Eindelijk de ideale camera voor mij gevonden, jullie mening?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 22:26
Ik ben na lang doorspitten van de vele camera's in de lagere budget forums gekomen tot aankoop van een canon a200. Dit omdat de finepix niet meer te koop was hierzo en de 2.1 mp toch wel fijn is. Nu vraag ik me af is 250 euro een redelijke prijs voor een echte fotowinkel,dus geen online zaak!, en is die camera goed genoeg om met de digi photo contests hierzo mee te kunnen doen (ok de fotograaf is ook belangrijk maar hoe belangrijk is de camera tegenwoordig) en als laatste zijn er bepaalde must have extra's voor deze camera????

Ik denk dan aan geheugenuitbreidingen,filters,hoesjes misschien andere batterije???

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op internet kost-ie 198 euro in Nederland, toch wel een groot verschil :)

75 euro bij je 250 euro en je hebt de Canon A40, best een aardig stukje beter...
't is maar net wat je te besteden hebt..

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• twit
ja eerlijk gezegd was 250 euro al meer dan gepland had er 200 en dan nog wat voor accesoires maar ik zie wel dat ik best weekje (dan heb ik weer wat geld) kan wachte voor accesoires en deze camera voldoet echt aan mijn eisen. Zal eens kijken wat ie bij kijkshop kost misschien scheelt dat nog wat maar beadnkt voor je reactie. Iemand die deze camera heeft en hele sterke - punten heeft die mij van kopen zouden kunnen weerhouden. Als tie foto's ala finepix1300 maakt ben ik tevrede!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Hi, ik heb zo net deze form zitten lezen en was wel nieuwsgierig wat voor camera het was.... dus heb ik een beetje op het net zitten zoeken naar informatie over de camera. Je zal er zelf wel alles over weten ... anders had je geen oogje op deze camera. Met andere woorden ik wil ff me mening zeggen over de camera (ookal heb ik er zelf geen 1tje). Maar ik vindt het een toffe camera ik heb o.a. op deze site http://www.powershot.com/powershot2/a200-a100/ zitten kijken en ik vindt hem KEI-stoer de camera! :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
wees slim, koop je camera in een online winkel, scheelt vaak een hoop geld!

zelf heb ik een olympus c-120, beetje low buget, maar wel scherp (2.1 mp) en makkelijk te gebruiken. ik maak toch alleen maar foto's voor school, Cm en soms verjaardagen enzo :P

heb er wel een 128 mb mem card bijgekocht = wel makelijk :)

• Mooody

Mooody

elmoody

eliminator007 schreef op 28 oktober 2002 @ 20:24:
Als tie foto's ala finepix1300 maakt ben ik tevrede!
In dat geval is de Canon A200 prima voor jou :)
De foto's zullen een stuk beter zijn dan de 2-jaar oude Fuji 1300...

nogmaals...198 euro op internet, dus waarom zou je bij kijkshop kijken? (die 'm overigens niet verkoopt)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26
Is een mooi en goed ding hoor voor € 198,-
én het is nog een Canon ook! :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 13:48
jammer dat er alleen digitale zoom op zit

• twit
ben er nu mee aan het stoeien, 1 ding weet ik wel ik baal nu al dat ik deze week geen geld heb voor nimh batterijen want dat word eerste aankoop. Verder nog flink aan het prutsen maar ik hoop snel mijn eerste pics te laten zien!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Geen optische zoom ? Damn dat zuigt, dan kan je net zo goed niet zoomen.

Freelance tweaker

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
De A200 is een hele mooie camera, en zoals mooooooooody zegt in NL te koop voor onder de 200 (pricewatch: Canon PowerShot A200 (2MP, 39mm, f/2.8)). Een andere aanrader is de Fuji Finepix A202, ook voor onder de 200. Ze hebben beide 2mpix, maar geen optische zoom.

De goedkoopste 2mpix met zoom van enigszin kwaliteit is de Olympus Camedia C220Z van 269. Dit is echt een leuke camera, maar voor iets meer heb je de Canon Powershot A40, en voor nog iets meer de Olympus C300Z en voor nog iets meer heb je de ........ :D :D :D :D :D

(Dit is dus de reden dat ik nog steeds geen nieuwe digicam heb gekocht, ik blijf maar in deze val trappen).

• twit
ok hier de eerste foto (let vooral niet op de troep!!!)

http://nl.msnusers.com/Mijncanona200fotos/shoebox.msnw

• twit
1 ding hebben jullie nog steeds niet beantwoord, kan ik met deze camera meedoen aan de digi contests of is het daar te goedkoop ding voor? geen optische zoom bijv ...

