duron 600 loopt op 900 Mhz (soms 1000MHz:7) ZONDER dat het moederbord **out off specs** (en dus ONSTABIEL) loopt... ooh ja dat is dus 150% van de orginele snelheid,, lukt je nooit met een intel processor.. zelfs niet met die ****celly2's

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Grrrrrrene WAKE UP! Als jij tweakers een beetje beter had gevolg wist je dat die Durons zonder multiplier pinnen een grote HOAX is! Iemand heeft zelfs toegegeven creatief met Photoshop zijn geweest.
Verder vind ik die discussie AMD vs Intel helemaal verkeerd. De gast die het topic starte vraagd gewoon of ie een 100 of 133 Mhz FSB moet kopen.

Ik zou een 100 Mhz nemen.

• Floor-is
  • Laatst online: 11:21

Floor-is

5.2

Ik heb de P3-733 van Daniël nu in mijn systeem en die gaat verder dan mijn systeempje aankan hoor. 182Mhz fsb en toen was het over met de data op de harde schijf. :(

Daniël is overigens wel aan het pronken met die P3-700, maar dat is dus weer de mijne :9
Verder euh ja Tbirds overklokken ook wel lekker vind ik, je moet gewoon je eigen voorkeur volgen. (AMD proc's en chipsets zijn overigens niet instabieler dan Intel-dingen, kijk maar naar de webservers van deze site bijvoorbeeld.) En van die pinnen is idd een hoax, gewoon bull dus.

Succes met de aanschaf ennuh ik hoop dat je voor de 800E gaat of zelfs de 750E (als je de eerste niet kunt krijgen).

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik heb een P3-700E op een Asus P3V4X, het vreemde van deze processor is dat ik hem kan overclocken tot 980 MHZ op 1,65 volt en boven de 1000 MHZ is de koek in één keer op.

Ik heb trouwens wel een patch (nee, geen WCPCREDIT) om die geheugen performance flink op the schroeven van een P3V4X (of andere via bordjes). Op 933 MHZ komt de geheugen snelheid VER boven een P3-1000 met Rambus in Sisoft Sandra, als iemand interesse heeft dan laat hem maar weten.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 16:24 schreef ruubruub het volgende:
Waar heeft Kluun zijn Orb gehaalt?[/quote]www.oc-shop.nl

Verwijderd

1

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet verwacht toch nog zoveel reacties te krijgen.

In ieder geval bedankt.
Zoals ik al had besloten, ga ik voor de 100 (ik mag hem namelijk nog omruilen), ik twijffel alleen nog of ik hem wel ver genoeg krijg en of de rest wel meedraait in een hogere fsb.

Ik krijg die 133 naar een fsb van 146 (dus 878 mhz). Zou ik die 100 wel naar de 125 krijgen en kan mijn MOBO (asus p3v4x) het wel aan. Kwestie van gokken denk ik.
Pagina: 1