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
eliminator007 schreef op 29 oktober 2002 @ 17:56:
1 ding hebben jullie nog steeds niet beantwoord, kan ik met deze camera meedoen aan de digi contests of is het daar te goedkoop ding voor? geen optische zoom bijv ...
Natuurlijk kan dat.
fotograaf is belangrijker dan de camera.
Icey schreef op 29 oktober 2002 @ 18:03:
[...]
ZEG DAN GEWOON NIKS
Jouw bijdrage is ook erg nuttig.

Verwijderd

jeejz, wat een troep :Y)

maar op het eerste gezicht ziet dat er wel ok uit toch?

Verwijderd

ben anders ook erg blij met me finepix 2800 zoom maar die heb je niet voor dat geld

Verwijderd

Zien er wel goed uit hoor!! Heb je ook een foto met de voorkant van dat meisje die daar aan het werk is ? :D

• Icey
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 17:58:
ben anders ook erg blij met me finepix 2800 zoom maar die heb je niet voor dat geld
ZEG DAN GEWOON NIKS

• twit
en ik moet erbij zeggen dat die foto's niet op grootste en fijnste instellingen zijn gemaakt maar op medium!!! waarom antwoord niemand op mijn digi contest vraag?

• Ares408
  • Niet online
eliminator007 schreef op 29 oktober 2002 @ 18:11:
en ik moet erbij zeggen dat die foto's niet op grootste en fijnste instellingen zijn gemaakt maar op medium!!! waarom antwoord niemand op mijn digi contest vraag?
Heb ik wel beantwoord, maar jij leest niet goed.
Ares408 schreef op 29 oktober 2002 @ 17:57:
Natuurlijk kan dat.
fotograaf is belangrijker dan de camera.

• Icey
meedoen met die contest is voor iedereen :)

als je mooie foto's kan maken kan je meedoen :D

zolang je een beetje camera heb (dus laten we zeggen, boven de 1.3 miljoen mp :P) kan je al goed meedoen. Heb je een trust spycam ofzo (320*240 :P) dan word het moeilijk :)

het ligt eerder aan de gebruiker dan aan de camera...

• Mooody

Mooody

elmoody

eliminator007 schreef op 29 oktober 2002 @ 18:11:
tuurlijk kun je meedoen!
een beetje fotograaf maakt het niet uit welke camera hij gebruikt :)

die A200 is prima...
geen optische zoom? ach, dan loop je 3 stapjes naar voren :z

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 21:44

Smarron

The bend

Ares408 schreef op 29 oktober 2002 @ 18:13:
Heb ik wel beantwoord, maar jij leest niet goed.
LOL. eliminator007 is gewoon vet blij :*)

Vette digicam heb je btw, same here. 8) (S404)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Deze staat er nu ook bij.. Hier wil ik meer van zien!! >:) >:) >:) :P

foto verwijderd....

Systeem Specs

• twit
tnx mense voor de reacties, sorry ik had over je antwoord heengelezen ares zal voortaan beter opletten. Ben blij dat jullie toch wat positief zijn had hem gekocht en eerste wat ik van paar man hoor dom dom had a40 gehaald bla bla bla dus had echt zoiets van nee he dat heb ik weer. Is er een site met tips voor de beginnende fotograaf, kan wel foto's maken maar beetje niveau te krijgen. Waar moet je op letten hoe zit het met iso en sluitertijden enz?

• Mooody

Mooody

elmoody

hey doe eens niet zo pedo man!
dat arme meisje is amper 14 :z

edit: link weg B)

• Ares408
  • Niet online
eliminator007 schreef op 29 oktober 2002 @ 18:21:
tnx mense voor de reacties, sorry ik had over je antwoord heengelezen ares zal voortaan beter opletten. Ben blij dat jullie toch wat positief zijn had hem gekocht en eerste wat ik van paar man hoor dom dom had a40 gehaald bla bla bla dus had echt zoiets van nee he dat heb ik weer. Is er een site met tips voor de beginnende fotograaf, kan wel foto's maken maar beetje niveau te krijgen. Waar moet je op letten hoe zit het met iso en sluitertijden enz?
Bij deze camera kan je de ISO waarde instellen (van 50 tot 400 dacht ik) Hoe hoger de ISO waarde hoe lichtgevoeliger de CCD is. Met een hogere ISO waarde kan je dus een kortere sluitertijd gebruiken.

Sluitertijd kan je geloof ik ook instellen, maar dat spreekt verder voor zich.

Diafragma, bij jouw camera van f2.80-f5.6 Hoe hoger het getal hoe kleiner het diafragma. En dan heb je dus langere sluitertijd nodig. Met een groot diafragma heb je minder scherptediepte.

• Icey
Mooooody schreef op 29 oktober 2002 @ 18:25:
[...]

hey doe eens niet zo pedo man!
dat arme meisje is amper 14 :z
ze maakt haar huiswerk, dus waarschijnlijk zit ze nog in de brugklas :X B)

• twit
op verzoek van zusje gaat foto eraf, sorry en inderdaad ze is 13 maar zit dus in de 2e!

• twit
Hier het zusje van elim zelf, moody lief dat je het voor mij opneemt en wat die anderen betreft... tja wa moet ik er van zeggge

• Mooody

Mooody

elmoody

eliminator007 schreef op 29 oktober 2002 @ 19:51:
Hier het zusje van elim zelf, moody lief dat je het voor mij opneemt en wat die anderen betreft... tja wa moet ik er van zeggge
beetje triest he?
maarja, de puberteit gaat ook wel een keertje over :Y)

* Mooody is blij dat-ie liev is O+

• marteltor
  • Laatst online: 00:16
ik ben nog maar 16 hoor :D ;) :P

• Mooody

Mooody

elmoody

dat is juist de ergste leeftijd qua hormoonhuishouding :P

• marteltor
  • Laatst online: 00:16
Mooooody schreef op 29 oktober 2002 @ 20:09:
[...]

dat is juist de ergste leeftijd qua hormoonhuishouding :P
ja dat is echt zo een 8)7 woord....hormoonhuishouding :D

Verwijderd

Een goede tip: koop je camera juist niet bij een online winkel. iig niet bij Alternate. Als er iets mis is met je camera is het juist fijn om gewoon een winkel te hebben waar je je camera terug kunt brengen. Ik had een camera (coolpix 2500) gekocht bij Alternate en die bleek stuk te zijn bij aankomst, dus ik de camera terugsturen. Blijkt dat ik de verzendkosten moet gaan betalen :( Das toch geen service. Uiteindelijk heb ik maar een Canon Powershot A40 laten toesturen want de coolpix 2500 was erg slecht leverbaar.... Ik ben erg :9 blij met mn Canon, misschien zelfs nog wel een betere koop dan die Nikon Coolpix 2500, alhoewel ie er minder gelikt uitziet.... Mijn conclusie online shops zijn een stuk goedkoper, maar als er iets kapot gaat is het een rampengebeuren. En je hebt geen verzendkosten bij een 'gewone' winkel.... ;)

Verwijderd

nee en benzine is tegenwoordig ook gratis en we werken ook allemaal niet meer

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
eliminator007 schreef op 29 oktober 2002 @ 19:51:
Ik heb mn link al aangepast met die foto. Als Mooody dat ook nog doet in zijn bericht waar hij mij quote is alles weg denk ik..

ps. Ik liep alleen maar een beetje te stangen, sorry voor het ongevraagd plaatsen van die foto.
Ben zelf 28 dus zou een beetje ERG triest zijn als ik op meisjes van deze leeftijdscategorie zou vallen.
En mocht Sjoukes hier nog op willen reageren? Niet doen! :P

Systeem Specs

• twit
ok mijn zusje zegt dat het al goed is. Ff nog 1 vraagje wat is normale levensduur van duracel batterijen met deze camera en hoe lang haal ik met gp nimh 1800 batterijen?? liefst in aantal foto's met lcd aan of anders maar gewoon de uren (minuten lijkt het wel :P )

• Ares408
  • Niet online
Met akaline batterijen en LCD aan 90 foto's, LCD uit 300 foto's.
Maar dit zijn de door canon opgegeven waarden. Zal dus wel aalemaal zonder flits zijn.
Met NiMH batterijen doe je er langer mee.
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 20:27:
Een goede tip: koop je camera juist niet bij een online winkel. iig niet bij Alternate. Als er iets mis is met je camera is het juist fijn om gewoon een winkel te hebben waar je je camera terug kunt brengen. Ik had een camera (coolpix 2500) gekocht bij Alternate en die bleek stuk te zijn bij aankomst, dus ik de camera terugsturen. Blijkt dat ik de verzendkosten moet gaan betalen :( Das toch geen service. Uiteindelijk heb ik maar een Canon Powershot A40 laten toesturen want de coolpix 2500 was erg slecht leverbaar.... Ik ben erg :9 blij met mn Canon, misschien zelfs nog wel een betere koop dan die Nikon Coolpix 2500, alhoewel ie er minder gelikt uitziet.... Mijn conclusie online shops zijn een stuk goedkoper, maar als er iets kapot gaat is het een rampengebeuren. En je hebt geen verzendkosten bij een 'gewone' winkel.... ;)
Helemaal mee eens, ik ben 2 keer met een kapotte digitale camera terug moeten gaan. 1x een Canon en 1x een Minolta
Pagina: 1